رفلاکس پنهان نوزاد، شیر خوردن را رها می کند

منبع: نی نی بان

88

1399/4/17

13:19


سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام، درمان رفلاکس پنهان چیست؟ آیا به دارو نیاز است؟ علائم هم دراین حد است که کودک گاها موقع شیرخوردن قرمز میشود و شیرخوردن را رها میکند درحالی که سیر نیست و هنوز تمایل دارد،و انگار یه چیزی را در دهنش مثل آدامس می جود،آیا دارویی وجود دارد که از عوارض رفلاکس مثل تاثیری که روی حنجره و نای میگذارد جلوگیری شود؟
 
 
پاسخ دکتر مرتضی عبداللهی، متخصص اطفال:
مادر عزیز ریفلاکس در نوزادان و شیر خواران بسیار شایع است. ولی در کودکانی که فقط شیر مادر میخورند و وزن گیری نرمال دارند اغلب نیاز به درمان دارویی نیست. این کودک بهتر است ابتدا یک عکس باریوم (عکس رنگی) بگیرد. البته بعضی از متخصصین رادیولوژی با تجربه با سونوگرافی هم ریفلاکس را به خوبی تشخیص میدهند.
 
 
پاسخ دکتر عباس شکری، متخصص اطفال:
دوست عزیز درمان ریفلاکس نوزاد بیشتر مراقبتی است تا دارویی، بلافاصله بعد از شیردادن بچه را نخوابانید حتما اروغ نوزاد را بگیرید و دفعات شیردهی نباید مضطربانه و پشت سر هم باشد زیرا زیاد بودن دفعات شیردهی باعث می شود معده نوزاد اذیت شده و دچار رفلاکس شود. فواصل شیردهی را رعایت کنید و با آرامش به نوزادتان شیر بدهید. مواد غذایی متنوع مصرف نکنید وباید لبنیات، شیر و ماست و ... نخورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو