بزرگ شدن سینه با قرص ال دی

منبع: اوما

262

1399/4/19

00:20


بزرگ شدن سینه با قرص ال دی

یکی از قرص های معروف در بین خانم ها قرص ال دی می باشد که کاربرد اصلی آن جلوگیری از بارداری است. اما جالب است بدانید به دلیل هورمون هایی که این قرص دارد برای بزرگ کردن سینه نیز قرص مناسبی است و می تواند سایز سینه ها را افزایش دهد. البته روی کل بدن نیز می تواند تاثیر داشته باشد اما سینه ها نسبت به هورمون ها حساس تر هستند. معمولا اثر این قرص ها موقت است و تا زمانی که آن ها را مصرف می کنید و مدت کوتاهی بعد از آن تاثیرش باقی می ماند. مهم ترین هورمون های تاثیر گذار در این قرص ها استروژن و پروژستین می باشد که جزء هورمون های جنسی زنانه هستند. در این مقاله می خواهیم تاثیر قرص ال دی بر بزرگ شدن سینه را برای شما اومایی عزیز بررسی کنیم تا در صورت تمایل بتوانید از آن استفاده کنید. 

تاثیر استروژن و پروژسترون بر سایز سینه

بدن به طور طبیعی در هر سیکل قاعدگی به مقدار مشخصی استروژن و پروژسترون را تولید می کند. اما در طول چرخه قاعدگی، سطح این هورمون ها نوسان دارد، و این نوسان ها می تواند تغییراتی در بافت سینه ایجاد کند. در طی دوران بلوغ نیز استروژن مسئول رشد سینه است. با مصرف قرص های ال دی و دیگر قرص های ضد بارداری سطح این هورمون ها در بدن زیاد شده و باعث بزرگ شدن سینه ها می شود. با این حال، پس از چند دوره ماهانه مصرف دارو و متوقف کردن آن، ممکن است اندازه سینه به حالت طبیعی بازگردد (10 ورزش برای بزرگ شدن سينه).

قرص ال دی چگونه بر سایز سینه ها تاثیر می گذارد؟

قرص های ضدبارداری ال دی حاوی هورمون های استروژن و پروژسترون هستند که تاثیر آن ها را توضیح دادیم و می توانند سایز سینه را افزایش دهند. همچنین در نزدیکی پریودی یا با مصرف این قرص ها فرد احساس می کند سینه هایش حساس تر از قبل شده است. بسیاری از قرص های ضدبارداری حاوی هورمون های مشابه استروژن و پروژستین است که یک فرم مصنوعی از پروژسترون می باشد. 

ظرف چند ماه پس از مصرف قرص، سینه ها معمولا به اندازه طبیعی خود باز می گردند. زیرا بعد از مدتی بدن خودش را با افزایش هورمون سازگار می کند و دیگر قرص ها تاثیرات قبلی را ندارند. معمولا در اثر قطع مصرف قرص نیز سینه ها به اندازه قبلی خود باز می گردند. علاوه بر هورمون ها هنگامی که فرد شروع به مصرف قرص ضدبارداری می کند، احتباس مایع در برخی از بافت های بدن مثل سینه ها نیز افزایش می یابد. این مسئله نیز می تواند باعث بزرگ شدن سینه ها شود. 

آیا قرص ضد بارداری ال دی باعث افزایش وزن کلی بدن می شود؟

افزایش وزن یکی از عارضه های جانبی بسیاری از قرص های ضدبارداری است. مانند افزایش احتمالی اندازه سینه، افزایش وزن نیز نامحسوس و کم می باشد. در سال 2014، محققان 49 بررسی درباره این موضوع انجام دادند. آنها سعی کرده اند ارتباط بین افزایش وزن و قرص ضدبارداری را پیدا کنند که به دلیل تغییرات هورمون های استروژن و پروژستین اتفاق می افتد. محققان دریافتند که این قرص ها تا به حال تاثیر قابل توجهی روی وزن نداشته اند.

اگر فردی که قرصهای ضدبارداری مصرف می کند، با افزایش وزن مواجه شود، به دلیل تغییرات هورمونی و احتباس مایعات در بدن می باشد (آیا قرص ال دی چاق کننده است؟). در واقع همه افراد بصورت یکسان تغییرات وزنی را احساس نمی کنند و این موضوع بیشتر به واکنش بدن فرد نسبت به هورمون ها بستگی دارد و ممکن است در برخی افراد چشمگیر باشد که باید از داروهای جایگزین استفاده کنند. 

 

1612-2

10 عارضه جانبی دیگر قرص ضد بارداری ال دی

قرص های مختلف ضدبارداری می توانند عوارض و خطرات مختلفی داشته باشند. به همین دلیل همیشه توصیه می شود به صورت طولانی مدت از این قرص ها استفاده نشود.  بنابراین بهتر است برای حفظ سلامت خود در مورد شایع ترین عوارض جانبی و روش های جایگزین جلوگیری از بارداری اطلاعات بیشتری کسب کنید. برخی عوارض جانبی احتمالی دیگر قرص های ال دی شامل موارد زیر است:

  •  تغییر در خلق و خوی
  • تغییر در قاعدگی، شامل خونریزی بیشتر یا کمتر
  •  حساسیت در سینه
  • حالت تهوع
  •  سردرد

افزایش هورمون ها، به ویژه استروژن می تواند عوارض جانبی جدی تری را نیز در برخی افراد ایجاد کند. قرص های ضدبارداری که فقط شامل پروژستین می شوند، احتمال ایجاد این عوارض را افزایش می دهند. عوارض جانبی جدی، که نادر است اما می تواند برای شما اتفاق بیفتد عبارتند از:

بنابراین بهتر است پیش از شروع یا تغییر روش های ضد بارداری خود، با پزشک صحبت و مشورت کنید.

برخی عوامل خطرزا هنگام مصرف قرص ال دی 

گاهی اوقات مصرف قرص های ال دی علاوه بر عوارض جانبی می تواند برای برخی افراد خطرات بیشتری ایجاد کند و باید به این موضوع توجه کاملی داشته باشید. برخی از عوامل خطر عبارتند از:

  •  اضافه وزن یا چاقی 
  • سیگار کشیدن
  •  سن بیش از 35 سال 
  • داشتن سابقه میگرن 
  • داشتن سابقه فشار خون بالا
  • وجود اختلال لخته شدن
  •  داشتن کلسترول بالا

اگر فرد یکی از این عوامل خطر را داشته باشد، پزشک نوع دیگری از قرص ضدبارداری را بعنوان جایگزین ال دی تجویز می کند. بنابراین باید همه سابقه پزشکی خود را قبل از انتخاب قرص یا روش پیشگیری به پزشک بگویید. 

سخن آخر

هنگام مصرف قرص ضد بارداری ال دی، باید از خطرات احتمالی و عوارض جانبی آن آگاه باشید. تنها یکی از عوارض جانبی خفیف این قرص ها، افزایش جزئی و کوتاه مدت اندازه سینه است. بنابراین قبل از انتخاب این قرص بعنوان روشی برای بزرگ کردن سینه همه جوانب را در نظر بگیرید زیرا برخی از عوارض جانبی دیگر شدیدتر هستند و حتی می توانند تهدید کننده زندگی باشند. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو