اطلاعات دارویی قرص هیرتامین و فواید مصرف این مکمل برای بدن

اطلاعات دارویی قرص هیرتامین و فواید مصرف این مکمل برای بدن


منبع: آرگا

192

1399/4/18

23:34


قرص های هیرتامین یکی از مکمل های بسیار عالی برای کمک به تقویت و رشد موها می باشند. با مصرف این مکمل موها ضخیم تر می شوند و از ریزش و شکننده شدن آنها جلوگیری می شود.

در حال حاضر افراد زیادی وجود دارند که از ریزش مو و کمی موهای خود رنج می برند، برای حل این مشکل داروها و مکمل های مختلفی وجود دارند. در این مطلب می خواهیم با یکی از انواع مکمل های تقویت کننده مو که کاملا گیاهی است آشنا شویم.

آشنایی با قرص هیرتامین

قرص های تقویت کننده هیرتامین یکی از بهترین مکمل ها برای رشد بیشتر و تقویت موها می باشند. کپسول های هیرتامین در دسته بهترین داروهای طبیعی برای تقویت ریشه مو قرار می گیرند که باعث خوش حالت شدن موها شده و از ریزش آنها پیشگیری می کنند. هیرتامین دارای ویتامین های لازم برای ریشه مو می باشد که تاثیری مستقیم روی افزایش ضخامت و استحکام مو، کاهش ریزش مو و نازک شدگی موها دارد. قرص های هیرتامین دارای کلیه مواد طبیعی مورد نیاز برای مو می باشند.

قرص و مکمل هیرتامین

چه کسانی می توانند از مکمل هیرتامین استفاده کنند؟

مکمل هیرتامین برای هر نوع مویی قابل مصرف است. کپسول های تقویت کننده هیرتامین به جنسیت و سن و حتی نژاد افراد وابسته نیستند و هر فرد در هر شرایطی می تواند با استفاده از این کپسول ها نیازهای ضروری بدن خود را تامین کند و به این طریق از ضعیف شدن و ریزش موهای خود پیشگیری کرده یا آن را متوقف کند. کمبود مواد مغذی در بدن با ریزش مو رابطه ای مستقیم دارند به همین دلیل با بهبود وضعی داخلی در بدن می توان ظاهر و سلامتی مو را بهبود بدهید. دلیل اصلی ریزش موها هر چه که باشد استرس یا عوامل هورمونی و یا رژیم های غذایی یا عوامل محیطی و یا هر عامل دیگر، مکمل هیرتامین می تواند آن را درمان کند. داروی هیرتامین برای انواع مو بلند یا کوتاه قابل استفاده است و باعث می شود تا موهای زیباتر، شاداب تر و بلندتر و محکم تری داشته باشید. داروی هیرتامین علاوه بر مفید بودن برای موها باعش می شود تا رشد موها بیشتر شود و همچنین باعث سلامت پوست و ناخن ها نیز خواهد شد.

مکمل و قرص هیرتامین و کمک به رشد و تقویت مو

هیرتامین کاملا طبیعی است

داروها و مواد غذایی مختلف هر یک به نوعی مکانیسم خاصی در بهبود وضعیت بدن دارند. داروها و ترکیباتی که دارای مواد شیمیایی می باشند علاوه بر تاثیر درمانی خود بر بدن عوارض منفی نیز به دنبال خواهند داشت. با این وجود مکمل هیرتامین به شکل متفاوتی عمل می نمایند. این قرص ها مواد حیاتی مورد نیاز را در اختیار بدن قرار داده و مثل غذا برای بدن هستند و هیچ نوع عوارضی برای سلامتی بدن به دنبال ندارند. با مصرف این دارو به جای به خطر انداختن بدن با مواد شیمیایی برای تقویت مو، مواد مغذی و حیاتی رشد مو را بدون نگرانی به بدن می رسانید. مواد مغذی تامین شده از مواد غذایی در بدن وارد جریان خون می شوند و در کنار دیگر موارد برای تقویت کیسه های ترشحی مو استفاده می شوند با این وجود در بیشتر موارد موها به مواد مغذی مورد احتیاج خود نخواهند رسید ولی این قرص باعث می شود تا یک ترکیب مناسب و عالی از ویتامین ها به موها برسد و رشد موها و قویتر و ضخیم تر شدن آنها را به همراه داشته باشد. ویتامین های ضروری مورد نیاز برای بدن و موها در قرص های هیرتامین وجود دارند که ترکیبی کاملا طبیعی هستند و عاری از هر نوع ماده شیمیایی می باشند.

کپسول و مکمل های هیرتامین

ویتامین ها و مواد مغذی موجود در هیرتامین

همانطور که گفتیم مکمل هیرتامین دارای انواع ویتامین های مهم و ضروری برای بدن و رشد موها هستند. ویتامین ها و مواد مغذی موجود در هیرتامین شامل موارد زیر می شوند:

  • ویتامین A:

ویتامین A موجود در هیرتامین باعث سالم ماندن سلول های بدن می شود و همچنین باعث بهبود آسیب های پوست سر که به ریزش مو می انجامند خواهد شد.

کمک به تقویت موها با استفاده از مکمل های هیرتامین

  • ویتامین های گروه B:

این دسته از ویتامین ها مهمترین مواد برای موها هستند و نقش حیاتی در رشد موها دارند. ویتامین های گروه B مسئولیت متابولیسم مواد مغذی پر مصرف در بدن را بر عهده دارند و در کل به بدن کمک می کنند تا از مواد غذایی مصرفی بیشترین مواد مغذی را خارج کنند. تغذیه درست تنها روش استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی در بدن می باشد که برای رشد مو و سلامت بدن کاملا لازم است. مکمل هیرتامین دارای ترکیب مناسبی از ویتامین های گروه B است و در آن از تمامی ویتامین های این گروه استفاده شده است که در کنار سایر ویتامین ها نتیجه ای مثبت به دنبال داشته است.

  • ویتامین C:

برای تولید طبیعی سلول های سازنده، بدن نیاز به مقدار کافی از ویتامین C دارد. سلول های سازنده کلاژن به بافت ریشه های مو در کیسه های ترشحی مو کمک می نمایند.

مکمل هیرتامین برای تقویت موها

  • ویتامین D:

ویتامین D در بدن در کنار خواص مفیدی که دارد باعث می شود تا کیسه های ترشحی مو را از خواب بیدار کنند تا باعث رشد موها شوند، بعلاوه به آنها این امکان را می دهند تا باعث رشد موهای جدید شوند.

  • بیوتین:

بیوتین ماده ای است که متابولیسم چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین هایی را که برای رشد بهتر و سلامت مو مورد نیاز هستند را بر عهده دارد. از بیوتین در برخی موارد با عنوان ویتامین H نیز یاد نام می برند که باعث حفاظت از مو و کیسه های ترشحی مو کمک می نماید. نبود این مواد در بدن از رشد موها جلوگیری می کند. از دیگر فوائد بیوتین می توانیم افزایش کیسه های ترشحی مو را بیان کنیم که از شکنندگی موها پیشگیری می کنند.

تقویت موها با هیرتامین

  • رزماری:

رزماری یکی از مهمترین مواد مفید برای رشد ریشه موها می باشد، گیاه رزماری باعث تقسیم سلولی در کیسه های ترشحی مو کمک می نماید و رشد و کیفیت موهای شما را افزایش خواهد داد. مکمل های هیرتامین دارای عصاره رزماری هستند که بسیار مفید برای موها می باشد.

  • گیاه گزنه یا Stinging Nettle:

همانطور که تحقیقات مشخص کرده اند گیاه گزنه دارای خواص ضد التهابی می باشد و باعث تعادل هورمون ها خواهد شد. این دو خاصیت گزنه باعث بهبود رشد موها می شوند.

موارد استفاده از مکمل های هیرتامین

  • عصاره دم اسب یا Horsetail:

عصاره دم اسب نوعی ماده مهم و مفید می باشد که دارای سیلیس و سلنیوم می باشد، بعلاوه این عصاره دارای مقادیر مناسب و خوبی از مواد معدنی می باشد که رشد مو را بهبود می دهد و به منظور تقویت مو و افزایش درخشش موها بسیار مفید می باشد. سانیوم موجود در دم اسب باعث بهبود تولید ید می شود که در نتیجه رشد موها را تنظیم می کند.

  • عصاره ریشه ژاپنی یا Knotweed:

عصاره ریشه ژاپنی همانطور که از نامش مشخص است از ریشه یک نوع گیاه ژاپنی تهیه می گردد. این عصاره فواید زیادی برای بهبود ریشه موها به دنبال دارد. همچنین این گیاه دارای خواص مختلفی مثل خاصیت ضد سرطانی، ضد التهابی و ضد میکروبی می باشد که باعث درمان بیماری های پوستی خواهد شد.

موارد مصرف مکمل هیرتامین

  • روی:

روی یکی از مواد معدنی مهم و تاثیر گذار بر روی حفظ مو و سلامت موها و همچنین سلامت پوست و ناخن می باشد. از دیگر خواص روی برای بدن می توانیم به تعادل هورمونی، عملکرد سیستم ایمنی نرمال و جذب مناسب ویتامین ها اشاره کنیم. روی دارای مواد مهمی است که همگی برای رشد خوب موها مهم و ضروری می باشند. از دیگر خواص روی برای سلامت موهای سر جلوگیری کننده از نازک شدن مو و ریزش مو و کمک به تمیز کردن پوست و پیشگیری از بروز آکنه می باشد. برای حفظ سلامت موها باید از مواد معدنی و روی به میزان کافی استفاده نمایید زیرا نقش زیادی در حفظ سلامت موها دارند.

قرص هیرتامین برای رشد مو

  • عصاره ریشه زرد چوبه:

زرد چوبه یکی از انواع مواد مهم و پر خاصیت برای بدن است که عصاره ی آن برای موها بسیار مفید است. کورکومین یکی از مواد مهم موجود در زرد چوبه است که ممکن است فعالیت رشد کیسه های ترشحی مو را مهار نماید و به نابودی کیسه های ترشحی مو بیانجامد، زمانی که از آن به شکل مناسب استفاده نگردد باعث ریزش موها خواهد شد. در مقابل زرد چوبه برای درمان بیماری های مختلفی مانند درماتیت، شوره سر، اگزما مفید است که اگزما عوارضی مثل خارش و پوسته پوسته شدن و التهاب و نازک شدن موها را به همراه دارد. کورکومین در زرد چوبه به دلیل خواص ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی مفید و موثر است.

بررسی قرص هیرتامین

  • عصاره برهمی:

یکی دیگر از مواد موجود در قرص های هیرتامین عصاره برهمی می باشد. این عصاره یک ماده گیاهی است که برای کاهش آسیب های وارده به پوست سر مفید می باشد. این عصاره باعث تقویت ریشه های مو می شود و از شکنندگی موها جلوگیری می نماید.

  • آلوئه ورا:

آلوئه ورا یکی از بهترین موادی می باشد که دارای قابلیت آبرسانی است. آلوئه ورا به تنظیم چربی پوست سر کمک می کند و می تواند از مسدود شدن منافذ پوست سر نیز جلوگیری نماید. قرص های هیرتامین دارای مقدار مناسبی از عصاره آلوئه ورا می باشند.

رشد مو با کپسول هیرتامین

  • لوتین:

لوتین نوعی ماده نارنجی رنگ طبیعی می باشد که حاوی مواد آنتی اکسیدانی منحصر به فردی می باشد و باعث افزایش گلوتاتیون می شود. گلوتاتیون کم باعث کاهش سریع کیسه های ترشحی مو می شود، تقویت گلوتاتین بسیار مهم و حیاتی می باشد زیرا به منظور حفاظت از پوست سر و کیسه های ترشحی مو از استرس اکسیداتیو مفید هستند.

  • سدیم:

سدیم یکی از مواد مهم و ضروری برای موها است که باعث می شود تا آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کاهش یابند و سیستم ایمنی بدن بهبود یابد. بر طبق مطالعات انجام شده کمبود سدیم در بدن با ریزش موها همراه می شود.

  • عصره چای سبر:

چای سبز یک ماهد طبیعی است که باعث کمک به تحریک تستوسترون می شود و از تبدیل آن به DHT جلوگیری می نماید. DHT در واقع قسمت بزرگی از موادی می باشد که مسئول از دست دادن مو و ریزش موها هستند. هر چقدر اندازه تستوسترون سالم بیشتر شود احتمال شکل گرفتن DHT به میزان کمتری وجود خواهد داشت. عصاره چای سبز و مصرف ان روشی طبیعی برای تشویق مو به رشد است و همچنین باعث سلامت مو و ضخیم شدن آنها می شود.

موارد مصرف کپسول هیرتامین

روش مصرف و نگهداری از محصول

روش صحیح مصرف این مکمل ها در بروشور های راهنمای آن کاملا مشخص است. اما در حالت کلی بزرگسالان می توانند در طول روز یک عدد قرص هیرتامین را همراه با وعده غذایی خود میل نمایند. این محصول را باید در بسته بندی اصلی خود و به دور از دسترس اطفال نگهداری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو