از آلودگی چشم‌ها به ویروس کرونا چگونه جلوگیری کنیم؟

65

1399/4/18

19:29


پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشنهاد می‌کنند در صورت تماس چشم‌ها با دست‌های آلوده، باید آن‌ را با قطره اشک مصنوعی، سرم نمکی (محلول نرمال سالین)، شامپوبچه رقیق‌شده یا شامپوهای مخصوص شست‌وشوی چشم به‌خوبی شست‌وشو داد.

از آلودگی چشم‌ها به ویروس کرونا چگونه جلوگیری کنیم؟

به گزارش بهداشت نیوز، پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشنهاد می‌کنند در صورت تماس چشم‌ها با دست‌های آلوده، باید آن‌ را با قطره اشک مصنوعی، سرم نمکی (محلول نرمال سالین)، شامپوبچه رقیق‌شده یا شامپوهای مخصوص شست‌وشوی چشم به‌خوبی شست‌وشو داد.

 استفاده از تجهیزات ایمنی مانند عینک و محافظ صورت برای پرسنل مراکز بهداشتی-درمانی توصیه شده است، تا مانع انتقال ویروس از طریق چشم‌ها شوند. در مورد افراد عادی هم مهم‌ترین روش پیشگیری، پرهیز از تماس و خاراندن چشم‌ها با دست‌های آلوده ذکر شده است.

به عقیده چشم‌پزشکان، درصورتی که واقعا دست آلوده به ویروس کرونا با چشم تماس داشته باشد، مثل این است که دست آلوده با مخاط بینی تماس داشته است و راهی نیست که بتوان جلوی تکثیر یا اتصال ویروس به سلول‌ها را گرفت. بنابراین، افراد تا حدامکان باید مراقب تماس دست‌های آلوده با چشمان خود باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو