چند تیم سهمیه می‌گیرند؟

گویا سهمیه ایران برای فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا هم ۲+۲ است؛ این یعنی قهرمانان لیگ و جام‌حذفی به‌طور مستقیم در مرحله گروهی این مسابقات حاضر خواهند شد و تیم‌های دوم و سوم لیگ برتر راهی پلی‌آف می‌شوند. به این ترتیب اگر قهرمانی پرسپولیس را قطعی بدانیم، از ۶ تیم مدعی کسب سهمیه، تنها دو تیم به لیگ قهرمانان می‌رسند. البته تیم چهارم لیگ هم در صورتی راهی آسیا می‌شود که یکی از سه تیم اول به‌طور همزمان قهرمان جام‌حذفی بشود. مثلا اگر پرسپولیس دبل کند، تیم چهارم لیگ نیز آسیایی خواهد شد.

    نبرد جانانه امیر و فرهاد

سپاهان که تا چندی پیش رقیب اصلی پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌آمد، امروز حتی دستیابی به سهمیه آسیایی را هم در خطر می‌بیند. در حقیقت استراتژی اشتباه سپاهان در حاضر نشدن مقابل پرسپولیس، کاملا این تیم را از ریل خارج کرد و حالا شرایط می‌تواند برای این تیم بدتر هم بشود. سپاهان و شهرخودرو هر دو با ۴۱ امتیاز دوم و سوم هستند و تراکتور ۴۰ امتیازی این دو تیم را تعقیب می‌کند. فولاد و استقلال هم که هرکدام یک بازی کمتر دارند، با ۳۹ و ۳۷ امتیاز در رده‌های بعدی جا گرفته‌اند و نفت آبادان با ۳۶ امتیاز در تعقیب آنهاست. خطر از دست دادن سهمیه آن‌قدر برای استقلال جدی است که فرهاد مجیدی اخیرا صعود به لیگ قهرمانان را به‌عنوان یکی از سه وعده اصلی‌اش برای ادامه فصل مطرح کرده است. نکته اینجاست که استقلال و سپاهان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی نیز با هم بازی خواهند داشت و این یعنی از بین قلعه‌نویی و مجیدی یک نفر خیلی زود شانس قهرمانی در جام‌حذفی و کسب سهمیه از این طریق را هم از دست خواهد داد.

    مدعیان مقابل هم

چیزی که این کورس را جذاب‌تر می‌کند، پیکارهای مستقیم مدعیان کسب سهمیه در مقابل هم است. وقتی به هفت بازی باقی‌مانده این تیم‌ها نگاه می‌کنیم، تعداد زیادی دوئل ۶ امتیازی و رودررو می‌بینیم؛ مصاف‌هایی که روی سرنوشت این تیم‌ها کاملا موثر خواهد بود.

 برنامه مسابقات باقی‌مانده مدعیان به این شرح است:

سپاهان: پارس‌جنوبی (خانگی)، تراکتور (بیرون از خانه)، نفت آبادان (خانگی)، استقلال (بیرون از خانه)، نساجی (خانگی)، شهرخودرو (خانگی)، پیکان (بیرون از خانه).

شهرخودرو: سایپا (خانگی)، پارس‌جنوبی (بیرون از خانه)، تراکتور (خانگی)، نفت آبادان (بیرون از خانه)، استقلال (خانگی)، سپاهان (بیرون از خانه)، نساجی (خانگی).

تراکتور: استقلال (بیرون از خانه)، سپاهان (خانگی)، شهرخودرو (بیرون از خانه)، پیکان (خانگی)، شاهین بوشهر (بیرون از خانه)، ماشین‌سازی (خانگی)، فولاد (بیرون از خانه).

فولاد: نساجی (بیرون از خانه)، نفت مسجدسلیمان (خانگی)، پرسپولیس (بیرون از خانه)، ذوب‌آهن (خانگی)، گل‌گهر سیرجان (بیرون از خانه)، سایپا (خانگی)، پارس‌جنوبی (بیرون از خانه)، تراکتور (خانگی).

استقلال: پارس‌جنوبی (بیرون از خانه)، تراکتور (خانگی)، نفت آبادان (بیرون از خانه)، نساجی (خانگی)، سپاهان (خانگی)، شهرخودرو (بیرون از خانه)، پیکان (خانگی)، شاهین بوشهر (بیرون از خانه).

نفت آبادان: نساجی (خانگی)، استقلال (خانگی)، سپاهان (بیرون از خانه)، شهرخودرو (خانگی)، پیکان (بیرون از خانه)، شاهین بوشهر (خانگی)، ماشین‌سازی (بیرون از خانه).

Untitled-1