با رونمایی از کتاب «معنویت در پویانمایی»؛ امضای تفاهم نامه همکاری میان مراکز صبا و پژوهش‌های اسلامی قم

منبع: سینما پرس

84

1399/4/17

19:48


سینماپرس: تفاهم نامه همکاری و آغاز تولیدات مشترک انیمیشن میان رؤسای مراکز پویانمایی صبا و پژوهش های اسلامی قم امضا شد.

مرکز پویانمایی صبا

سینماپرس: تفاهم نامه همکاری و آغاز تولیدات مشترک انیمیشن میان رؤسای مراکز پویانمایی صبا و پژوهش های اسلامی قم امضا شد.

به گزارش سینماپرس، محمدرحیم لیوانی رییس مرکز پویانمایی صبا در مراسم تفاهم نامه همکاری و آغاز تولیدات مشترک انیمیشن میان روسای مراکز پونمایی صبا و پژوهش های اسلامی قم، به ظرفیت بالای پویانمایی برای ساخت و نمایش مفاهیم اخلاقی، قرآنی، دینی و اعتقادی اشاره کرد و گفت: تهیه کنندگان انیمیشن در مرکز صبا اقبال، استقبال و تلاش بسیار خوبی برای تولید آثار قرآنی و دینی دارند. این نگاه مثبت در ریاست سازمان صدا و سیما و معاون سیما نیز وجود دارد و حمایت های ویژه ای برای ساخت پویانمایی با محتوای قرآنی و دینی انجام می شود.

رییس مرکز پویانمایی صبا افزود: برخی از تولیدات این مرکز مانند مجموعه داستان های پیامبران نه تنها در داخل بلکه در کشورهای همسایه نیز مورد استقبال قرار گرفت، چرا که نهاد انسان ها به دنبال محتوا و داستان های ارزشمند و اخلاقی است. لذا تلاش می کنیم که مرکز صبا در آینده نزدیک به قطب تولیدات انیمیشن پاک مبتنی بر آموزه های قرآنی و اخلاقی تبدیل شود.

در ادامه رییس مرکز پژوهش های اسلامی قم، مرکز پویانمایی صبا را یکی از بخش های تولیدی مهم و تاثیرگذار رسانه ملی در حوزه تولید انیمیشن دانست و گفت: اهمیت ساخت انیمیشن در دنیای رسانه ای امروز برکسی پوشیده نیست لذا مرکز پژوهش های اسلامی آمادگی کامل دارد تا در بخش تحقیقات پیش از تولید پویانمایی، با مرکز صبا همکاری کاملی داشته باشد.

محمدحسین ظریفیان افزود: در ۲ سال اخیر به دنبال تدوین سند مفهومی سریال و یا به عبارتی تشریح ژنتیک سریال های تلویزیون بوده و هستیم. چرا که معتقدیم نتیجه پژوهش ها حتی اگر از بهترین روش های پژوهشی حاصل شده باشد تا به زبان رسانه تعریف و نزدیک نشود نمی تواند تاثیر مطلوبی روی مخاطب بگذارد لذا باید پژوهش های اسلامی را به سمت سوژه های تولید تلویزیونی هدایت کرد.

در پایان این مراسم، رؤسای مراکز صبا و پژوهش های اسلامی قم از کتاب «معنویت در پویانمایی» نوشته مهدی همازاده ابیانه رونمایی کردند. این کتاب در سه فصل و ۱۷۰ صفحه به برخی مباحث مهم فلسفه اسلامی، نمادپردازی در هنر تمثیل، رمزپردازی در انیمیشن، تمثیل در انیمیشن و نگاه مدرن و سنتی به هنر تمثیل و بسیاری مباحث دیگر که می‌تواند تأثیری جدی در تولید آثار انیمیشن داشته باشد، اشاره دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو