پلی‌لیست؛ گلایه‌ی حمید صفت و شش و هشت ماکان‌بند

پلی‌لیست؛ گلایه‌ی حمید صفت و شش و هشت ماکان‌بند


منبع: برترین ها

143

1399/4/19

17:24


در «پلی‌لیست» با جستجو در اپ‌ها و وب‌سایت‌های دانلود موزیک، موزیک‌های محبوب یک هفته اخیر را پیدا می‌کنیم و در اینجا به اشتراک می‌گذاریم، طبیعتا «لس‌آنجلسی»‌ها و خانم‌ها را محدودیت داریم و این البته بسته پیشنهادی نیست و بر اساس نظرات مردم است!

برترین‌ها: در «پلی‌لیست» با جستجو در اپ‌ها و وب‌سایت‌های دانلود موزیک، موزیک‌های محبوب یک هفته اخیر را پیدا می‌کنیم و در اینجا به اشتراک می‌گذاریم، طبیعتا «لس‌آنجلسی»‌ها و خانم‌ها را محدودیت داریم و این البته بسته پیشنهادی نیست و بر اساس نظرات مردم است!

بماند

معین زندی

پلی لیست؛

آهنگساز و ترانه‌سرا: معین زندی

تنظیم و میکس و مسترینگ: سعید انصار

تک‌خطی: اصولا کارهای «معین زندی» در تلفیق یک شعر کلاسیک و یک تنظیم ترنس است، او در استفاده از حنجره بخش‌های محدودی از صدایش را عرضه می‌کند، مشخص نیست به دلیل ناتوانی‌ست یا این یک انتخاب است، همین مساله کارهای او را تخت و یکنواخت می‌کند، در مورد این کار ترانه مملو از اصطلاح و ضرب‌المثل است و همین هم زبان ترانه را چندپاره نشان می‌دهد.

پلی لیست؛


الو خدا

حمید صفت

پلی لیست؛

ترانه‌سرا: حمید صفت

تنظیم کننده: مهدی سفید

تک‌خطی: حمید صفت و کارنامه‌اش را می‌شود به دو بخش تقسیم کرد، قبل و بعد زندان رفتنش، او حالا با هاله‌ای که پیرامونش ایجاد شده در انتخاب مضمون به سمت اشعاری می‌رود که اصطلاحا «لاتی‌اش را پُر می‌کند» مخاطبش هم این را می‌پسندد، این کار تازه‌اش هم گلایه‌ای از خداست که به او و دیده‌نشده‌های جامعه توجه ندارد و تیپیکال مخاطبان صفت هم این را می‌پسندند، آفت این فضا تکرار و عدم خلاقیت است. حالا کارهای او را راحت می‌شود پیش‌بینی کرد.


بی‌رحم

امین حبیبی

پلی لیست؛

تنظیم‌کننده: امین حبیبی

آهنگسازی و ترانه‌سرا: امین حبیبی

تک خطی: امین حبیبی شاید کلاسیک‌ترین نوع پاپ را در فهرست این هفته دارد، اما کارش از جایی قابل نقد می‌شود که یک سینتی‌سایزر و دیگر هیچ، او سابقه‌ی کمی ندارد اما به هر دلیل فضای کارهایش را خالی از پیچیدگی یا ظرافت‌های هنری کرده و به همین خاطر هم هست که اتفاق خاصی برای او نمی‌افتد.


دلمو دزدید

ماکان بند

پلی لیست؛

میکس و مسترینگ: مهرشاد خنج

ترانه‌سرا: محسن حق نظری

تنظیم: امیرمیلاد نیکزاد و حسین غمگین

آهنگساز: محمد عابدینی

تک‌خطی: شاید یکی از سرراست‌ترین کارهای ماکان‌بند که با فضای مخاطبانش هم سازگاری دارد، یک شش و هشت ساده که از حیث مفهوم در فضای تین‌ایجری سَر می‌کند، ایرادات ترانه یکی دو تا نیست اما در این سطح به هر حال پذیرفتنی‌ست! مشکل بزرگ ماکان‌بند لحن عجیب و مَن‌درآوردی «مقاره» است که کلمات را می‌جود و به آن‌ها حالت عجیب و غیرقابل درکی می‌دهد، البته در تنظیم هم زیاده از حد متکی بر کیبورد هستند و رنگ‌بندی ندارند.


آهوی مست

سهیل مهرزادگان

پلی لیست؛

تنظیم: میلاد ترابی

ترانه‌سرا: ویهان نوروزی و مهدی حسینی

آهنگساز: ویهان نوروزی

تک‌خطی: در اجرای برخی کلمات یادآور محسن ابراهیم‌زاده و آن هجاهای کوتاه است، منتهی از لحاظ جنس صدا تفاوت دارند، تنظیم که مطابق با میل روز است و میلاد ترابی این کارها را خوب درمی‌آورد، ترانه هم واج‌آرایی خوبی دارد و آهنگین است، حداقل این که می‌شود تا آخرش گوش کرد.

پلی لیست؛


حلقه به گوش

سینا پارسیان

پلی لیست؛

آهنگساز: سینا پارسیان

تنظیم‌کننده: سینا پارسیان

ترانه‌سرا: سینا پارسیان

تک‌خطی: این قطعه در وصف امام هشتم شیعیان، امام رضا(ع) می‌باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو