توسعه دانش مد با رویکرد اشتغال فارغ‌التحصیلان عرصه طراحی و دوخت در استان البرز

89

1399/4/18

14:22


هما فرهنگ رنجبر مدیرعامل گروه تولید و پخش پوشاک هما می‌گوید اشتغال مولد و اثربخش در میان فارغ‌التحصیلان حوزه مد و لباس با بهره‌مندی از آموزش‌های پیش از اشتغال ازجمله رویکردهای او است.

توسعه دانش مد با رویکرد اشتغال فارغ‌التحصیلان عرصه طراحی و دوخت در استان البرز

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: هما فرهنگ رنجبر مدیرعامل گروه تولید و پخش پوشاک هما درباره جدیدترین فعالیت‌های این مجموعه به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: موضوع مد و لباس با ابعادی گسترده، موضوعی نوین، روزانه و جریانی جاری به شمار می‌رود و در این میان، مد همواره پویا و مباحث نوینی را تحت سیطره خود داشته است. حال آن که فرایند ایده‌پردازی از طراحی تا تولید پوشاک، همواره خاستگاه ارزشمند خود را دارد بوده و درنتیجه، هنرمندان و فرهیختگان در این عرصه همواره کوشیده‌اند تا در این قالب، موضوعات نوینی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

او افزود: بر اساس این تفکر، دوران ابتلای کشور به بحران کرونا، فرصت مطالعاتی خوبی را برای گروه کارشناسی مؤسسه ما ایجاد کرد و برنامه‌ریزی به‌منظور توجه به موضوعات مختلف علمی و کاربردی را در دستور کار قرار دادیم.

فرهنگ رنجبر اذعان داشت: ضرورت بروزسانی دانش مد در فضای رقابتی تولید و علاقه‌مندی فعالان این حوزه جهت ارتقاء سطح دانش مد و پوشاک و همچنین توسعه برندینگ و حضور در بازارهای تجارتی، همواره از جمله اهداف و رویکردهای ما بوده است و در همین راستا برآنیم تا بنا بر مسئولیت‌های حرفه‌ای خود، همایشی با عنوان "آشنایی با دوره‌های آموزشی کاربردی دوخت تجاری از طراحی تا دوخت پوشاک" را با حمایت اتحادیه‌های تولید و فروش و همچنین خوشه پوشاک استان البرز برگزار کنیم.

او تصریح کرد: این همایش مبتنی بر مطالعه بیش از 50 دوره آموزشی آکادمیک و مطالعات موردی کارگاه‌های تجاری دوخت در قالب هفت دوره کاربردی تدوین است و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن آشنایی با موضوعات تدوین‌شده در این همایش، در دوره‌های آموزشی کاربردی ثبت‌نام کنند.

فرهنگ رنجبر در ادامه افزود: در کنار این رویداد علمی و کاربردی با مطالعه و عارضه‌یابی ضعف‌های حوزه تولیدات تجاری، ضرورت جذب فارغ‌التحصیلان حوزه مد و پوشاک و به‌کارگیری جوانان در سال جهش تولید، رویدادی دیگر در قالب فراخوان جذب فارغ‌التحصیلان حوزه مد و لباس با انجام نخستین آزمون تخصصی با رویکرد اشتغال برنامه‌ریزی و تدوین و بر این اساس، اطلاع‌رسانی گسترده در گروه‌های دانشگاهی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز مختلف فعال این حوزه انجام‌شده است.

او اظهار داشت: با توجه به رعایت زمان‌بندی، در نظر گرفتن شرایط وجود مشکل ویروس کرونا و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، ثبت‌نام جهت حضور در همایش تا 18 تیرماه انجام می‌شود و امید است این رویداد در روزهای 25 تا 30 تیرماه برگزار شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر برای حضور در این دوره‌های آموزشی و آزمون در نظر گرفته شده با شماره 02634239912 تمایس بگیرند.

فرهنگ رنجبر بیان کرد: طبعاً ایجاد رویکردهای نوین و بروز در حوزه‌های هنری و تخصصی، همواره با استقبال مخاطبان مواجه بوده است و در این راستا، ارتقاء سطح دانش و مهارت فراگیران، بروز رسانس و آشنایی با موضوعات کاربردی در حوزه مد و تولید تجارتی، اشتغال مولد و اثربخش در بین فارغ‌التحصیلان حوزه مد و لباس با بهره‌مندی از آموزش‌های پیش از اشتغال و همراه اشتغال باهدف افزایش انگیزه در فراگیران و توسعه بنیادی کیفیت و علوم مد و لباس با حذف روش‌های سنتی در کارگاه‌ها ازجمله اهداف ما به شمار می‌رود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو