رازهایی برای پوستی زیبا

رازهایی برای پوستی زیبا


منبع: تالاب

110

1399/4/19

01:38


رازهایی برای پوستی زیبا

13. چای بنوشید

مطالعات انجام شده نشان داده اند که چای می تواند با سرطان پروستات، سرطان سینه، و بیماری های قلبی مبارزه کند. آنا وو محقق و استاد دانکشده طب پیشگیری دانشگاه کالیفرنیا خوردن حداقل 3 فنجان چای را در روز توصیه می کند. خوردن چای سبز در اولویت است، اگرچه چای سیاه هم فواید بسیاری دارد.

 

14. دور کمرتان را اندازه بگیرید

برای اینکه متوجه شوید بدنتان جوان می ماند یا خیر، متر بهترین وسیله است. اگر دور کمرتان بیشتر از 35 اینچ(90سانتی متر) برای خانمها یا 40 اینچ (1 متر) برای آقایان باشد، شما چربی شکمی دارید. چربی های شکمی باعث بروز بیماری هایی مانند فشار خون بالا، دیابت و بیماری های قلبی می شود.

کری استوارت، مسئول تحقیقات فیزیولوژیکی و بالینی در دانشکده پزشکی هاپکین می گوید: بهترین راه برای جوان به نظر رسیدن ورزش کردن است.

 

در مطالعه ای که بر روی 69 مرد و زن طی 6 ماه انجام شد، مشخص شد که اگرچه شرکت کننده ها مقدار کمی وزن کم کرده بودند اما 20 درصد چربی های داخلی بدنشان را آب کرده بودند. برنامه استوارت زیاد سخت نبود: 45 دقیقه ایروبیک به صورت ملایم به مدت 3 روز در هفته و 20 دقیقه وزنه برداری به صورت ملایم و به مدت 3 روز در هفته.

 

15. ویتامین د مصرف کنید

اگر یک ویتامین مکمل وجود داشته باشد که بایستی آن را برای بدنتان تامین کنید، آن هم ویتامین د است. ویتامین د زمانی که نور آفتاب به پوست می خورد تامین می شود اما هرچه افراد پیرتر می شوند، ویتامین د بدن شان کمتر می شود.

 

تقریبا نیمی از جمعیت آمریکا ویتامین د بدنشان کم است. محققان معتقدند که کمبود ویتامین د خطر ابتلا به بیماریهای استخوانی، سفت شدن بافت ها و انواع سرطان ها را موجب می شود.

میر استامپفر رئیس بخش امراض مسری دانشگاه هاروارد می گوید: مردم در آمریکا کمبود مواد مغذی های دیگر را به اندازه ویتامین د ندارند. حتی اگر ماهی به مقدار فراوان می خورید باز هم بایستی مکمل بخورید.

 

استامپفر توصیه می کند که در زمستان روزانه به مقدار 1800 واحد بین المللی و 800 الی 1200واحد به صورت روزانه در فصل های دیگر سال بخورید. مطمئن شوید که مکملی که مصرف می کنید حاوی ویتامین D3  است.

 

16. زردچوبه به غذاهایتان بزنید

زردچوبه، چاشنی ای است که رنگ غذا را زرد می کند و مملو از یک ماده شیمیایی همراه با آنتی اکسیدانی قوی و خاصیت ضد التهابی است. در هند زردچوبه را به باندهای زخم آغشته می کنند تا زخم را بهبود بخشد.

در آسیای شرقی هم از زردچوبه استفاده می کنند البته باید توضیح دهیم که چرا آنها میزان کمتری افراد ابتلا به سرطان های مختلف، بیماری پارکینسون و آلزایمر دارند. کوله، یک محقق، غذاهای هندی را به مقدار فراوان و سه روز در هفته می خورد. روزانه 500 الی 1000 میلی گرم زردچوبه بخورید. مزه اش را دوست ندارید اما آیا دوست دارید که جوان به نظر برسید؟

رازهایی برای پوستی زیبا

 

17.خون اهدا کنید

زندگی ای که شما به دیگران می بخشید درواقع از آنِ خودتان است. بسیاری از محققان می گویند ما روزانه مقدار زیادی آهن دریافت می کنیم البته بیشتر از طریق خوردن گوشت قرمز. آهن اضافی در بدن رادیکال های آزاد را به وجود می آورد، سن را بیشتر نشان می دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی، آلزایمر و سرطان را هم بالا می برد. خانمها تا زمان یائسگی، باید مقدار اضافی آهن را نگه دارند، اما بعد از آن خطر بالا رفتن بیش از حد آن وجود دارد.

مطالعات انجام شده پیشنهاد می کنند که با اهدا خون به صورت مکرر می توانید خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید. توماس پرلز، استادیار دانشگاه بوستون هر دو ماه یک واحد خون اهدا می کند. اگر از سوزن می ترسید، گوشت قرمز بیشتر از یک بار در روز نخورید.

 

18. مراقب چشمانتان باشید

مصرف زیاد امگا 3 در غذا و مکمل های آن به پیشگیری از برخی بیماری های چشمی مانند تحلیل ماكولا کمک می کند. آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و گزانتین که در سبزی های برگ دار سبز مانند کلم یافت می شود مصرف کنید.

جان پاول یکی از پرسنل انستیتو چشم می گوید افرادی که ضایعات بسیار کوچکی در شبکیه چشمشان وجود دارد که می تواند یکی از نشانه های تحلیل ماكولا باشد با خوردن برخی مکمل ها می توانند خطر نابینا شدن را تا 25 درصد کاهش دهند. حالا طبق مطالعه او چه نوع ویتامینی باید دریافت کنیم؟ 500 میلی گرم ویتامین c، 400 واحد ویتامین ای، 80 میلی گرم روی، 15 میلی گرم کاروتن، و 2 میلی گرم مس.

 

19. عصاره سرخس را برای پوستتان مصرف کنید

مطالعات نشان می دهد که عصاره سرخس که حاوی آنتی اکسیدان است با مقابله با رادیکال های آزاد و کم کردن التهاب و تورم به جوان به نظر رسیدن پوست افراد کمک می کند. ماری لوپو متخصص پوست و استاد پوست شناسی در دانشگاه تولان می گوید تا قبل از اینکه آزمایش های کلینیکی این موضوع را ثابت کند، این عصاره مانند یک سوپ بود و به مقدار کمی تاثیرگذار بود.

لوپو مقدار 240 میلی گرم هر روز صبح مصرف می کرد. او همچنین رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات رنگارنگ مثل بلوبری، تمشک، گریپ فروت، کلم بروکلی و اسفناج استفاده می کرد. برای اینکه جوان به نظر برسید چای سبز و شکلات های سیاه فلاونوئید دار بخورید. چه کاری نباید بكنید؟ زیاد در معرض آفتاب قرار نگیرید و سیگار نکشید.

رازهایی برای پوستی زیبا

20. نفس عمیق بکشید

استرس غلظت هورمون کورتیزل و نوراپی نفرین را در رگهای خون زیاد می کند، فشار خون را بالا برده و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. استرس شدید زخم را دیرتر بهبود می بخشد، تصلب شریانها را بالا می برد، بخشی از مغز را که مربوط به یادگیری و حافظه می شود کوچک می کند.

 

بروس رابین رئیس مرکز زندگی سالم در دانشگاه پیتزبرگ می گوید: راه حل آن پائین آوردن سطح غلظت هورمون استرس است. برنامه بروس برای کم کردن جریان هورمون استرس شامل مدیتیشن، نفس عمیق کشیدن، نوشتن، و موسیقی می شود. 

 

نفس عمیق کشیدن یک ضد استرس است که آندرو ول مشاور پیشگیری امراض توصیه می کند. او برای این کار حداقل دو بار در روز وقت می گذاشت. نفس عمیق فقط 2 دقیقه وقت می گیرد. او می گوید: من این کار را در صبح، عصر زمانی که از خواب بیدار می شوم و هر زمانی که احساس ناراحتی کنم انجام می دهم.

تکنیک: از راه دهانتان نفستان را بیرون بدهید، از راه بینی تان به آرامی نفس بکشید. نفستان را برای چند لحظه نگه دارید سپس نفس تان را بیرون دهید. این کار را سه بار در روز انجام دهید.

 

21. صداها را قطع کنید

در معرض صدا قرار گرفتن به سلولهای گوش داخلی آسیب می رساند. بنابراین وقتی درمعرض صدای بلند هستید، از گوشی های مخصوص گوش استفاده کنید.

22. چشمهایتان را ببندید

بعضی از مشکلات خواب خطر ابتلا به فشار خون، بیماری های قلبی، دیابت و حتی چاقی را بالا می برد. نیاز هر کسی به خواب متفاوت است. برای اینکه متوجه شوید شما به چند ساعت خواب نیاز دارید، کارشناسان خواب پیشنهاد می کنند زمانی که استراحت می کنید ساعت را خاموش کنید و ببینید چه مدت می خوابید. اغلب افراد به 7 الی 8 ساعت خواب نیاز دارند.

از همسرتان بپرسید در خواب خر و پف می کردید یا خیر. خر و پف در خواب شب نشانه این است که شما آپنه خواب دارید که باعث می شود حداقل 5 بار در ساعت نفستان قطع شود. خر و پف احتمال سکته را بالا می برد.

 

مرکز خواب ملی گزارش داده که 18 میلیون آمریکایی این اختلال خواب را دارند. اما بسیاری از آنها این مشکلشان را نمی دانند. جوزف کاپلان رئیس مرکز اختلال خواب مایو می گوید: دکترها معمولا این مشکل را در خانم ها نادیده می گیرند همچنین خانم ها هم به این عادت و رفتار غیر زنانه خودشان توجهی نمی کنند.

 

23. مصرف سیب زمینی را کم کنید

غذاهایی که حاوی گلیسمیک بالا و زودهضم هستند باعث می شوند قند خون بالا رفته و موجب ابتلا به دیابت(که سن را بالا تر نشان می دهد) می شوند.
ویلت می گوید: ما باید رژیم غذایی مان را طوری تنظیم کنیم که جوانتر به نظر برسیم.

 

سیب زمینی نسبت به بقیه سبزیجات مقدار بالایی گلیسمیک دارد و قند بیشتری را در رگ برای گردش خون می فرستد. گروه ویلت در هاروارد اخیرا دریافته اند که خانم هایی که از غلات بیشتری و سیب زمینی کمتری استفاده می کنند تا 20 الی 30 درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم هستند. درعوض کربوهیدرات را با خوردن غذاهای دیگر تامین می کنند: برنج قهوه ای، نان جو، و گاهی اوقات پاستای گندمی.

 
24. نگرشتان را مثبت کنید

بکا لوی استادیار روانشناسی و بیماری های مسری در ییل می گوید: پیری جنبه های مثبتی هم دارد. او جنبه های مثبت پیری را در مردان و زنان مسن که دید مثبتی نسبت به پیری داشتند یافته است. مردان و زنان که دید مثبتی دارند 7 سال امکان زنده ماندنشان نسبت به افراد مسنی که دید منفی دارند بیشتر است.

 

روبرت باتلر رئیس مرکز طول عمر نیویورک می گوید: اگر شما دید بدی دارید باید نگرشتان را درمورد چیزهای اطراف تغییر دهید. افرادی که در زندگی هدف و برنامه دارند، شادتر و طولانی تر زندگی می کنند.

 

زندگی را در آغوش بگیرید، پیری به سمت همه ما می آید.

 

رازهایی برای پوستی زیبا

در اینجا 7 مرحله وجود دارد که شما با انجام آنها جوان تر به نظر می رسید:

1. پیاده روی شاد و بانشاطی داشته باشید

2. دور کمرتان را اندازه بگیرید

3. میوه و سبزیجات زیاد بخورید

4. با وزنه های سبک تمرین كنید

5. به اندازه کافی بخوابید. اغلب افراد به 7 الی 8 ساعت خواب شبانه نیاز دارند.

6. استرس تان را کنترل کنید

7. نگرشتان را مثبت کنید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو