توزیع بیش از یک میلیون کیت کرونا توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت

86

1399/4/17

19:59


توزیع بیش از یک میلیون کیت کرونا توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت

سلامت نیوز:رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت، از توزیع ۱۰۰ هزار کیت کرونا در هفته گذشته خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک میلیون کیت کرونا برای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و انستیتو پاستور ارسال شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مهدی یوسفی درباره جزئیات خرید و توزیع کیت‌های کرونا اظهار داشت: آخرین پارت توزیع کیت‌های کرونا برای دانشگاه‌های علوم پزشکی هفته گذشته صورت گرفته است. همچنین همه توزیع‌ها بر اساس لیست معاونت بهداشت انجام می‌شود.


وی افزود: در ابتدا ۴۰۰ هزار کیت کرونا از تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان خریداری و بلافاصله برای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شد.


یوسفی با تاکید بر اینکه تمامی کیت‌های خریداری شده توسط هیات امنا دارای مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی بوده و تاییدیه انستیتو پاستور را گرفته‌اند، گفت: کیت‌های داخلی از لحاظ کیفیت با کیت‌های خارجی برابری می‌کنند و قیمت‌ها آنها نیز نسبت به کیت‌های خارجی مناسب‌تر است.


رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هزار کیت تشخیصی و استخراج کرونا نیز در اختیار پادیاب طب قرار دارد که بنابر اعلام نیاز معاونت بهداشتی وزارت بهداشت توزیع خواهد شد.


وی با بیان اینکه تمهیدات لازم در خصوص خرید و توزیع کیت کرونا در نظر گرفته شده است، گفت: بر اساس اعلام نیاز معاونت بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تامین نیازهای فوریتی تفاهم نامه هیات امنای صرفه جویی ارزی با ۳ شرکت تولیدکننده داخلی نیز منعقد شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو