اعلام آمادگی روحانیون ‌برای مقابله با کرونا

منبع: برترین ها

99

1399/4/17

21:32


رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: طلاب و روحانیون در زمان شیوع کرونا در کنار همه اقشار و سازمان‌ها، حقیقتاً روحانیون حضور درخشانی در مقابله با کرونا داشتند.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ظهر امروز در دیدار محمد رضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مسئولان این دانشگاه که در سالن جلسات مرکز خدمات حوزه های علمیه اظهار داشت: پیامبر(ص) فرموده‌اند اگر کسی مریضی را پرستاری کند خدا او را با حضرت ابراهیم(ع) محشور می‌کند که نشان دهنده جایگاه ویژه مدافعان سلامت در بین انبیای الهی است.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون در زمان شیوع کرونا در کنار همه اقشار و سازمان‌ها، حقیقتاً روحانیون حضور درخشانی در مقابله با کرونا داشتند، افزود: تدبیر، دقت و دلسوزی شما در دانشگاه علوم پزشکی قم و همکاران عزیزتان برای بسیاری از مسئولان کاملاً ملموس است و کاملاً حس شده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بیان کرد: در ایامی که خانواده‌ها برای حضور در منزل ترغیب می‌شدند، مرکز خدمات با اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه خانواده‌ها برای تشویق خانواده برای در خانه ماندن قدم‌های ارزشمندی برداشت.

ربانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا عنوان کرد: به همت و تلاش مجموعه کادر پزشکی و مدافعان سلامت یک درخشش دیگری برای ملت ایران در دنیا به ثبت رسید و حقیقتاً این فداکاری‌ها جلوه دیگری از دفاع مقدس بود.

اعلام آمادگی روحانیون ‌برای مقابله با کرونا

وی تصریح کرد: زحمات کادر پزشکی موضوع ساده‌ای نیست، این عزیزان روزهای متوالی و چندین ساعت در روز با لباس‌های مخصوص با جدیت تلاش کردند و این تلاش‌های جهادگونه جای تقدیر دارد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: مرکز خدمات و وزارت بهداشت از سال 93 برای گسترش فرهنگ سلامت بین روحانیون و همچنین استفاده از ظرفیت حوزویان برای گسترش فرهنگ سلامت در جامعه ارتباط وسیعی داشته است.

حدادی منش معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه نیز در این جلسه بیان کرد: به دستور رئیس مرکز خدمات قرارگاهی با عنوان قرارگاه جهادی پیامبر اعظم(ص) در مرکز خدمات به‌منظور راهبری گروه‌های جهادی و تولید و توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده راه‌اندازی شد.

ارائه خدمات غیر حضوری به طلاب در دستور کار مرکز خدمات حوزه است

وی افزود: ارائه خدمات غیرحضوری به جامعه هدف در دستور کار مرکز خدمات قرار گرفت و در ماه مبارک رمضان رزمایشی با همین عنوان با هدف به حداکثر رساندن امکان ارائه خدمات غیر حضوری برگزار شد.

معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه ادامه داد: در این ایام بیش از 76 مطلب آموزشی در مجله سلامت و کانال‌های اطلاع‌رسانی مرکز منتشر شدند که بیش از 300 هزار نفر از این پیام‌ها بازدید کردند.

حدادی منش بیان کرد: پس از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در کشور چین بحث آشنایی جامعه هدف مرکز با این ویروس را شروع و در سایت مرکز خدمات و مجله سلامت مرکز مطالب آموزشی را بارگذاری کردیم و پس از شیوع ویروس کرونا در کشور اولین جلسه ستاد بحران بلافاصله در مرکز برگزار شد و دستورالعمل‌های کشوری مقابله با این ویروس ابلاغ شد و در اولین گام تمامی همایش‌ها و برنامه‌های جمعی مرکز تعطیل شدند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس مرکز خدمات با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت آمادگی این مرکز را برای همکاری با وزارت بهداشت اعلام کرد و همچنین نامه‌هایی از سوی معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز به دکتر حریرچی و همچنین مدیران کل استانی مرکز خدمات به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد و آمادگی کامل مرکز خدمات برای همکاری با مسئولان درمانی کشور برای مقابله با کرونا اعلام شد.

در پایان این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اهدای لوح سپاسی، از زحمات قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و مدافعان عرصه سلامت استان قدردانی کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو