کلیه دانشجویان خارجی دوره های آنلاین مجبور به ترک خاک آمریکا شدند

منبع: روزیاتو

94

1399/4/17

16:43


دوره های آنلاین

طبق اعلام سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا دانشجویان بین المللی که هم اکنون به خاطر تحصیل در آمریکا به سر می برند یا قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، در صورتی که دانشگاه محل تحصیل شان تصمیم به برگزاری دوره ها به صورت آنلاین بگیرد، باید خاک آمریکا را ترک کنند.

این تصمیم اداره مهاجرت دولت آمریکا ممکن است زندگی هزاران دانشجوی خارجی که برای تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور عازم آن می شوند یا حتی دانش آموزانی که مشغول سپری کردن دوره های فنی و حرفه ای هستند را تحت تاثیر قرار دهد.

دانشگاه های سراسر آمریکا به خاطر شیوع کووید ۱۹ مشغول تصمیم گیری برای گذار از دوره های حضوری به آنلاین هستند. برای مثال کلیه رشته های دانشگاه هاروارد (حتی برای دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند) در ترم آینده به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و این یعنی کلیه دانشجویان بین المللی دانشگاه هاروارد باید خاک آمریکا را ترک نمایند.

دوره های آنلاین

والریا مندیولا دانشجوی ۲۶ ساله دانشگاه هاروارد در این باره می گوید:

خیلی ابهام در این باره وجود دارد. همه چیز ناامید کننده است. اگر باید به مکزیک برگردم میتوانم این کار را انجام دهم اما بسیاری از دانشجویان بین المللی این امکان را ندارند.

اداره مهاجرت آمریکا روز گذشته با انتشار بیانیه خبری تازه ای اعلام کرد دانشجویانی که دوره تحصیلی شان کاملا به صورت آنلاین برگزار نمی شود در آمریکا می مانند. همچنین وزارت کشور آمریکا اعلام کرده برای دانشجویانی که قرار است در دوره های تماما آنلاین شرکت کنند برای ترم پاییز ویزا صادر نمی کند و این افراد اجازه ورود به خاک آمریکا را نخواهند داشت.

این سازمان به دانشجویانی که هم اکنون در خاک آمریکا به سر می برند توصیه کرده روش های دیگری را امتحان کنند و  مثلا به دانشگاه هایی انتقالی بگیرند که دوره های آموزشی شان به صورت حضوری برگزار می شود. البته برای دانشگاه هایی که الگوی تدریس ترکیبی دارند یک استثنا وجود دارد؛ در این دانشگاه ها برخی دروس به صورت آنلاین و برخی حضوری ارائه می شوند که در این صورت دانشجو اجازه ماندن در آمریکا را پیدا خواهد کرد.

برد فارنزوورث معاونت شورای آموزش آمریکا در این باره اظهار داشت که این تصمیم او را شوکه کرده است. یکی از نگرانی های مطرح شده از سوی فارنزوورث این است که در صورت بدتر شدن شرایط بهداشتی و درمانی در پاییز بدتر شود چه اتفاقی می افتد. در این صورت دانشگاه هایی که دروس را به صورت حضوری ارائه می کنند باید به دوره های آنلاین شیفت کنند. شرایط دریافت ویزای دانشجویی آمریکا همیشه بسیار سخت بوده و حالا با برگزاری آنلاین این دوره ها، این افراد از ورود به آمریکا منع شده اند.

لری باکو رئیس دانشگاه هاروارد در بیانیه ای گفته است:

ما عمیقا نگران هستیم که تصمیم اخیر سازمان مهاجرت رویکردی کلی و نامناسب برای مشکل پیچیده دانشجویان بین المللی خصوصا دانشجویان دوره های آنلاین باشد و بهتر است گزینه های دیگری غیر از ترک کشور و انتقالی به دانشجویان دیگر وجود داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو