بازدید از غار چال نخجیر و شناخت زیبایی های تماشایی این جاذبه طبیعی

بازدید از غار چال نخجیر و شناخت زیبایی های تماشایی این جاذبه طبیعی


منبع: آرگا

92

1399/4/18

13:33


زیبایی های خلقت پرورگار بسیار زیاد هستند به ویژه در کشور ایران که چشم اندازهای بسیار زیبایی را می توانید مشاهده کنید یکی از مناطق زیبا و دیدنی در ایران نیز غار چال نخجیر است این غار دارای شگفتی های بسیار زیادی است و به شکلی هنرمندانه توسط خدا خلق شده است. این منطقه ویژه علاقه مندان به طبیعت گردی است که در ادامه این بخش اطلاعات بیشتری را درباره آن کسب خواهید کرد.

در دنیا غارهای مهم و شناخته شده ای وجود دارند که به دنیا جاذبه های طبیعی خود بسیار دوست داشتنی هستند عجایب شگفت انگیز و مرموزی که در هر یک از این غارها وجود دارند موجب جلب توجه خیلی از گردشگران می شوند این مناطق دارای زیبایی های بسیار منحصر به فردی است که می توانید در این مقاله با یکی دیگر از این جاذبه ها آشنا شوید. این غار در میانه کوه های این منطقه واقع شده است و از جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران خود برخوردار است این غار آهکی بسیار شناخته شده است و دارای صخره های بسیار مرتفعی است که می توانید از نزدیک طبیعت و چشم اندازهای آن را مشاهده کنید. این اثر طبیعی ویژه در منطقه ای از دلیجان استان مرکزی واقع شده است و در میان جاذبه های گردشگری ایران بسیار جذاب و شناخته شده است. در صنعت گردشگری بازدید از غارهای مختلف بسیار لذت بخش هستند و موجب رونق بیشتری در گردشگری خواهند شد این جاذبه های منحصر به فرد هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند که می توانید از آن ها دیدن کنید. این غار در شمال شرقی دلیجان که از توابع استان مرکزی قرار دارد و جدای از جاذبه های طبیعی در غار می توانید از چشم اندازهای روستا نیز دیدن نمایید.

اطلاعات گردشگری درباره غار چال نخجیر:

روستای نراق روستایی زیبا در نزدیکی این غار است که در میان کوه های این منطقه واقع شده است جالب است بدانید که این غار در میان کوه های منطقه واقع شده است از جمله ویژگی های مهم در این غار می توان به رطوبت آن اشاره کرد و در زمره غارهای مرطوب و افقی قرار دارد که بسیار زیبا و دیدنی است. تحقیقات باستان شناسی و علمی که بر روی این غار صورت گرفته است نشان می دهد که این غار متعلق به دوران سوم زمین شناسی است نامگذاری این غار نیز بر اساس منطقه ای انجام شده است که این غار در آن واقع شده است. بازدید از غار نخجیر می تواند اطلاعات گردشگری بسیار مهمی را در اختیار شما علاقه مندان قرار دهد که می توانید در لینک نیز اطلاعات لازم را درباره این منطقه کسب کنید.

غار دیدنی نخجیر

این غار یک منطقه گود است که در گذشته ویژه شکارچیان بوده است در این منطقه شکارها وارد می شدند و در نهایت به دام می افتند معنای لغوی این غار نیز “پایین تر از شکارگاه” است نام قدیمی این غار نیز در میان آن ها “هوهو” بوده است شکوهی که در این غار وجود دارد بسیار زیبا و ویژه است. نجوه کشف این غار در سال ۶۷ انجام شده است این منطقه طی تحقیقات عمرانی و طی یک انفجار یافت شده است دهانه این غار نبستا بزرگ است و ساخته دست بشری نیز نمی باشد.

ویژگی های غار:

غار چال نخجیر یکی از مهم ترین غارهای واقع در ایران است این غار دارای ویزگی های بسیار منحصر به فردی است و هر ساله گردشگران بسیار زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند از مهم ترین ویژگی های این غار  نیز می توان به بافت آهکی آن اشاره کرد این غار دارای مجموعه ای از سنگ های مرجانی و زیبا است قدمت این سنگ های مرجانی بیش از چند میلیون سال است و طی تحقیقات متعدد کارشناسی که بر روی آن انجام شده است برخی قدمت دقیق آن را بیش از ۷۰ میلیون سال پیش می دانند. بخش مهمی از این غار بخش ورودی آن است ورودی این غار با سطح زمین هم تراز شده است عرض دهانه آن ۱۰ متر است و ارتفاع آن نیز در برخی از مناطق به ۴۰ متر نیز می رسد.

دیدنی های غار چال نخجیر

در قسمت های پایینی از غار چاه های آب معدنی دلیجان واقع شده اند جالب است بدانید که در گذشته نیز وسعت دهانه این غار کوچک تر بوده است و به مرور زمان بزرگ تر شده است امکانات و تجهیزاتی که برای گردشگران در بیرون از غار قرار گرفته است موجب جلب توجه و جذب بیشتر گردشگران نیز می شود. تجهیزات رفاهی، امکانات تفریحی، سالن انتظار، مهمانسرا و بوفه از بخش های مهمی هستند که در بیرون غار وجود دارند و می توانید از آن لذت ببرید و استفاده کنید. مسیر رسیدن به غار چال نخجیر ۵ کیلومتر خاکی دارد دیوارهای آهکی که در غار می بینید زیبایی های بی نظیری را به خود اختصاص داده است این غار در گذر میلیون ها سال ایجاد شده است.

غار زیبای نخجیر

امکانات و بخش های غار:

همانطور که بیان شد این غار دارای بخش های مختلفی است و از امکانات متعددی برخوردار است تالارهای متعددی که می توانید در این غار مشاهده کنید بسیار زیبا و دیدنی هستند و یکی از مهم ترین جذابیت های غار چال نخجیر محسوب می شوند. از دیگر بخش های که در این غار وجود دارند می توان به حوضچه های آب، مسیرهای تونلی و راهروها اشاره کرد گاها بلورهای آبی از سقف بر روی صورتتان می چکند حس و حال بیشتری را در شما ایجاد می کنند نام یکی از تالارهایی که در این غار وجود دارد تالارهای چهلستون است.

غار نخجیر

چشم اندازهای بکر و طبیعی زیادی در این غار وجود دارند که هر یک از جذابیت های ویژه خود برخوردار هستند و هر ساله توریست های زیادی را از نقاط  مختلف دنیا به خود جذب می کنند جالب است بدانید سنگ های درون غار دارای اشکال جالب و زیبایی هستند که برخی از آن ها همانند عقاب، کبوتر، انسان و لاک پشت هستند این نوع اشکال توجه خیلی از افراد و علاقه مندان را به خود جلب کرده اند.

فضای غار دارای آب و هوای مطبوع و معتدلی است و دارای تابستان هایی خنک و زمستان هایی سرد است از دیگر جذابیت های مهمی که می توان در این غار به آن اشاره کرد سنگ های کریستالی و گونه های متفاوت سنگ است که به دلیل داشتن اشکال متنوع جذاب هستند. این غار  یکی از مکان های دیدنی دلیجان مسحوب می شود که از نزدیک می توانید زیبایی های آن را مشاهده کنید. آشنایی با جاذبه های توریستی در این بخش اطلاعات مهمی را درباره این غار زیبا و شگفت انگیز در اختیار شما عزیزان قرار داده است و می توانید در سفر خود نیز تجربه های بیشتری را درباره آن به دست آورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو