بررسی گلکسی a41 و ویژگی های دوربین این محصول سامسونگ

بررسی گلکسی a41 و ویژگی های دوربین این محصول سامسونگ


منبع: آرگا

132

1399/4/17

17:37


کمپانی سامسونگ در مارس ۲۰۲۰ از گوشی جدید خود به نام گلکسی a41 رونمایی کرد و طبق گفته این شرکت a41 در ماه ژوئن به بازار ارائه می شود. این اسمارتفون جذاب نخستین میان رده سامسونگ است که در برابر نفوذ آب مقاوم است. با بررسی بیشتر گلکسی a41 همراه ما باشید.

سامسونگ به تازگی از میان رده گلکسی a41 رونمایی کرده است این گوشی به نوعی جایگزین مدل موفق گلکسی a40 می باشد که در خرداد ماه امسال (ژوئن ۲۰۲۰) روانه بازار شد. البته فعلا خبری از عرضه جهانی نیست و این اسمارتفون در سه رنگ مشکی، سفید و آبی با قیمت پایه ۲۶۸ دلار در ژاپن ارائه خواهد شد.

آشنایی و بررسی گلکسی a41

کمپانی سامسونگ سال گذشته برآن شد تا برای رقابتی جدی تر با محصولات میان رده ، تغییراتی اساسی در طراحی و نامگذاری اسمارتفون های سری A ایجاد کند. تغییراتی که موجب شد محصولات سری گلکسی A فروش شگفت انگیزی را تجربه کند. و اخیرا از گوشی جدید گلکسی a41 رونمایی کرده است که از نمایشگری ۶.۱ اینچی سوپر آمولد به همراه دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی بهره می برد و نخستین میان رده شرکت سامسونگ است که در برابر نفوذ آب مقاوم می باشد. این گوشی به نوعی جایگزین مدل موفق a40  بوده که قرار است در خرداد ماه امسال (ژوئن ۲۰۲۰) در ژاپن روانه بازار شود. در ادامه به بررسی بیشتر گلکسی a41 می پردازیم.

طراحی ظاهری

بررسی ها نشان می دهد گلکسی a41 از طراحی ساده و نسبتا مشابهی با دیگر اسمارتفون های سری گلکسی A بهره می برد. به این مفهوم که طراحی چندان خاصی مشاهده نمی شود. اما نکته جذاب این است که گوشی جدید سامسونگ دارای گواهی IP68 بوده و قادر است حدود ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام داشته باشد. بنابراین a41 ضد آب بوده و مهمتر این که این گواهی در یک گوشی میان رده وجود دارد که یک نوع ویژگی هیجان انگیز برای آن به حساب می آید.

قاب و بدنه گلکسی a41 پلاستیکی بوده که این امر موجب می شود به راحتی اثر انگشت را به خود جذب کند. البته می توان با پارچه مخصوص یا یک دستمال کاغذی به آسانی آن را تمیز کرد.

در صفحه  شیشه ای جلوی گوشی شاهد نمایشگری ۶.۱ اینچی هستیم که بریدگی قطره ای شکلی درون آن تعبیه شده تا محل قرار گیری دوربین سلفی باشد. در طرفین حاشیه زیادی نداشته ولی در بخش بالا و پایین اندکی حاشیه مشاهده می شود که می توان آن را قابل قبول دانست. در پنل پشتی فقط شاهد ماژول دوربین ها با آرایشی عمودی در سمت چپ هستیم البته با این تفاوت که فلش ال ای دی در بالای سنسور ها تعبیه شده است و در قسمت پایین اطلاعاتی درباره مدل گوشی درج شده است.

قابل ذکر است گلکسی a41 به خاطر سایز متوسطی که دارد به راحتی می توان آن را در دست نگه داشت و ضمنا از اسپیکرهای قدرتمندی بهره می برد که پخش موسیقی یا ضبط صدای فوق العاده ای را به همراه دارد. خبر خوب این که a41 دارای جک هدفون ۳.۵ میلیمتری نیز می باشد و از قابلیت جذاب NFC هم پشتیبانی می کند و در ضمن جدیدترین نسخه wifi، نسخه ۵٫۰ بلوتوث، GPS، و USB 2.0 نیز آن را همراهی می کند.

امنیت

وظیفه ایجاد امنیت در گلکسی a41 بر عهده حسگر اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره می باشد. سنسور اپتیکال اثر انگشت درون نمایشگر تعبیه شده و بررسی ها نشان می دهد که عملکرد بالایی داشته و به سرعت می تواند قفل صفحه گوشی را بازگشایی کند. پیشنهاد می شود تنها از سنسور اثر انگشت استفاده کنید چرا که قابلیت Face Unlock از تصاویر دو بعدی جهت تشخیص چهره پشتیبانی می نماید و ممکن است خیلی راحت با یک تصویر گول بخورد.

نمایشگر

سامسونگ گلکسی a41 را به نمایشگر ۶.۱ اینچی سوپر آمولد مجهز ساخته است که رزولوشنی برابر با ۱۰۸۰*۲۴۰۰ پیکسل داشته و ابعاد تصویر آن نیز ۲۰:۹ می باشد. این صفحه نمایش با ویژگی سوپر امولد قادر است تصاویر، ویدیو و بازی را با آخرین جزئیات نمایش دهد و تماشای نمایشگر چشم را خسته نخواهد کرد. باید گفت این ویژگی در یک گوشی میان رده و ارازن قیمت بسیار خاص و فوق العاده بوده به نحوی که در آیپدهای جدید اپل با قیمت بالا چنین ویژگی وجود ندارد.

دوربین

گلکسی a41 به دوربین سه گانه مجهز است که شامل یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0، یک لنز ۸ مگاپیکسل اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 و یک لنز عمق سنج ۵ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 می‌باشد. برنامه دوربین نیز از قابلیتهای مختلفی مانند Live Focus، پانوراما، HDR، Dark Mode  و اسلوموشن برخوردار است.

بررسی ها حاکی از آن است که دوربین سلفی قدرتمند گلکسی a41 دارای یک لنز ۲۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 می باشد. با این دوربین می توانید تصاویر با کیفیت و جزئیات قابل قبول را به ثبت برسانید.

سخت افزار

این اسمارتفون از تراشه هشت هسته ای مدیاتک MT6768 هلیو P65  دوازده ۱۲ نانومتری بهره می برد. که قدرت قابل قبولی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. در ضمن پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 این تراشه را همراهی کرده که قدرت خوبی هم دارد. شما می توانید یه راحتی به اجرای بازی و برنامه ها بپردازید. بررسی ها نشان می دهد گلکسی a41 تنها در یک نسخه عرضه خواهد شد و دارای کارت حافظه جانبی میکرو اس دی XC می باشد.  ضمنا سامسونگ برای این گوشی رم ۴ گیگابایت با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت را در نظر گرفته است. این میزان حافظه جوابگوی نیاز کاربران خواهد بود اما در صورت نیاز امکان ارتقای آن نیز وجود دارد. قابل ذکر است همه ۶۴ گیگابایت در دسترس نبوده و ۵۰ گیگ آن قابل استفاده است.

نرم افزار

سیستم عامل گلکسی a41 بر پایه اندروید ۱۰.۰ با رابط کاربری One UI 2.0 می باشد. این رابط کاربری جذابیت های زیادی داشته و در اندروید ۱۰.۰ نسبت به دیگر نسخه های اندروید ویژگی های جدیدی وجود دارد که هر کاربری دوست دارد از آن ها بهره بگیرد. سامسونگ زمانبندی خاصی را برای بروزرسانی سیستم عامل اسمارتفون های خود منتشر نموده و آن دسته گوشی هایی که هنوز اندروید ۹ دارند، در آینده ای نه چندان دور اندروید ۱۰ را دریافت خواهند نمود.

باتری

باتری به کار رفته در گلکسی a41 ظرفیتی برابر با ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت دارد و ضمنا از قابلیت شارژ سریع ۱۵ وات هم پشتیبانی می نماید. می توان گفت این میزان ظرفیت باتری برای تماشای ویدیو و انجام بازی مطلوب خواهد بود ولی اگر به قابلیت شارژ سریع مجهز نبود، قطعا کار سختتر می شد. با این ویژگی به سرعت می توانید گوشی را شارژ نمایید.

همچنین می توانید بررسی گوشی سامسونگ A30s و سامسونگ A20s کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو