جزئیات توقیف ۱۹ شناور در خلیج‌فارس

منبع: برترین ها

96

1399/4/18

16:38


فرمانده مرزبانی استان بوشهر با تاکید بر برخورد با شناورهای مختلف در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با شناوران متخلف و فاقد ساماندهی، ۱۹ فروند شناور در آب‌های بوشهر و کنگان توقیف شدند.

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی استان بوشهر با تاکید بر برخورد با شناورهای مختلف در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با شناوران متخلف و فاقد ساماندهی، ۱۹ فروند شناور در آب‌های بوشهر و کنگان توقیف شدند.

سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر رصد و پایش آب‌های سرزمینی خلیج فارس در استان بوشهر اظهار داشت: مرزبانان و ماموران دریابانی استان بوشهر در تمام سواحل استان شبانه‌روز حضوری فعالی دارند و با متخلفان برخورد می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه با شناورهای بی هویت و متخلف برخورد می‌شود افزود: صید غیر مجاز ترال و کف‌روب یکی از روش‌های صید مخرب زیستگاه آبزیان است که در این راستا با صیادانی که اقدام به صید ترال می‌کنند برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: با وجود شناوران متخلف و فاقد ساماندهی که اقدام به انجام تخلفات صیادی و صید غیر مجاز از نوع ترال می‌کنند این فرماندهی برخورد جدی با آنان را در دستور کار خود قرار داد.

سردار رضایی‌نژاد از توقیف شناورهای متخلف در آب‌های بوشهر و کنگان خبر داد و تصریح کرد: در راستای اجرای طرح برخورد با شناوران متخلف و فاقد ساماندهی، با همکاری اداره شیلات و پایگاه دریابانی بوشهر و کنگان، دریابانان موفق شدند در اجرای 3 روزه طرح مذکور، 19 فروند شناور فاقد مدارک و متخلف در امر صید و صیادیی را توقیف کنند.

وی با اشاره به گشت‌های مداوم دریابانان در برقراری نظم و امنیت در خلیج فارس خاطرنشان کرد: توقیف شناوران متخلف محدود به این طرح نبوده و در راستای لزوم ایجاد نظم و امنیت و نظارت بر تردد شناورها و رصد شناورها در سطح حوزه استحفاظی از ادامه فعالیت غیرقانونی شناوران متخلف جلوگیری خواهد شد.

فرماندهی مرزبانی استان بوشهر تصریح کرد: دریابانان استان بوشهر با آمادگی کامل حافظ جان هموطنان و منابع آبزی در دریا هستند و اجازه نمی‌دهند عده‌ای سود جو با تخلف و صید غیر مجاز ترال و عدم رعایت ایمنی و مقررات دریانوردی فعالیت کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو