قرص اووبوست برای چیست و نحوه مصرف آن

منبع: اوما

362

1399/4/18

18:19


قرص اووبوست برای چیست و نحوه مصرف آن

اگر شما اومایی عزیز نیز تمایل به انتخاب یک شیوه کمکی در بهبود کیفیت تخمک های خود دارید حتما در حال حاضر به دنبال آشنایی با انواع مکمل های غذایی و مفید برای بدن می باشید. اووبوست نیز یکی از مکمل های غذایی است که شاید تا کنون به گوشتان خورده باشد.

در این مقاله می خواهیم این مکمل غذایی را برای شما عزیزان بررسی کنیم تا با کاربردها و مزایای آن آشنا شوید.


قرص اووبوست برای چیست؟

اووبوست (ovaboost) یک مکمل غذایی است که حاوی ترکیبی از انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها از جمله میو اینوزیتول، فولات، ملاتونین، کوآنزیم Q10، ویتامین E، عصاره گریپسد و اسید آلفا لیپوئیک می باشد که در اصل برای حمایت از سلامت تخمک و تخمک گذاری استفاده می شود. اما ترکیبات موجود در آن می تواند در بهبود پوست و مو و ایجاد تعادل هورمونی نیز کمک کننده باشد.

اووبوست دارای یک فرمولاسیون منحصر به فرد است که توسط یک سری از ترکیبات گفته شده در بالا ساخته شده است و بیشتر به عنوان مکملی درمانی برای حمایت از کیفیت تخمک ها در زنان تحت درمان با روش باروری آی وی اف مورد استفاده  قرار گرفته است.

همچنین در حال حاضر اسید فولیک به دلیل توانایی خود در جلوگیری از نقص لوله عصبی نوزادان در هنگام تولد و دراصل جلوگیری از کم خونی مادر در دوران بارداری بسیار مشهور است و به همه مادران توصیه می شود به مقدار کافی اسید فولیک مصرف کنند. اما، تحقیقات اخیر در خانم هایی که تحت درمان IVF قرار دارند، نشان می دهد که هنگامی که اسید فولیک به همراه دو آنتی اکسیدان قدرتمند یعنی میو اینوزیتول و ملاتونین یعنی ترکیبات اووبوست، مصرف می شود، کیفیت تخمک به طور قابل توجهی بهبود می یابد و هردو کار را باهم انجام خواهد داد.

علاوه بر این ، OvaBoost شامل کوآنزیم Q10 است که یک آنتی اکسیدان قوی می باشد. CoQ10 نیز نقش مهمی در تولید انرژی سلول های تخمک و افزایش قدرت باروری زن دارد. به محض ایجاد مرحله تقسیم سلولی که بعد از لقاح  شروع می شود تا تخمک بارور رشد کرده و به جنین تبدیل شود و با موفقیت در دیواره رحم کاشته شود، سلول ها نیاز به انرژی فوق العاده ای دارند. CoQ10 در میتوکندری (نیروگاه انرژی سلول) سلول تخمک کار می کند تا از تولید بهینه انرژی اطمینان حاصل کند و در صورت کمبود، انرژی مورد نیاز را به آن برساند.

همچنین اووبوست حاوی سه ماده آنتی اکسیدانی اضافی یعنی  ویتامین E، عصاره گریپسید و اسید آلفا لیپوئیک، است که برای اطمینان از محافظت کافی سلول های تخمک در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد استفاده می شود.

تفاوت فولات و اسید فولیک

اگرچه کلمات فولات و اسید فولیک غالباً به طور متناوب برای اشاره به ویتامین B9 استفاده می شوند ، اما دقیقاً یکسان نیستند. فولات فرمی از ویتامین B9 است که به طور طبیعی در غذاها وجود دارد، در حالی که اسید فولیک فرم مصنوعی این ویتامین است که در غذاهای غنی شده و بسیاری از مکمل های غذایی استفاده می شود.

متأسفانه، اکنون اعتقاد بر این است که برخی از خانم ها قادر به سوخت و ساز کامل اسید فولیک مصنوعی نیستند و بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که خانم ها با استفاده از فرم های "زیست دسترسی" ویتامین B9 که در بازار موجود هستند به رفع کمبود این ویتامین بپردازند. مطابق با این توصیه ها، اوبووست دارای Quatrefolic ™ است، که یک فرم متیله ای از ویتامین B9 است و برای خانم ها مفید می باشد.

نحوه مصرف قرص اووبوست و مدت زمان آن

هر جعبه اوبووست حاوی 120 کپسول است که البته برندهای مختلف متفاوت است. در روی جعبه توصیه به مصرف روزانه چهار کپسول میشود اما بهتره روزی یک کپسول مصرف شود. همچنین بهتر است اوبووست را با غذا میل کنید.

توصیه می کنیم حداقل 3 ماه از اوبووست استفاده کنید، یا تا زمانی که به طور جدی سعی در بارداری خود دارید. پس از تأیید بارداری می توانید مصرف  اوبووست را قطع کنید.

چه کسی باید اوبووست بخورد؟

اوبووست برای بهبود کیفیت تخمک و تقویت روند تخمک گذاری در زنان سالم که می خواهند زودتر باردار شوند  و یا از روش های کمک باروری استفاده می کنند مناسب است.

قرص اووبوست و دوقلویی

قرص ها و مکمل های کمک باروری مانند کلومیفن و لتروزول و یا آمپول گونال اف ممکنه روی دوقلوزایی و افزایش شانس ان اثر گذار باشند اما نمشه گفت بطور قطعی قرص اووبوست باعث دوقلوزایی میشود.

تاثیر قرص اووبوست بر جنسیت جنین

قرص اووبوست و هیچ قرص دیگری روی تعیین جنسیت جنین اثرگذار نیست.

 اوبووست در بارداری و شیردهی

از آنجا که ترکیبات موجود در اوبووست برای حمایت از باروری است و در دوران بارداری یا شیردهی مورد نیاز نیست، توصیه نمی کنیم که در دوران بارداری یا در حین شیردهی، اوبووست مصرف کنید.

مکمل اووبوست

آیا می توانم اوبووست را با سایر مکمل های باروری مصرف کنم؟

بله ، اوبووست را می توان با مکمل های زیر استفاده کرد:

  •  فرتیل اید مخصوص زنان
  • فرتیل دیتوکس
  •  Fertile CM
  • PregnancyPlus Prenatal
  •  PregnancyPlus Omega 3
  •  PregnancyPlus Cal-Mag
  • Evening Oil Primus

آیا همراه با داروهای تجویز شده برای افسردگی و اضطراب می توانم اوبووست مصرف کنم؟

لطفاً اگر داروی افسردگی یا اضطراب را برای شما تجویز کرده اند، یا در صورت مصرف گیاه کوره سن جان، قبل از مصرف اووبوست با پزشک خود مشورت کنید. زیرا مقادیر زیادی میو اینوزیتول هنگام مصرف همراه با داروها و گیاهان دارویی ممکن است اثرات منفی و عوارض جانبی داشته باشد.

آیا می توان اوبووست را با قرص متفورمین مصرف کرد؟

هیچگونه تعامل نامطلوبی بین اووبوست و متفورمین وجود ندارد. اما، توصیه می کنیم قبل از افزودن هرگونه مکمل غذایی جدید، به برنامه غذایی خود در صورت مصرف داروی نسخه دار، با پزشک خود مشورت کنید.

آیا می توان اوبووست را با کلومید یا فمرا استفاده کرد؟

هیچ تعامل منفی بین اوبووست و کلومید یا Femara وجود ندارد. اما باز هم توصیه می کنیم در صورت مصرف داروی نسخه ای، قبل از افزودن هرگونه مکمل غذایی جدید به برنامه غذایی، با پزشک خود مشورت کنید.

آیا OvaBoost یک ویتامین مورد نیاز و ضروی قبل از بارداری است؟

خیر. اوبووست یک ویتامین ضروری قبل از بارداری نیست. این دارو برای زنانی ساخته شده است که به منظور بهبود کیفیت تخمک و عملکرد تخمدان، بطور فعال در تلاشند تا بتوانند باردار شوند و شامل ترکیبات منتخبی است که برای این منظور مفید هستند. بنابراین برای همه افراد ضروری نیست. همچنین همه ویتامین های مورد نیاز قبل از بارداری را ندارد. اگر از اوبووست استفاده می کنید، توصیه می کنیم از مکمل های غذایی حاوی ویتامین های دیگر مانند فرتیل اید مخصوص خانم ها و پیپود پرنتال نیز قبل از بارداری استفاده کنید. البته بهتر است تحت نظر پزشک و بر اساس نیاز بدن شما این مکمل ها انتخاب و مصرف شوند.

اوبووست چقدر Myo-Inositol مورد نیاز بدن را فراهم می کند؟

اوبووست در هر دوز روزانه 2 گرم میو اینوزیتول برای بدن فراهم می کند.

آیا عوارض جانبی یا موارد منع مصرف آن شناخته شده است؟

اوبووست عوارض جانبی شناخته شده ای ندارد. با این حال، مانند هر مکمل غذایی، اگر یک وضعیت پزشکی از قبل وجود داشته باشد، توصیه می کنیم در مورد مصرف اوبووست با پزشک خود صحبت کنید. همچنین لطفاً اگر داروی افسردگی یا اضطراب را برای شما تجویز کرده اند، یا در صورت مصرف گیاهان دارویی قبل از مصرف اوبووست با پزشک خود حتما مشورت کنید، زیرا مقادیر زیادی میو اینوزیتول ممکن است هنگام مصرف همراه با داروهای دیگر و گیاهان دارویی دارای اثرات منفی باشد.

با توجه به اینکه اووبوست حاوی ملاتونین است آیا این محصول روی الگوی خواب معمولی من تأثیر خواهد گذاشت؟

ملاتونین یک ترکیب آنتی اکسیدانی قدرتمند است که نشان داده شده است برای بهبود کیفیت تخمک، به ویژه هنگامی که در ترکیب با اسید فولیک و میو اینوزیتول ساخته می شود، مفید است. علاوه بر این، ملاتونین یک ماده طبیعی است که اغلب برای کمک به بازگرداندن چرخه خواب طبیعی در افراد مبتلا به بی خوابی استفاده می شود.

اوبووست حاوی مقدار کمی ملاتونین است، که برای خانم هایی که برای بارداری تلاش می کنند مفید است. اگر به میزان توصیه شده توسط پزشک مصرف شود اختلالی در چرخه طبیعی خواب، انرژی روزانه و یا هوشیاری شما به وجود نمی آورد. اگر این اتفاق افتاد توصیه می کنیم قبل از خواب مکمل ها را استفاده کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو