یک توصیه به بیمارانی که جراحی بای‌پس قلب انجام داده‌اند

49

1399/4/18

16:25


یک توصیه به بیمارانی که جراحی بای‌پس قلب انجام داده‌اند

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که پیاده روی صبحگاهی به بیمارانی که تحت جراحی بای پس قرار گرفته‌اند کمک می‌کند تا خواب بهتری داشته باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است: به افرادی که پس از انجام جراحی بای پس قلب دچار مشکل بی‌خوابی می‌شوند توصیه می‌شود که پیاده روی صبحگاهی را فراموش نکنند.


به گفته متخصصان مصری، بسیاری از بیماران پس از انجام جراحی بای پس قلب دچار مشکل بی‌خوابی می‌شوند.


درصورتیکه این شرایط بیش از شش ماه ادامه پیدا کند وضعیت قلب را وخیم کرده و موجب می‌شود بیمار در معرض جراحی مجدد قرار گیرد. در این شرایط پیدا کردن راهکاری برای بهبود وضعیت خواب بیمار اهمیت پیدا می‌کند.


در این بررسی پزشکان مصری به بررسی تاثیر ورزش بر خواب پرداختند. آنان ۸۰ بیمار ۴۵ تا ۶۵ ساله را که شش هفته پس از انجام جراحی بای پس قلب دچار مشکل خواب بودند و توانایی عملکردی آنان کاهش یافته بود، مورد مطالعه قرار دادند.این بیماران به دو گروه تقسیم شدند. از گروهی از آنان درخواست شد تا ورزش‌های هوازی و از گروهی دیگر درخواست شد تا ترکیبی از ورزش‌های هوازی و مقاومتی انجام دهند.


محققان پس از گذشت ۱۰ هفته دریافتند هر دو برنامه ورزشی باعث بهبود خواب و ظرفیت عملکردی بیماران شده است. هرچند، ورزش هوازی در مقایسه با برنامه ورزشی ترکیبی در بهبود خواب و عملکرد بیمار مفیدتر بوده است.


به گزارش هلث دی نیوز، محققان تاکید کردند: توصیه ما به این دسته از بیماران که دچار مشکل خواب هستند این است که تنها ورزش هوازی انجام دهند چرا که ممکن است ورزش‌های مقاومتی فشار مضاعفی را بر قلب بیمار وارد کند.


همچنین به توصیه پزشکان، در شرایط کنونی و با وجود همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ و وضعیت حساس‌تر این افراد در برابر این بیماری در صورت خروج از منزل و هرگونه فعالیت در فضای آزاد، توجه به توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه رعایت فاصله گذاری اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو