آثار هنری در انتظار بازدیدکننده‌ها/ نیمی از مردم در موزه‌ها احساس امنیت ندارند

منبع: ایران آرت

93

1399/4/17

18:17


یک تحقیق جدید که نتایج آن توسط آرت نیوزپیپر منتشر شده نشان می‌دهد، نیمی از مردم بریتانیا آمادگی بازدید از نمایشگاه‌های مختلف را ندارند.

ایران آرت: شماری از موزه‌ها و مراکز فرهنگی بریتانیا از جمله گالری ملی لندن و تیت در ماه جولای بازگشایی خواهند شد.

سایر مراکز همچون آکادمی سلطنتی لندن نیز برنامه‌هایی برای بازگشایی اعلام کرده‌اند.

موزه ویکتوریا و آلبرت نیز از جمله مراکز فرهنگی خواهد بود که در ماه آگوست درهایش را به روی بازدیدکنندگان باز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، اما یک تحقیق جدید که نتایج آن توسط «آرت نیوزپیپر» منتشر شده نشان می‌دهد، نیمی از مردم بریتانیا آمادگی بازدید از نمایشگاه‌های مختلف را ندارند.

 ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان این تحقیق اعلام کردند برای بازدید از موزه‌های سرپوشیده با تمهیدات شدید امنیتی و بهداشتی، "خیلی احساس آرامش ندارند" یا "به هیچ وجه احساس آرامش ندارند". فقط ۳۴ درصد از شرکت‌کنندگان این تحقیق اعلام کردند حین بازدید از این اماکن "بسیار احساس آرامش دارند" یا "کاملا آرامش دارند".

با این حال میزان تمایل مردم برای حضور در موزه‌ها نسبت به ماه «می» افزایش داشته است. بر اساس نتایج یک تحقیق مشابه که در ماه «می» صورت گرفته بود فقط ۱۷ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌ بودند حین حضور در رویدادهای فرهنگی احساس آرامش و راحتی دارند.

روز شنبه(۴جولای) رستوران‌ها و آرایشگاه‌های انگلستان پس از گذشت سه ماه قرنطینه بازگشایی شدند.

نتایج این تحقیق جدید که در ماه «ژوئن» صورت گرفته نشان می‌دهد، ۶۰ درصد از افراد از حضور در رستوران‌ها و اماکن مشابه احساس امنیت و آرامش خاطر ندارند. این آمار برای استفاده از حمل و نقل عمومی ۵۹ درصد، برای حضور در سینماها و سالن‌های تئاتر سرپوشیده ۵۹ درصد و برای مسافرت‌های خارجی ۵۷ درصد گزارش شده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو