چگونه می توانیم در کشور مالزی تحصیل کنیم؟

چگونه می توانیم در کشور مالزی تحصیل کنیم؟


منبع: آرگا

77

1399/4/19

12:31


مالزی یکی از امن ترین کشورهایی است که مهاجران برای تحصیل آن را انتخاب می کنند این کشور جدای از جاذبه های گردشگری که دارد دارای موقعیت های شغلی و تحصیلی بسیار مناسبی است که امکان تحصیل در مالزی را برای علاقه مندان خود راحت تر می کند این ویزا دارای شرایطی است که در این مقاله بیشتر درباره آن مطالعه می کنید و شرایط بورس تحصیلی را می شناسید.

این کشور یکی از کشورهای واقع در آسیا است این کشور به دلیل موقعیت های مناسب شغلی و تحصیلی که دارد هر ساله مهاجران زیادی را پذیرا است امکاناتی که برای دانشجویان و محصلان در این کشور ارائه می شود بسیار مناسب است و دانشجویان بین المللی تقاضای مهاجرت به این کشور را دارند. کیفیت آموزشی در موسسات این کشور به قدری خوب است که فارغ التحصیلان این امکان را دارند تا بعد از اتمام دوره های آموزشی خود وارد حوزه شغلی مورد علاقه خود شوند.

برای تحصیل کردن در این کشور شرایط لازم و کافی را داشته باشید اما یکی از شیوه های مهمی که برای تحصیل کردن در این کشور می توانید داشته باشید شرایط بورس تحصیلی است که متقاضیان بسیار زیادی دارد روش هایی که برای اخذ ویزای تحصیلی در این کشور وجود دارد اغلب به دو دسته تقسیم می شوند برخی از متقاضیانی که سطح تحصیلی بالایی دارند می توانند از طریق بورس تحصیلی و به شکل رایگان اقدام به این کار کنند همچنین در شیوه ای دیگر نیز می توانید با هزینه های شخصی خودتان اقدام به این کار کنید. همانطور که می دانید شیوه های مهاجرت کردن به کشورهای دیگر متعدد است و یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین شیوه هایی است که مهاجران این شیوه را برای مهاجرت خود انتخاب می کنند.

شرایط تحصیل در کشور مالزی چیست؟

این کشور در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است و از جمله مهم ترین و پرطرفدارترین کشورهای دنیا برای تحصیل کردن است با تحصیل در این کشور این امکان را دارید تا بهترین و عالی ترین درجات علمی را به دست آورید برای تحصیل کردن در دانشگاه های این کشور شرایط و مدارک مورد نیاز است که باید بیشتر درباره آن ها تحقیق کنید. دانشگاه های این کشور در رشته های متعددی دانشجو می پذیرند و مهم ترین رشته هایی که در چنین دانشگاه هایی متقاضی دارند رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته های مهندسی هستند که به دلیل موقعیت شغلی مناسبی که در ایران دارند متقاضیان زیادی نیز در کشورهای خارجی دارند.

تحصیل ارشد در مالزی

شرایط تحصیل در مدارس:

دسته ای از متقاضیان وجود دارند که خواهان تحصیل در مدارس این کشور هستند مدارس مالزی شامل سه دسته دولتی، بین المللی و خصوصی هستند مدارس دولتی این کشور هزینه های پایینی دارند و تسهیلات مناسبی را برای متقاضیان خود ارائه می دهند بسیاری از مهاجران در این کشور خواهان این شیوه تحصیلی می باشند. در مدارس خصوصی این کشور نیز باید هزینه های زیادی را پرداخت کنید محصلان د این نوع از مدارس باید زبان انگلیسی را مسلط باشند همچنین در مدارس بین المللی این کشور نیز افرادی متقاضی تحصیل هستند که قصد دارند فرزندانشان برنامه تحصیلی کشور خودشان را پیش بکشد مدارس بین المللی در این کشور در شهر کوالالامپور قرار دارند فرهنگ این مدارس برحسب فرهنگ کشور خودتان است از این حیث می تواند متقاضیان زیادی داشته باشد. هزینه های تحصیل در اینگونه از مدارس نیز بسیار بالا است. مدارکی که برای تحصیل در این مدارس مورد نیاز است شامل موارد زیر می باشند:

  • ترجمه وضعیت تحصیلی اخیر در مقطع تحصیلی مربوطه
  • ترجمه صفحات گذرنامه
  • همراه داشتن مدارک شناسایی و کارت ملی
  • مدارک اصلی پاسپورت
  • دفترچه ثبت نام تکمیل شده
  • گواهی تمکن مالی
  • داشتن گواهی سلامت

تحصیل در مالزی

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی:

از شرایط اولیه برای پذیرش نامه تحصیل در مالزی داشتن شرایط سنی لازم است این افراد باید معدل دوران دبیرستان خود را ارائه دهند شرط معدل در این دانشگاه ها معدل بالای ۱۷ است مدت زمان تحصیل کردن در این کشور نیز ۳ الی ۴ سال است میانگین هزینه های تحصیلی نیز در این دانشگاه ها برابر ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ رینگیت است. داشتن مدارک زبان انگلیسی برای تحصیل کردن در این دانشگاه ها نیز اجباری نخواهد بود ولی اکثر دانشجویان با داشتن این مدارک تحصیلی می توانند تحصیلات راحت تری داشته باشند.

ویزای تحصیلی مالزی

تحصیل در مقطع ارشد و دکتری:

دسته ای دیگر از متقاضیان تحصیل در مالزی متقاضیان ارشد و دکتری هستند که هم به دنبال ارتقا تحصیلی هستند و هم به دنبال ارتقا شغلی خود می باشند مدرت زمان و طول تحصیل در مقطع ارشد در این کشور ۲ تا ۳ سال است برای پذیرش در دانشگاه های این کشور و در مقطع ارشد باید معدل شما بالای  ۱۵ باشد هزنیه های تحصیلی در این مقطع نیز ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ رینگیت است این مبالغ برای هر ترم دانشگاهی در نظر گرفته می شود. شرایط پذیرش در مقطع دکتری نیز به همین ترتیب است همچنین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی شامل موارد زیر می باشد:

  • بیمه دانشجویی برای دریافت ویزای تحصیلی
  • نامه تاییدیه ثبت نام نهایی
  • عکس پرسنلی برای پاسپورت
  • مدارک اصلی پاسپورت و کپی
  • فرم معاینه پزشکی
  • هزینه های جاری

داشنگاه های مالزی

هزینه های اقامتی و زندگی:

علاوه بر پذیرش ویزای تحصیلی در مالزی باید شرایط لازم برای داشتن محل اقامت در خوابگاه ها یا خانه های شخصی را نیز داشته باشید قیمت خوابگاه ها برای اقامت در طول تحصیل ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار است این خوابگاه دارای امکانات رفاهی و زندگی برای دانشجویان و متقاضیان خود هستند. اگر قصد دارید تا آپارتمان های شخصی را برای اقامت تحصیلی خود انتخاب کنید باید هزینه ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار را پرداخت نمایید. هزینه های حمل و نقل نیز در این کشور به شکل عمومی محاسبه می شود و در دانشگاه ها نیز امکان حمل و نقل عمومی وجود دارد.

مزایای تحصیل در این کشور:

افرادی که در این کشور تحصیل می کنند امکان رشد شغلی و اقتصادی زیادی دارند این افراد می توانند موقعیت های شغلی مناسبی را پیدا کنند این افراد دارای حقوق ماهیانه هستند از بورس تحصیلی برخوردار می باشند سالانه می توانند کتب های درسی خود را دریافت نمایند و هزینه های کمتری را برای آن پرداخت کنند. برای اینکه بدانید شرایط مهاجرت به مالزی برای ایرانیان چگونه است می توانید در این لینک اطلاعات جامعی را درباره آن کسب کنید و درباه شرایط لازم در این زمینه آگاهی زیادی را به دست آورید.

بسیاری از افراد و متقاضیانی که به این کشور مهاجرت می کنند و قصد ادامه تحصیل در آن را دارند این امکان برای آن ها فراهم می شود تا زندگی مرفه تری را در این کشور داشته باشند همچنین امکان ایجاد شغل های مناسب نیز برای آن ها فراهم می شود از این حیثا هر ساله افراد زیادی هستند که تقاضای مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو