نمیشود مردم خسته را بار دیگر در خانه نگه‌داشت

47

1399/4/18

21:33


وزیر بهداشت با بیان اینکه بیشترین خسارت را وزارت بهداشت در کرونا داده است، گفت: عده‌ای دچار سهل‌انگاری شدند، چه مردم و چه برخی دوستان غیرمردم در جاهای دولتی و خصوصی و این دستاورد عظیم ملی به دست آمده را ساده انگاشتند.

نمیشود مردم خسته را بار دیگر در خانه نگه‌داشت

به گزارش بهداشت نیوز:  سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست اضطراری ستاد مبارزه به کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: گلایه‌مان از این است که به مقامات ارشد نظام آدرس غلط می‌دهیم و تصمیمات غلط از آب درمی‌آید. 

وی ادامه داد: بیشترین زیان را ما در بخش سلامت داده‌ایم و هیچ بخشی به اندازه ما اذیت نشد. همه از کانون‌های کرونا فرار کردند امام بچه‌های ما دل به کانون  عفونت دادند. بیمارستان‌های دانشگاهی از درآمد اختصاصی خود 15 درصد درآمد داشتند و ما بیشترین زیان جانی، مالی و حیثیتی را در این مدت داشتیم. 

نمکی با بیان اینکه بنده به عنوان وزیر بهداشت شرمنده مدافعان سلامت هستم، گفت: عده‌ای دچار سهل‌انگاری شدند، چه مردم و چه برخی دوستان غیرمردم در جاهای دولتی و خصوصی و این دستاورد عظیم ملی به دست آمده را ساده انگاشتند. 

وزیر بهداشت اضافه کرد: بنده مدتها جلوی دوربین نیامده بودم، قهر بوده، دل‌شکسته و عصبانی بودم. دل‌نوشته‌ای خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم و خدا شاهد است حمایت و بصیرتی که از رهبری در این دوره دارم، ندیده‌ام و در خیلی از روزها که می‌نوشتم، از خدا خواستم تا روزی که زنده هستم این سایه بلند را از سر من برندارد.

وی اضافه کرد: ما برنامه‌ای برای تک‌رقمی کردن فوتی‌ها داشتیم و همچنین برنامه کنترل کرونا تا پایان خط بیماری در 13 استان به فاز مهار رسیدیم. برای 1300 شغل و حرفه در 10 شبانه‌روز پروتکل نوشتیم. در شرایطی که در تحریم قرار داریم و مردمی داریم که امورشان با یک زیرپله می‌گذرد، 

وی متذکر شد: اگر بگویم اولین مقصر این صحنه کیست، می‌گوییم امریکای جنایتکار که ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ما اعمال می‌کند. اینکه مردم از فقر و تهیدستی رو به طغیان می‌روند، باید رئیس‌جمهور این مملکت به عدم شکل‌گیری این طغیان فکر کند. بنده نمی‌توانم به مغازه‌داری که چک برگشتی دارد کمک نکنم  و باید اقتصاددانان به کمک ما می‌آمدند و راهکار به بنده ارائه می‌کردند که چطور مملکت را در این شرایط اداره کنیم تا طغیان ناشی از گرسنگی و فقر نداشته باشیم.

وزیر بهداشت ابراز داشت: اگر ما دچار خسران در موضوع کرونا شدیم نه اینکه نفهمیم که بازگشایی‌ها آمار مبتلایان را بالا خواهد برد و نه اینکه مترو و اتوبوس تنها یک‌سوم توان جابجایی این جمعیت را دارند. این جهل ما نبود بلکه این ضعف ما در مقابل اقتصادی بود که کشش نداشت. اگر روزی قرار باشد که خدای نکرده این زحمات مورد هجمه قرار گیرد، شاید حرف‌هایی بزنم که فراتر از کشش و ظرفیت برخی افراد است.

نمکی افزود: بنده به شدت از این اقدامات انجام شده دفاع می‌کنم و در مقابل این افراد زانو می‌زنم و دست کسانی که به ما کمک کردند می‌بوسم. نهادهایی مانند نیروی مسلح، سازمان‌های مردم‌نهاد، خیرین، صدا و سیما و روحانیت که آنقدر با نجابت برخورد کردند، مانند اینکه گفتیم نمازجمعه، مسجد و صحن بقاع متبرکه را تعطیل کنیم که آن را انجام دادند و استانداران با تمام وجود به صحنه آمده و کسی ما را تنها نگذاشت، ضمن اینکه دادستانی ها و قوه قضائیه نیز کمک کردند.

وی متذکر شد: البته ما از یک سمت از بیرونی‌ها و کانال‌های معاند ضربه می‌خوردیم و یک‌سری نیز از درون که نیروهای ما را تضعیف می‌کردند. هیچ ستادی را مقتدرتر از ستاد کرونای استان تهران ندیدم و این نمونه‌ای شد برای بحران‌های آتی مملکت.

نمکی تأکید کرد: ما نمی‌توانیم در برخی جاها به عقب برگردیم و مردم خسته و وامانده را با شعار "در خانه بمانیم" ، در خانه نگه داریم. برای نخستین بار در تاریخ این مملکت مردم در 13 نوروز در خانه ماندند. 

منبع: فارس

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو