علیرضا کمالی از «شب، داخلی، دیوار» می گوید

141

1399/4/18

16:58


علیرضا کمالی فیلم تازه وحید جلیلوند «شب، داخلی، دیوار» را دارای جهانی متفاوت از دیگر آثار این فیلم ساز و دارای فیلمنامه‌ای متفاوت توصیف کرد.

علیرضا کمالی از «شب، داخلی، دیوار» می گوید

۲۹ دقیقه پیش
علیرضا کمالی فیلم تازه وحید جلیلوند «شب، داخلی، دیوار» را دارای جهانی متفاوت از دیگر آثار این فیلم ساز و دارای فیلمنامه‌ای متفاوت توصیف کرد.

علیرضا کمالی از «شب، داخلی، دیوار» می گوید

به گزارش سلام سینما علیرضا کمالی در گفت‌وگو با ایسنا،درباره همکاری با وحید جلیلوند در فیلم جدیدش با عنوان «شب، داخلی، دیوار» که این روزها در مرحله پیش تولید است و به زودی مقابل دوربین می‌رود، گفت: پیش از این ما در جایگاه بازیگر در کنار هم بوده‌ایم، اما در مقام کارگردانی و بازیگری این اولین تجربه همکاری است که با وحید جلیلوند دارم. البته هم در «چهارشنبه 19 اردیبهشت » و هم در «بدون تاریخ، بدون امضا» او به من محبت داشت و پیشنهاد همکاری داد، اما متاسفانه من درگیر کارهای دیگری بودم و این همکاری در آن زمان میسر نشد. وی درباره تفاوت «شب، داخلی، دیوار» با کارهای قبلی وحید جلیلوند تصریح کرد: این تفاوت ابتدا در شکل فیلم و قالبی است که جلیلوند برای فیلم جدیدش در نظر گرفته است؛ «شب، داخلی، دیوار» با هر دو فیلم قبلی او کاملا متفاوت است. دارای یک جهان جدیدی است و فیلمنامه بسیار متفاوتی دارد اما این تفاوت تنها در تغییر فضا یا قالب نیست زیرا فیلم بسیار عجیبی است که هیچ توصیفی برایش نمی‌توان بیان کرد، تنها می‌توان گفت که «شب، داخلی، دیوار» با کارهای قبلی وحید جلیلوند بسیار متفاوت است. کمالی درباره تفاوت نقشی که قرار است در «شب، داخلی، دیوار» بازی کند با نقش‌هایی که پیش از این در آثار مختلف سینمایی و تلویزیونی داشته است، بیان کرد: در برخی مواقع تفاوت‌های نقش‌ها بسیار فاحش است، به طور مثال من نقشی را بازی می‌کنم که 30 سال از خودم بزرگتر است، اما در نقشی که قرار است در «شب، داخلی، دیوار» بازی کنم، تفاوت‌ها در لایه‌های زیرین شخصیتی و روانشناختی این کاراکتر وجود دارد که باید پالایش شود، بیرون بیاید و در واقع نمایان شود. وی ادامه داد: به هر حال جهان فیلم جهان متفاوتی است، بنابراین ناخودآگاه شخصیت‌هایی که در این جهان متفاوت وجود دارند هم به فراخور این موضوع متفاوت هستند و این تنها در رابطه با نقش من نیست، بلکه بقیه دوستانی که در این فیلم بازی می‌کنند هم نقش‌های متفاوتی دارند که به فراخور متمایز بودن فیلم و جهانش است. این بازیگر درباره ترکیب بازیگران فیلم «شب، داخلی، دیوار» عنوان کرد: با توجه به وسواسی که از وحید جلیلوند سراغ دارم مطمئنا یک اصول و قاعده‌ای را برای انتخاب بازیگران فیلم داشته و دارد. ما سال‌هاست با هم دوستیم اما این را می‌دانم که قطعا در انتخاب بازیگر مقوله رفاقت بر درست بودن و سر جا بودن بازیگری که دوست او هم هست، سایه نمی‌اندازد و سعی می‌کند هر کسی سر جای خودش باشد. بنابراین این ترکیب باید ترکیب درستی باشد چون وحید جلیلوند حدود 3 سال است که درگیر این فیلمنامه است و طی این 3 سال با آدم‌های این قصه زندگی کرده است؛ در نتیجه بر اساس آن معاشرتی که طی این مدت با شخصیت‌های جهان فیلم داشته، بازیگرها را انتخاب کرده است. علیرضا کمالی در پایان گفت: هر یک از دوستانی که در این فیلم حضور دارند به خودی خود درجه یک هستند و مطمئنا وحید جلیلوند آنچه مدنظر داشته، در این افراد دیده که به سراغشان رفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو