صابون‌های آرایشی کدامند و چه ویژگی هایی دارند

82

1399/4/17

12:25


صابون‌هایی که به منظور شستشو و پاک کردن دست و صورت استفاده می‌شوند صابون های آرایشی نا میده می شوند.

صابون‌های آرایشی کدامند و چه ویژگی هایی دارند

به گزارش بهداشت نیوز: مهندس حمید شیرازیان در خصوص صابون ها گفت: صابون‌هایی که به منظور شستشو و پاک کردن دست و صورت استفاده می‌شوند صابون های آرایشی نامیده می شوند.

وی ادامه داد: بدلیل حساسیت پوست بدن نسبت به مواد شیمایی باید در هنگام خرید صابون به چند نکته مهم توجه نمود: از جمله این که ۱-صابون را  از مراکز معتبر ویا داروخانه تهیه نمایید.۲-به مشخصات برچسب محصول ونوع صابون توجه نمود ۳-صابون حتما باید دارای پروانه بهداشتی ساخت یا مجوزورود بهداشتی از سازمان غذاو دارو باشد۴-ازخریدومصرف صابون های قاچاق( فاقدبرچسب اصالت ویامجوز بهداشتی) وتقلبی اکیدا" نمائید.

مهندس حمید شسرازیان انواع صابون ازنظر نوع مصرف را به چهار دسته تقسیم کرد :

  ۱- صابون حمام و دستشویی ( صابون سخت ) :

 این نوع صابون‌ها به دلیل نوع مصرف آن مواد قلیایی موجود آن را باید به حداقل کاهش داد و همچنین نرم‌کننده،  اسانس و رنگ اضافه کرد.و بایستی ویژگیهای استاندارد و ضوابط بهداشتی در تهیه آنها رعایت گردد.

۲- صابون رخت‌شویی : 

 صابون‌های رخت‌شویی از مواد چربی ارزان تولید می‌شود. از این صابون برای شستشوی لباس استفاده می‌شود.ممکن است صابون رخت‌شویی به شکل پودر برای مصرف لباسشویی نیز استفاده شود.

 ۳- صابون طبی :

  از صابون‌های طبی برای درمان بیماری‌های عفونی پوستی و قارچ‌های پوستی استفاده می‌شود. در این نوع صابون از اسید بوریک و اسید روی ، یدید ، کلرید جیوه ۲ ، استتارت مس ۲ ، قطران استفاده می‌شود.که صرفا با دستور پزشک باید مورد استفاده قرار گیرد

 ۴-صابون‌های مخصوص ماشین لباسشویی : 

 این نوع صابون‌ها با فرمولاسیون مخصوص صرفا جهت استفاده در ماشین های لباسشویی کاربرد دارد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو