طرز تهیه ژیگو با بهترین روش تهیه

طرز تهیه ژیگو با بهترین روش تهیه


منبع: آرگا

306

1399/4/17

11:36


ژیگو از انواع غذای های گوشتی مقوی و خوشمزه است که در این مطلب طرز تهیه ژیگو را با بهترین روش و به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش خواهیم داد لطفا تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ژیگو یک نوع غذای ملل و خوشمزه است که آن را با گوشت نرم ران گوساله و یا گوسفند تهیه می کنند. ژیگو را می توانید علاوه بر رستوران ها در منزل نیز تهیه کنید اگر شما تمایل دارید که ژیگو را در منزل تهیه کنید تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا شما را با دستور تهیه ژیگو در منزل آشنا سازیم.

ژیگو و پیراشکی گوشت و استیک گوشت جزء غذا های مقوی و بسیار پر طرفدار هستند. در تهیه ژیگو می توانید از انواع سبزیجات استفاده کنید. بهتر است گوشتی را که برای طبخ ژیگو خریداری می کنید گوشت گوسفند و یا گوساله جوان باشد.

طرز تهیه ژیگو

مواد لازم

ران گوسفند : ۱ عدد
خردل : ۱ قاشق سوپ خوری
سس سویا : ۱/۲پیمانه
روغن مایع ذرت : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
هویج : ۱ عدد
کرفس : ۱ عدد
زعفران ساییده شده : ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه ژیگو

ابتدا ران گوسفند را برش دهید و استخوان های آن را خارج کنید تنها استخوانی را که نباید در طرز تهیه ژیگو خارج کنید استخوان ناحیه ماهیچه است.

روش طبخ ژیگوی خوشمزه

در درون ظرف مناسبی روغن مایع ذرت و سس سویا و زعفران دم کرده را با مقداری نمک و فلفل به خوبی مخلوط کنید و برش های گوشت را در درون این مخلوط قرار دهید و گوشت را به خوبی با مخلوط این مواد مزه دار کنید. برگ بو و هویج و کرفس را در اندازه های دلخواه خرد کنید.

طرز تهیه ژیگو با کرفس و هویج

و سپس این مواد خرد شده را روی ران گوسفند قرار دهید سپس دو طرف ران گوسفند را با کمک نخ ابریشمی به هم بدوزید.

دوختن ژیگو با نخ ابریشم

ران گوسفند  را در قالب فر قرار دهید و روی قالب فر را با کمک یک ورقه فویل بپوشانید و قالب فر را به مدت ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا به خوبی بریان شود.

ژیگو در قالب فر

ژیگو با بهترین روش طرز تهیه

روش طبخ ژیگو

اکنون خوراک ژیگو این غذای گوشتی لذیذ آماده شده و می توانید بعد از تزیینات با استفاده از سبزیجات دلخواه آن را میل کرده و لذت ببرید.

آموزش دستور پخت ژیگو بوقلمون

ژیگو یک غذای فرانسوی خوشمزه است که با گوشت گوسفند و یا گوشت گوساله جوان به همراه کره، سیر و سبزیجات معطر تهیه می شود، اما با این حال می توان آن را با گوشت مرغ و یا بوقلمون نیز تهیه کرد، در ادامه این مطلب قصد داریم روش طبخ ژیگو بوقلمون با دستوری ساده را آموزش دهیم، بنابراین تا پایان این بخش همراه ما شوید.

آموزش طبخ ژیگو

مواد لازم

  • ران بوقلمون/ یک عدد
  • پیاز/ یک عدد
  • فلفل دلمه/ یک عدد
  • سیر/ یک بوته
  • زردچوبه/ یک قاشق مرباخوری
  • برگ بو/ ۴ تا ۵ عدد
  • روغن مایع/ به میزان لازم
  • نمک/ به مقدار لازم
  • زعفران/ به مقدار لازم
  • رب/ به مقدار لازم

روش تهیه ژیگو بوقلمون

قبل از تهیه ژیگو بوقلمون لازم است تا از یک شب قبل، ران بوقلمون را بشویید و به وسیله چاقو برش هایی عمیق و کوچک بر روی آن ایجاد کنید.

سپس در هنگام تهیه این خوراک خوشمزه، در داخل هر یک از برش های ایجاد کرده یک حبه سیر و ۲ تا ۳ تکه فلفل دلمه ای بگذارید و برگ بو ها را نیز روی آنها قرار دهید. سپس بوقلمون را به مدت زمان ۱۲ ساعت داخل یخچال نگهداری کنید.

اکنون پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید، سپس درون تابه گودی که روغن ریخته اید، بریزید و روی حرارت قرار دهید و به همراه کمی زردچوبه آن را تفت دهید تا زمانی که طلایی رنگ شود.

اکنون ران بوقلمون را که از یخچال بیرون آورده اید، داخل تابه بگذارید و به مقدار یک استکان آب جوشیده نیز به آن اضافه کنید، سپس حرارت زیر تابه را کم کرده و اجازه دهید تا ران پخته شود، در حین پختن بوقلمون می توانید مقداری نمک به آن بیفزایید، سپس با استفاده از کفگیری مناسب ران را بچرخانید تا دو طرف آن خوب سرخ شود.

در مرحله آخر می توانید داخل یک ظرف، مقداری روغن بریزید و رب را به آن اضافه کرده و تفت دهید، بعد زعفران را اضافه کنید و بعد مقدار کمی آب اضافه کنید، این مخلوط را روی بوقلمون بریزید و درب ظرف را ببندید، سپس اجازه دهید تا بوقلمون آرام آرام بپزد و آماده شود.

روش تهیه ژیگو

بعد از اینکه ژیگو به خوبی آماده شد آن را در درون دیس مناسبی قرار دهید و با کمک سبزیجات و گوجه فرنگی و خیار شور و … می توانید آن را تزیین کنید. امیدواریم از طرز تهیه ژیگو در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. برای مشاهده طبخ انواع غذای ملل کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو