وضعیت قرمز کرونایی به ۷ شهر مازندران رسید

منبع: برترین ها

56

1399/4/19

01:17


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه شهرهای آمل، بهشهر، نوشهر، بابل، سوادکوه، رامسر و محمودآباد دارای وضعیت قرمز هستند، گفت: افزایش نگران کننده آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان مازندران ادامه دارد.

خبرگزاری فارس: در حالی مازندران وارد پنجمین ماه از شیوع ویروس کرونا شد که روزهای پر از نگرانی را شهروندان پشت سر گذاشتند.

فروردین ماه امسال استان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت و این موضوع موجب اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی حتی در حوزه کسب و کار شد و مردم استان نیز در این زمینه همراه بود.

با آغاز تعطیلات عید فطر برخی از مردم با توجه به طولانی شدن زمان قرنطینه این مسائل را فراموش کردند و بحث سیر و سفر اوج گرفت، با وجود اینکه مسؤولان در این زمینه هشدارهای لازم را دادند اما الان تاثیر هشدارهای مسؤولان را مردم مازندران به عینه لمس می‌کنند.

طی روزهای اخیر دو شهر مازندران در وضعیت هشدار قرار گرفت و تعداد شهرها در حال افزایش بوده و تعداد بیماران شناسایی روزانه که دو رقمی بود طی روزهای اخیر سه رقمی ماند و تعداد بیماران بستری نیز از ۵۰۰ نفر گذشت و همچنان در حال افزایش است که نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

دکتر سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۳۶ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۶۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

*تعداد بیماران کرونایی بستری از ۵۰۰ نفر گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۵۶۳ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

*۷ شهر مازندران در وضعیت قرمز کرونایی

این مسؤول با اعلام اینکه شهرهای آمل، بهشهر، نوشهر، بابل، سوادکوه، رامسر و محمودآباد دارای وضعیت قرمز هستند، تصریح کرد: افزایش نگران کننده آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان مازندران ادامه دارد.

موسوی با تاکید بر تغییر رفتار جدی در مردم، خاطرنشان کرد: اگر این وضعیت را کنترل نکنیم مجبوریم به سمت قرنطینه، برگرداندن محدودیت‌ها و بستن بسیاری از مراکز حرکت کنیم.

وی استفاده از ماسک را در پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بسیار ضروری دانست و گفت: اگر ۸۰ درصد جامعه از ماسک استفاده کنند تا حدود زیادی از ابتلای افراد به بیماری کرونا جلوگیری می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ماسک برای هنگام صحبت کردن است نه سکوت، ادامه داد: زمانی که فرد صحبت می کند قطره های تنفسی آلوده پخش می شود که با ماسک می‌توان جلوی انتشار آن را جلوگیری کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو