شکستی وحشتناک در انتظار ترامپ مگر اینکه....

منبع: برترین ها

77

1399/4/18

04:10


مهمترین تغییرات می تواند تمایل 4 ایالتی که دو حزب امکان پیروزی در آن دارند، به سمت و سوی دموکرات ها باشد: 4 ایالت میشیگان، نوادا، نیوهمپشایر و پنسیلوانیا اهمیت به سزایی در انتخابات دارند. با افزودن این چهار ایالت به جمع ایالت‌های حامی دموکرات ها و بایدن، منجر به برخورداری او از 268 الکتورال می شود که فاصله بسیار کمی تا کسب اکثریت برای پیروزی در انتخابات دارد.

انتخاب: استیون شپرد در پولتیکو نوشت: طبق آخرین پیش بینی انتخاباتی پولیتیکو، دونالد ترامپ کار دشواری برای پیروزی در انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری در پاییز پیش‌رو دارد، از طرفی در صورت شکست ترامپ در انتخابات بدون شک اکثریت جمهوری‌خواه سنا هم در خطر خواهد بود.

در ادامه این مطلب آمده است: وقوع مجموعه ای از بحرانها در سه ماه گذشته باعث شده که فضای سیاسی حاکم بر کشور به طرز چشمگیری علیه ترامپ و جمهوری‌خواهان شود. اکنون هر روز به واسطه نظرسنجی‌های گوناگونی که صورت می‌پذیرد آمار و ارقام جدیدی هم در مخالفت با ترامپ ثبت می‌شود، به عنوان مثال در حال حاضر طبق آخرین نظرسنجی‌ها 75 درصد رای‌دهندگان معتقدند کشور در مسیر نادرستی قرار داد، همزمان مقبولیت ترامپ از نظر آن‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است.

در همین حال، محبوبیت جو بایدن نیز در برابر ترامپ رو به افزایش است تا جایی که ما به جرات برای اولین بار می‌توانیم بگوییم که جو بایدن دموکرات و معاون اول سابق اوباما در رقابت انتخاباتی از ترامپ پیشی گرفته است.

پیش بینی انتخاباتی پولیتیکو یک بررسی طولانی مدت و کیفی از منظر سیاسی بوده و دارای اعتبار مطلوبی است. این پیش‌بینی بر پایه بررسی نظرسنجی‌ها و دیگر داده‌ها در کنار تحلیل روند انتخاباتی و جمعیتی حاصل شده است.

از هفته‌های نخستین شیوع بیماری کروناویروس، اکثریت مردم از نحوه عملکرد ترامپ ناراضی بودند بنابراین پیش‌بینی می‌شود که طی 4 ماه آینده نیز با توجه شیوع بیشتر بیماری اقبال به سمت دموکرات‌ها بیشتر بشود، البته این بدان معنا نیست که همه‌چیز به نفع بایدن تثبیت شده و دیگر امکان تغییر شرایط وجود ندارد.

کمپین تبلیغاتی ترامپ اکنون بر ایالت‌هایی مانند جورجیا و اوهایو تمرکز کرده است، ایالت‌هایی که اتفاقا در جریان انتخابات 2016 حامی رئیس‌جمهور فعلی بودند. همزمان جمهوریخواهان سنا فقط در ایالت‌هایی مانند کلرادو، مین و کارولینای شمالی موقعیت خود را در خطر نمی‌بینند بلکه شرایط آن‌ها در جاهایی مانند آیووا و مونتانا نیز تعریفی ندارد.

طی 2 ماه گذشته اهدای کمک‌های مالی به بایدن نسبت به ترامپ پیشی گرفته، بنابراین می‌توان گفت که امروز پول و ثروت ترامپ که پیش‌تر نقطه عطف او بود هم کارایی خودش را از دست داده است. امروز نتایج اکثر نظرسنجی‌ها به واسطه شیوع ویروس کرونا و اعتراضات مردمی به خاطر قتل فلوید علیه رئیس‌جمهور آمریکا شده است. ناکامی ترامپ در نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که آمریکایی ها معتقدند او نتوانسته بر دو بحران اصلی کشور فائق آید.

اگر شرایط رئیس جمهور بهبود نیابد، همه این موارد می‌تواند خبر از شکستی وحشتناک برای جمهوری‌خواهان در ماه نوامبر داشته باشد. با وجود تمام آنچه گفته شد هنوز هم روزنه امیدی برای ترامپ جهت به دست آوردن اکثریت الکتورال ها و حفظ سنا وجود دارد.

الکتورال کالج

مهمترین تغییرات می تواند تمایل 4 ایالتی که دو حزب امکان پیروزی در آن دارند، به سمت و سوی دموکرات ها باشد: 4 ایالت میشیگان، نوادا، نیوهمپشایر و پنسیلوانیا اهمیت به سزایی در انتخابات دارند. با افزودن این چهار ایالت به جمع ایالت‌های حامی دموکرات ها و بایدن، منجر به برخورداری او از 268 الکتورال می شود که فاصله بسیار کمی تا کسب اکثریت برای پیروزی در انتخابات دارد.

میشیگان و پنسیلوانیا دومین و چهارمین ایالت بزرگی بودند که ترامپ در سال 2016 اکثریت آرا را به دست آورد، اکنون این ایالات به همراه ویسکانسین در قلب استراتژی دموکرات‌ها برای جبران شکست 4 سال پیش قرار دارند. در آخرین نظرسنجی‌ها، بایدن در میشیگان و پنسیلوانیا اکثریت را داشت، اما شرایط در ویسکانسین به نفع جمهوری‌خواهان بود.

نوادا و نیوهمپشایر ایالاتی بودند که هیلاری کلینتون در سال 2016 در آن‌ها به پیروزی رسید و بایدن هم امروز به دنبال به دست آوردن اکثریت آرا آن‌ها است. ایالت‌های باقیمانده که شرایط پر نوسانی دارند عبارت‌اند از آریزونا، فلوریدا، کارولینای شمالی و ویسکانسین به همراه دو ناحیه در مین و نبراسکا. اگرچه هنوز برای اعلام پیروزی قطعی بایدن زود است، اما در هر یک از این ایالات، نظرسنجی‌ها نشان داده که بایدن ترامپ را پشت سر گذاشته است.

بایدن طی هفته‌های اخیر در ایالات و نواحی بیشتری از ترامپ پیشی گرفته است. کمپین انتخاباتی ترامپ اکنون منابع مالی قابل توجهی در ایالت‌هایی مثل جورجیا، آیووا و اوهایو هزینه می‌کند ایالاتی که ترامپ در سال 2016 بدون هیچ دغدغه‌ای در آن‌ها به پیروزی رسیده بود.

در پیش بینی پولتیکو، این سه ایالت همچنان برچسب جمهوریخواهی دارند، اما نظرسنجی ها نشان می دهد که رقابت ترامپ و بایدن در این ایالات به شدت نزدیک است. اگر این سه ایالت در روز انتخابات، به ایالت هایی تبدیل شوند که امکان پیروزی هر یک از دو حزب در آن وجود داشته باشد، این می تواند راه ترامپ بر پیروزی را ببندد.

هزینه‌های تبلیغاتی ترامپ همچنین در دو ایالت مینسوتا و نیومكزیكو که سال 2016 از آن کلینتون بود افزایش یافته است. مینه سوتا همچنان در سبد آرا دموکرات‌ها جای داده می‌شود.

سنا

جمهوریخواهان امسال در شرایطی وارد رقابت انتخاباتی می‌شوند که 23 تا از 35 کرسی را در اختیار دارند. جمهوری‌خواهان اکثریت کرسی‌ها را در اختیار دارند، اما تنها دو صندلی باقی مانده که در اختیار جمهوری‌خواهان نیست و تکلیف آن‌ها بایستی مشخص گردد. این دو کرسی در ایالت هایی هستند که کلینتون در سال 2016 توانست اکثریت آرا را به دست آورد. در ضمن، دو سناتور دموکرات نیز از ایالت ترامپ برای انتخاب مجدد حضور دارند.

دموکرات‌ها اکنون در آریزونا و کلرادو آرا قابل توجهی دارند. به عنوان مثال مارك كلی، فضانورد بازنشسته از سناتور مارتا مكسالی در انتخابات آریزونا پیشی گرفته است.

پس از پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات مقدماتی کلرادو، جان هیکللو، توانست بر کوری گاردنر جمهوری‌خواه به برتری برسد. گاردنر سیاستمدار ماهری است، اما از بخت بد او در ایالتی است که ترامپ در سال 2016 تنها 43 درصد آرا را در آن به دست آورد. در آیووا نیز جونی ارنست، سناتور جمهوری‌خواه دیگر شانس چندانی برای پیروزی در انتخابات پیش‌رو ندارد.

از آنجا که اوضاع به نفع دموکراتها تغییر کرده، موضع آن‌ها در کنگره نیز رو به تقویت است. دستگاه جمع آوری کمک‌های مالی آنلاین دموکراتها این حزب را قادر به جمع آوری پول کافی کرده است. به خاطر این شرایط برخی از جمهوری خواهان در مورد شانس خود برای پیروزی در سنا تردید دارند.

اکنون با توجه به اشتیاق رأی دهندگان دموکرات برای شکست ترامپ در انتخابات ماه نوامبر، ترامپ و جمهوری‌خواهان باید تلاش چشمگیری برای تغییر اوضاع داشته باشند.

فرمانداران

با توجه به چالش‌های بی سابقه‌ای که این بیماری همه گیر ایجاد کرده، انتخاب فرمانداران نیز تحت تاثیر عملکرد دولت قرار می‌گیرد.

کارولینای شمالی، پرجمعیت ترین ایالتی که در سال جاری انتخابات برگزار می‌کند. در این ایالت روی کوپر، نماینده دموکرات، در مقابل ژنرال جمهوری‌خواه دن فارست صف آرایی کرده که بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها کفه ترازو این رقابت نیز به سمت دموکرات‌ها سنگینی می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو