جان بولتون روز سه‌شنبه ساعاتی بعد از اظهارات یک مقام سازمان ملل درباره غیرقانونی بودن ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه در توئیتر نوشت: انتقاد جدید از سوی سازمان ملل که در آن حمله به سردار سلیمانی غیرقانونی تلقی شده، بی‌اساس است. درست به همین دلیل است که از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شدیم. ما به یک مرجع بالاتر در سازمان ملل جواب نمی‌دهیم و درباره نحوه اجرای قانون آمریکا هم به موعظه کسی نیاز نداریم.

در همین راستا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به این توئیت واکنش نشان داد و نوشت: کشتن مقام یک کشور خارجی در خاک یک کشور ثالث، اجرای قانون اساسی آمریکا است؟

لازم به ذکر است که اَگنِس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه در دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان، بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را غیرقانونی خواند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کالامارد در گزارشی ضمن رد کردن ادعاهای مقامات آمریکایی درباره دلیل ترور سردار سلیمانی، نوشت واشنگتن نتوانسته مدارک کافی برای توجیه دلیل انجام این حمله ارائه کند.