نشانه های سرفه های کرونایی چیست ؟ (سرفه خشک)

نشانه های سرفه های کرونایی چیست ؟ (سرفه خشک)


منبع: تالاب

121

1399/4/20

01:21


نشانه های سرفه های کرونایی چیست ؟ (سرفه خشک)

چگونه میتوان فهمید سرفه هاي‌ ما کرونایی اسـت ؟

سرفه هاي‌ کرونایی چگونه اسـت…

آیا ما دچار کرونا شده ایم ؟

قبل از خواندن این مقاله باید بـه شـما توصیه کنیم در صورتی کـه علائم کرونا را دارید بـه دکتر مراجعه کنید و موارد احتیاطی را انجام دهید.

حتماً از ماسک استفاده کنید و از رفت آمد با دیگران تا درمان کامل پرهیز کنید…

 

بـه گزارش تالاب تعداد زیادی از متخصصان درباره سرفه هاي‌ کرونایی نظر مشترک دارند و میگویند زمانی کـه سرفه خشک هفته ها ادامه داشته باشید و تا آنجا کـه همراه خون از دهان خارج شود کمی نگران کننده اسـت و باید فرد تحت نظر دکتر باشد.

 

باید بدانید کـه یکی از نشانه هاي‌ ویروس کرونا تب شدید اسـت و اگر این تب همراه با سرفه هاي‌ خشک باشد و احساس منگی و خستگی در فرد ایجاد کند احتمالا کرونا در بدن وجوددارد.

 

نشانه های سرفه های کرونایی چیست ؟ (سرفه خشک)

بیمارانی کـه سرفه هاي‌ شدید و خشک همراه با بدن درد و تب و ضعف و اختلال چشایی و بویایی دارند باید بیشتر مراقب باشند و حتی الامکان از سایر افراد خانواده دور باشند.

 

یکی از نشانه هاي‌ سرفه کرونایی خشک بودن این نوع سرفه اسـت و شـما باید بـه سرعت بـه مراکز درمامی مراجعه کنید. ممکن اسـت شـما بخاطر آلرژی بـه سرفه بیفتید کـه دیگر نمی‌توان این را بـه عنوان سرفه کرونایی درنظر گرفت.

 

سرفه هاي‌ خشک، تب و احساس خستگی از علائم شایع کرونا ویروس هستند و اکثر بیماران در هنگام ابتلا بـه کرونا احساس می کنند دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا شده اند.

 

برای حفظ سلامت افرادی کـه بـه کرونا مبتلا می‌شوند باید اقداماتی نیز انجام شود و یکی از این اقدامات تشخیص بـه موقع ویروس اسـت. این ویروس ناشناخته بسیار مهلک و خطرناک اسـت و از جمله مهم‌ترین علامت هاي‌ ان تب شدید همراه با سرفه هاي‌ خشک و مستمر اسـت.

 

سوالات پزشک برای تشخیص سرفه های کرونایی

در صورتی کـه برای بررسی وضعیت سلامت خود و تشخیص سرفه هاي‌ کرونایی بـه دکتر مراجعه کنید طبق معمول این سوالات از شـما پرسیده می شود:

ـ سرفه‌ چه مدت زمان بـه طول می‌انجامد؟

ـ شدت سرفه‌ در چه موقع از شبانه‌روز بیشتر اسـت؟

ـ سرفه‌ با چه صدایی همراه اسـت؟

ـ آیا سرفه موجب بروز علائمی از قبیل استفراغ، سرگیجه یا بی‌خوابی می شود؟

ـ سرفه چه شدتی دارد؟ آیا در فعالیت‌هاي‌ روزانه خلل ایجاد میکند؟

 

نشانه های سرفه های کرونایی چیست ؟ (سرفه خشک)

 

صدای سرفه های کرونایی چگونه است

سرفه هاي‌ کرونایی خشک هستند و صدای بسیار بلندی دارند ودر مورد این کـه صدای سرفه هاي‌ کرونایی چگونه اسـت باید بگوییم شبیه بـه سرفه کردن از اعماق جان اسـت. این نوع سرفه ها خشک بوده و همراه با تب می‌آیند و تب بالا هم یکی از نشانه هاي‌ ابتلا بـه ویروس کرونا اسـت.

 

تشخیص بـه موقع ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت اسـت و باعث نجات فرد مبتلا از مرگ می شود.

 

درصورت مواجه با صدای سرفه هاي‌ کرونایی در فرد سریعا وی را بـه مراکز درمانی ویروس کرونا انتقال دهید تا تست کرونا گرفته شود. یکی از مهم ترین راههای بررسی این ویروس، نوع و صدای سرفه ها اسـت کـه بـه دکتر کمک می کند بیماری کووید 19 را تشخیص دهد.

 

همان طور کـه در بالاتر هم توضیح دادیم سرفه هاي‌ کرونایی خشک و مداوم اسـت و افراد مبتلا بـه این ویروس احساس تنگی نفس هم دارند و ریه ها به طور کامل درگیر می‌شوند.

 

این بیماری مهلک بافت هاي‌ ریه انسان را تحریک می کند و با پیشروی بیماری در بافت هاي‌ آسیب دیده ریه مایع جمع می شود ودر این هنگام فرد احساس تنگی نفس خواهد کرد و مدام سرفه می کند. با درگیر شدن ریه ها بـه ویروس دیگر اکسیژن مورد نیاز بدن تامین نمی‌گردد و تنگی نفس شدید اتفاق خواهد افتاد.

 

نشانه های سرفه های کرونایی چیست ؟ (سرفه خشک)

سرفه خشک کرونا چطور اسـت ؟

نباید هر نوع سرفه خشک را بـه کرونا ربط داد و اگر دریک روز شـما چند مرتبه سرفه خشک کردید لازم نیست بـه بیماری کرونا شک کنید. سرفه خشک کرونا مداوم بوده و فرد مبتلا را دچار تنگی نفس خواهد کرد.

 

سرفه مرطوب با خلط همراه اسـت اما سرفه خشک کرونایی بدون خلط اسـت و از قسمت پشت گلو می‌آید.

 

همچنین در سرفه خشک کرونا مجرای تنفسی باز نمی‌ شود و اغلب افراد این سرفه را آزاردهنده توصیف می کنند. در عده اي از موارد دیده شده اسـت کـه در ابتدا سرفه ها خشک اسـت و رفته رفته تبدیل بـه سرفه مرطوب می شود.

 

به گزارش تالاب طبق معمول این شرایط در بیماران مبتلا بـه ذات الریه هم دیده می شود کـه در ابتدا فرد دچار سرفه هاي‌ خشک می شود اما وقتی بیماری پیشرفت می کند اغلب سرفه ها مرطوب و تر خواهد بود.

 

در واقع با پیشرفت بیماری کیسه هاي‌ هوایی ریه پر از ترشحات التهابی می شود و سرفه ها از خشک بـه سمت مرطوب پیش میروند.

 

این شرایط در بیماران مبتلا بـه ذات‌الریه مشاهده میشود کـه اغلب فرد دچار سرفه‌هاي‌ خشک شده اما با پیشرفت بیماری کیسه‌هاي‌ هوایی ریه با ترشحات التهابی پر شده و موجب بروز سرفه مرطوب میشود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو