بهترین فیلم های کمدی سال ۲۰۲۰ کدامند ؟

بهترین فیلم های کمدی سال ۲۰۲۰ کدامند ؟


215

1399/4/18

21:34


معرفی برترین فیلم های کمدی خارجی جدید که سال ۲۰۲۰ در سینماهای دنیا به نمایش درآمدند و امتیاز خوبی کسب کردند: از فیلم های کمدی عاشقانه تا اکشن کمدی

بهترین فیلم های کمدی سال ۲۰۲۰ کدامند ؟

۲ ساعت پیش
معرفی برترین فیلم های کمدی خارجی جدید که سال ۲۰۲۰ در سینماهای دنیا به نمایش درآمدند و امتیاز خوبی کسب کردند: از فیلم های کمدی عاشقانه تا اکشن کمدی

بهترین فیلم های کمدی سال ۲۰۲۰ کدامند ؟

اختصاصی سلام سینما - ژانر کمدی همواره به دنبال التیام است. با آوردن خنده روی لب، التیام‌بخش غم‌ها و با لحن انتقادی‌اش، التیامی بر زخم‌های جامعه است و این یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت و اثرگذاری سینمای کمدی در میان توده‌ی مردم می‌باشد.

بنابراین در این لیست تصمیم گرفته‌ایم تا مخاطبان سلام ‌سینما را با بهترین آثار ژانر کمدی در سال 2020، براساس امتیاز آن‌ها در سایت IMDB آشنا کنیم.

*** لازم به ذکر است آن فیلم‌هایی که هنوز فرصت اکران پیدا نکرده‌اند، پس از اکران، امتیاز و توضیحات آنان در این لیست تغییر خواهد کرد. ***

ژانر کمدی چیست؟

کمدی اثری است که در بیننده شادی و نشاط ایجاد کند و دارای یک پایان‌بندی خوشحال‌کننده باشد. انواع مختلفی از کمدی وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به کمدی سیاه یا کمدی موقعیت اشاره کرد. فیلم‌های ژانر کمدی دارای انگاره‌های خنده‌دار هستند اما در عین حال می‌توانند پیام‌آور نکات اخلاقی، ‌اجتماعی و سیاسی نیز باشند.

بهترین فیلم‌های کمدی سال 2020

- آقایان (The Gentlemen)

امتیاز : 7/9 (157296 رای)

ژانر : اکشن، کمدی، جنایی

آقایان (The Gentlemen) - بهترین فیلم های کمدی سال 2020

داستان «آقایان» (The Gentlemen) درباره‌ی یک آمریکایی بنام «میکی پیرسون» است که بزرگترین مزارع تولید ماریجوانا در بریتانیا را دارد و درصدد است تا کسب و کارش را با قیمتی چند صد میلیون دلاری، به یک آمریکایی دیگر بفروشد. او در این مسیر با چالش‌هایی مواجه می‌شود که رقبایش برای او ایجاد می‌کنند.

این یازدهمین فیلم بلند «گای ریچی» در مقام کارگردان است. در کنار سکانس‌های اکشن جذاب، «گای ریچی» از پرداختن به اندازه به کمدی، غافل نشده است.

بطور کلی داستان از نگاه دو شخصیت فیلم یعنی «ری» و «فلچر» روایت می‌شود و بیشتر بار کمدی فیلم نیز بر دوش این دو بازیگر است که در اغلب سکانس‌ها به صورت دو نفره حضور دارند. «کالین فارل» نیز که در نقش یک مربی بوکس ظاهر شده، در ارتقاء سطح کمدی فیلم بسیار موثر عمل می‌کند.

*همه نقدهای فیلم «آقایان» (The Gentlemen)*

 

- آموزش بد (Bad Education)

امتیاز : 7/1 (19648 رای)

ژانر : بیوگرافی، کمدی، جنایی

آموزش بد (Bad Education) - بهترین فیلم های کمدی سال 2020

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی به سرگذشت سرپرست دوست‌داشتنی مدرسه‌ی رزالین نیویورک، به نام «فرانک تاسون» و کارکنانش می‌پردازد که به شکل عجیبی متهم به یک رسوایی ملی شدند. رسانه‌ها او را متهم به اختلاس 2 میلیون دلاری کرده‌اند. در «آموزش بد»(Bad Education) نقش «فرانک تاسون» را «هیو جکمن» ایفا می‌کند.

«کوری فینلی» در مقام کارگردان، دومین تجربه‌ی فیلمسازی‌اش را در «آموزش بد» (Bad Education)  پشت سر گذاشته است. جالب است «مایک مایکوفسکی»، نویسنده‌ی «آموزش بد» (Bad Education) از دانش‌آموزان مدرسه‌ی رزالین نیویورک، در زمان سرپرستی «فرانک تاسون» بوده است.

 

- نیمی از آن (The Half of It)

امتیاز : 6/9 (20677 رای)

ژانر : کمدی، درام، عاشقانه

نیمی از آن (The Half of It) - بهترین فیلم های کمدی سال 2020

«نیمی از آن» (The Half of It) داستان  یک دختر چینی-آمریکایی درسخوان و خجالتی به نام «الی چو» است. او به دوستش کمک می‌کند تا نامه‌ای عاشقانه برای دختری بنویسد که هردوی آنها مخفیانه عاشق و دلباخته‌ی او هستند.

«آلیس وو» 16 سال پس از اولین تجربه‌ی موفقش در کارگردانی با فیلم «نجات چهره»، کارگردانی «نیمی از آن» (The Half of It) را بر عهده دارد. بسیاری از منتقدان از کارگردانی «آلیس وو» و نقش‌آفرینی «لیه لوئیس» تمجید کرده‌اند.

«پیتر دبروژ» منقد خوشنام مجله‌ی ورایتی درباره‌ی «نیمی از آن» (The Half of It) اینگونه می‌نویسد : «فیلمنامه‌ی اثر، بزرگترین نقطه‌ی قوت فیلم است که رابطه‌ی بین کاراکترها را مثل یک اثر هنری واقعی بافته است. نقش‌آفرینی «لیه لوئیس» نیز بسیار جذاب و شگفت‌آور است.»

 

- اما (Emma)

امتیاز : 6/8 (17364 رای)

ژانر : کمدی، درام

«اما» (Emma) - بهترین فیلم های کمدی سال 2020

داستان اولین تجربه‌ی کارگردانی فیلم سینمایی بلند «اوتوم د وایلد» مستندساز مشهور، درباره‌ی دختر جوان و زیبایی به نام «اما وودهاوس» است. این دختر خوش‌لباس، باهوش و ثروتمند، ملکه‌ای بی‌ر‌قیب در شهر سرد و ساکت خود است و برای پیدا کردن عشقی واقعی با مشکلاتی روبروست. در این فیلم کمدی به مسائلی مانند اختلاف طبقاتی و مصائب بزرگ شدن پرداخته شده است.

از نکات جالب فیلم نقش‌آفرینی «آنیا تیلور جوی» در نقش «اما وودهاوس» است که ایفای نقش او در این فیلم، با نقش‌آفرینی‌اش در «جهش‌یافته‌های جدید» همزمان شده است. همچنین این فیلم دومین همکاری مشترک «جین آستن» و «میا گاث» است. تمام قطعات موسیقی که در طول فیلم اجرا می‌شود به شکل واقعی توسط بازیگران اجرا شده است.

 

- پسران بد تا ابد (Bad Boys for Life)

امتیاز : 6/7 (103037 رای)

ژانر : اکشن، کمدی، درام

پسران بد تا ابد (Bad Boys for Life) - بهترین فیلم های کمدی سال 2020

«مارکوس» و «مایک» با نقش‌آفرینی «مارتین لورنس» و «ویل اسمیت»، دو افسر اداره پلیس شهر میامی هستند که حالا در دوران میانسالی با ماموریتی سخت روبرو شده‌اند. دشمن دیرینه‌ي آن‌ها که بزرگترین کارتل مواد مخدر مکزیک است، تصمیم گرفته تا از آن‌ها انتقام بگیرد و پسرش «جیسون» را برای این کار مامور کرده است.

حضور «مارتین لورنس» مانند همیشه در ایجاد فضای کمدی فیلم بسیار تعیین‌کننده است. جالب است بدانید برخلاف قسمت‌های قبل این دنباله‌ی سینمایی که دستمزد دو بازیگر نقش اصلی یعنی «ویل اسمیت» و «مارتین لورنس» برابر بوده است، در «پسران بد تا ابد» (Bad Boys for Life)، این تنها «ویل اسمیت» است که بالاترین دستمزد را می‌گیرد و دستمزد «مارتین لورنس» از او کمتر است.

 

- گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

تاریخ اکران : 16 اکتبر

ژانر : کمدی، درام، عاشقانه

گزارش فرانسوی (The French Dispatch) - بهترین فیلم های کمدی 2020

داستان این فیلم، نامه‌ای عاشقانه به روزنامه‌نگاران آمریکایی است که در مجله‌ای به نام گزارش فرانسوی در شهری خیالی در فرانسه‌ی قرن 20 ام میلادی، داستان‌هایی را چاپ می‌کنند. تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان «گزارش فرانسوی» (The French Dispatch) فیلمساز مشهور آمریکایی «وس اندرسن» است که این دهمین فیلم بلند کارنامه‌ی کاری اوست.

در «گزارش فرانسوی» (The French Dispatch)، شش بازیگر برنده‌ی جایزه اسکار،«فرانسیس مک دورمند»، «کریستوف والتز»، «بنیسیو دل تورو»،‌ «تیلدا سوئینتون»، «آدرین برودی» و «انجلیکا هاستن» ایفای نقش می‌کنند. همچنین این فیلم نهمین همکاری مشترک «وس اندرسون» و «بیل مری» است.

 

- کینگزمن (The King’s Man)

امتیاز : 18 سپتامبر

ژانر : اکشن، ماجراجویی، کمدی

کینگزمن (The King’s Man) - بهترین فیلم های کمدی سال 2020

«کینگزمن» (The King’s Man) سومین قسمت از دنباله‌ی سینمایی «کینگزمن» پس از «حلقه‌ی طلایی» محصول سال 2017 و «خدمت سری» محصول سال 2014 به کارگردانی «متیو وان» است. داستان فیلم از این قرار است که یکی از جنایتکارترین مغز متفکرهای تاریخ، به دنبال نقشه‌ای شوم است که ممکن است جان میلیون‌ها نفر از مردم زمین را بگیرد و «دوک آکسفورد» درصدد است تا از این حادثه جلوگیری کند.

«آرون تایلر جانسون» که پیش‌تر با «متیو وان» در فیلم «اردنگی» همکاری کرده بود، در «کینگزمن» (The King’s Man) حضور دارد. همچنین گفتنی است که داستان «کینگزمن» (The King’s Man)، پیش از داستان قسمت اول این دنباله‌ی سینمایی، یعنی «خدمت سری» روی می‌دهد.

 

- مرد آزاد (Free Guy)

تاریخ اکران : 11 دسامبر

ژانر : اکشن، ماجراجویی، کمدی

مرد آزاد (Free Guy) -  بهترین فیلم های کمدی سال 2020

فیلم جدید «شاون لوی» کارگردان سریال محبوب «چیزهای عجیب‌تر» به نام «مرد آزاد» (Free Guy)، داستان یک کارمند بانک است که ناگهان خود را در یک بازی کامپیوتری Open World بی‌رحمانه می‌یابد. «مت لیبرمن» نویسنده‌ی دنباله‌ی سینمایی «حکایت کریسمس» نیز به عنوان نویسنده در کنار این پروژه حضور دارد.

حضور همزمان «رایان رینولدز» و «تایکا وایتیتی» در نقش‌های اصلی «مرد آزاد» (Free Guy) جذابیت این فیلم را برای طرفداران ژانر کمدی چند برابر کرده است. این حضور مشترک «رینولدز» و «وایتیتی» در یک فیلم پس از «فانوس سبز» محصول سال 2011 است.

 

- بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند (Bill & Ted Face The Music)

تاریخ اکران : 14 آگوست

ژانر : کمدی، موزیکال،‌ علمی تخیلی

بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند (Bill & Ted Face The Music) - بهترین فیلم های کمدی سال 2020

این فیلم داستان دو دوست به نام‌های «تد» و «بیل» با نقش‌آفرینی «الکس وینتر» و «کیانو ریوز» است. این دو نفر که عاشق موسیقی راک هستند، در زمان سفر کرده و حالا تبدیل به دو پدر میانسال شده‌اند. آنها در تلاشند تا یک قطعه‌ی هیت بسازند و تقدیر خود را کامل کنند.

کارگردان این فیلم «دین پاریسوت» است که برای فیلم کوتاه «قرارهای دنیس جنینکز» برنده اسکار شده بود. «بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند» (Bill & Ted Face The Music)، حدود ۲۹ سال پس از فیلم «سفر قلابی بیل و تد» و ۳۱ سال پس از «ماجرای عالی بیل و تد» اکران می‌شود.

«سامارا ویوینگ» نقش «تئا پرستون» را با کمک «کیانو ریوز» گرفت زیرا عمویش «هیوگو ویوینگ» از دوستان نزدیک «کیانو ریوز» است و در فیلم «ماتریکس» با یکدیگر هم‌بازی بودند.

 

- پالم اسپرینگز (Palm Springs)

تاریخ اکران : 10 جولای

ژانر: کمدی، عاشقانه

پالم اسپرینگز (Palm Springs) - بهترین فیلم های کمدی سال 2020

داستان «پالم اسپرینگز» (Palm Springs) درباره‌ی «سارا» و «نایلز» با نقش‌آفرینی «کریستین میلیوتی» و «اندی سمبرگ» است. آن‌ها در یک جشن عروسی در پالم اسپرینگز با یکدیگر آشنا می‌شوند. جایی که «سارا» ساقدوش عروس است و «نایلز» برای سخنرانی‌اش به او کمک می‌کند. «سارا» هم جذب «نایلز» و افکار نهیلیستی (پوچ‌گرایی) او می‌شود و پس از چند اتفاق سور‌ئال به ایمان می‌رسد که هیچ چیز مهم نیست.

این فیلم رکورددار پرفروش‌ترین فیلم جشنواره‌ی ساندنس است. «مکس باربکو» کارگردان «پالم اسپرینگز» (Palm Springs) است که نامزد دریافت جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران جشنواره فیلم ساندنس برای همین فیلم نیز شد.

 

خبرهای مرتبط:

بهترین فیلم های کمدی سینمای ایران در سال ۹۸


بهترین فیلم های ژانر کمدی سال 2018


بهترین فیلم های ژانر کمدی سال 2019


بهترین فیلم های ترسناک سال 2020 کدامند؟


بهترین فیلم های اکشن سال 2020 کدامند؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو