بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، جشنواره‌های ونیز، تورنتو، تلوراید و نیویورک اعلام کردند، جشنواره‌های پاییزی خود را که در ۶ هفته، برگزار می‌شد، به صورت مشترک برگزار می‌کنند و در دوران  پسا کرونا به جای رقابت با یکدیگر، با همبستگی عمیق، مشکلات را پشت سر می‌گذارند.

این جشنواره ها با انتشار یک بیانیه، گفته‌اند: ما جشنواره‌ها را به عنوان جایگاهی برای بهترین آثار سینمایی می‌شناسیم اما واضح است که از هیاهو برای رقابت دور می‌شویم، ما ایده ها و اطلاعات را به اشتراک می‌گذاریم و با همه هنرمندان فیلم‌ساز، تماشاگر، روزنامه‌نگار و همه کسانی که در صنعت سینما فعالیت دارند، همکاری می‌کنیم. این کار با در نظر گرفتن این نکته که برگزاری جایزه سینمایی اسکار به ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) منتقل شده است، آسان‌تر خواهد بود و فشار کاری برخی از جشنواره‌ها را که جایزه سینمایی هستند کاهش می دهد.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز از ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور) برگزار می‌شود و پس از آن جشنواره فیلم تورنتو از ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر (۲۰ تا ۳۰ شهریور) و سپس جشنواره فیلم نیویورک از ۲۷ سپتامبر تا ۳ اکتبر (۶ تا ۱۲ مهر) برگزار می‌شود. تلوراید نیز از ۳ تا ۷ سپتامبر (۱۳ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود.

این اتحاد در برگزاری جشنواره‌های پاییزی سینما شامل جشنواره کن نمی‌شود، این جشنواره که معمولاً در ماه مه برگزار می‌شد با جشنواره فیلم سن سباستین اسپانیا، که از ۱۸ تا ۲۶ سپتامبر (۲۸ شهریور تا ۵ مهر) اجرا می‌شود، متحد شده است.

این بیانیه به امضای آلبرتو باربرا مدیر جشنواره ونیز، کامرون بیلی و جوانا ویسنته مدیران جشنواره تورنتو، اوجین فرناندز مدیر جشنواره نیویورک و تام لودی و جولی هانت سینگر مدیران جشنواره تلوراید رسیده است.