بالاتر بودن ریسک حمله قلبی و سکته مغزی در زنانی که دچار گرگرفتگی می شوند

منبع: روزیاتو

100

1399/4/17

19:45


تحقیقی نشان داده زنانی که دچار گرگرفتگی و تعریق شبانه می شوند ریسک بروز حمله قلبی، آنژین قلبی و سکته مغزی در آن ها بسیار بیشتر است.

کارشناسانی از استرالیا با بررسی داده های مربوط به ۲۳،۳۶۵ زن متوجه شدند زنانی که دچار گرگرفتگی یا تعریق شبانه می شوند – مواردی که به آن ها «علائم وازوموتور» یائسگی اطلاق می شود – در هر سنی که باشند، احتمال تجربه ی حمله های قلبی عروقی غیر کشنده در آن ها بیشتر است.

این گروه تحقیقاتی همچنین پی بردند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در زنانی که بعد از یائسگی این علائم را تجربه می کنند، ۷۰ درصد بیشتر است.

در عین حال، تجربه ی علائم وازوموتور پیش از شروع یائسگی، ریسک بروز مشکلات قلبی عروقی را تا ۴۰ درصد افزایش می دهد.

ارتباط مشکلات قلبی عروقی با گرگرفتگی

دانگشان ژو، سرپرست این پژوهش می گوید: «تا پیش از این معلوم نبود میان تجربه ی علائم وازوموتور و ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ارتباطی وجود دارد یا نه، اما حالا می دانیم که چنین ارتباطی وجود دارد.»

«به علاوه، تجربه ی علائم وازوموتور پیش از یائسه شدن، احتمال بروز مشکلات قلبی عروقی را در زنان تا ۴۰ درصد بیشتر می کند.»

این گروه تحقیقاتی همچنین پی بردند ریسک بروز مشکلات قلبی عروقی، بیشتر با میزان شدت گرگرفتگی ها و تعریق های شبانه مرتبط است تا میزان تناوب یا مدت زمان وقوع این علائم.

دانگشان ژو می گوید:« ما فهمیدیم زنانی که علائم وازوموتور شکل شدیدتری در آن ها داشت، در مقایسه با زنانی که این علائم را نداشتند، احتمال بروز مشکلات قلبی عروقی غیر مرگبار در آن ها دو برابر بیشتر بود.»

به گفته ی این محققان، نتایج این تحقیق ممکن است معانی ضمنی مهمی در حوزه ی پزشکی داشته باشد.

آن ها می گویند این پژوهش به شناسایی زنانی کمک می کند که ریسک بروز مشکلات قلبی عروقی در آن ها بیشتر است و آن هایی که شاید به نظارت دقیق تر پزشکی نیاز داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو