طرز تهیه کیک آمبره با آموزش مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک آمبره با آموزش مرحله به مرحله


منبع: آرگا

169

1399/4/20

19:32


در این مطلب آموزش طرز تهیه کیک آمبره با ساده ترین روش را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع کیک را در منزل به راحتی بپزید.

در پخت کیک آمبره از درجات مختلف یک رنگ استفاده می گردد و رنگ های متنوع در کنار یکدیگر به گونه ای قرار می گیرند که طیف روشن و تیره آن رنگ را به خوبی نشان می دهند همچنین در پخت این نوع کیک گاهی از رنگ های مختلف که نزدیک به یکدیگر هستند نیز استفاده می شود.

برای پخت کیک روش های زیادی نظیر کیک آمبره و کیک اسفنجی و کیک باقلوا و کیک ردولوت و … وجود دارد که شما می توانید به کمک آن ها در پخت کیک تنوع ایجاد کنید.

طرز تهیه کیک آمبره

مواد لازم برای تهیه کیک

  • پودر کیک سفید : یک بسته
  • آب : یک فنجان
  • سفیده تخم مرغ : سه عدد
  • روغن نباتی : ۱/۳ فنجان
  • رنگ خوراکی سبز

مواد لازم برای تهیه گاناش شکلاتی

  • شکلات نیمه شیرین و خرد شده : ۳۵۰ گرم
  • پودر قند : سه قاشق غذاخوری
  • خامه پرچرب : یک فنجان

مواد لازم برای رویه کیک

  • خامه سفید یا وانیلی : نصف فنجان

مواد لازم برای تهیه خامه آمبره

  • خامه وانیلی یا سفید : دو بسته
  • رنگ غذای سبز

طرز تهیه کیک آمبره در منزل

برای پخت کیک آمبره ابتدا فر را روی دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید تا به خوبی گرم شود سپس چهار قالب گرد را چرب نمایید و در کف آن ها کاغذ روغنی پهن نمایید و کاغذ روغنی را هم چرب کنید.

درون ظرفی بزرگ همه مواد به جز رنگ غذا را با یکدیگر ترکیب نمایید توجه داشته باشید که ابتدا مواد را باید با سرعت کم به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید سپس با سرعت بالا همزن مواد را به مدت دو دقیقه هم بزنید.

مایه کیک را درون ۴ کاسه به صورت مساوی تقسیم نمایید و به هر کدام از کاسه ها مقداری متفاوت از رنگ غذا سبز را اضافه نمایید تا سایه های مختلفی از رنگ سبز داشته باشید.

کیک ها را به مدت ۱۵ تا ۱۷ دقیقه درون فر قرار دهید و بپزید سپس کیک ها را از درون فر بیرون آورید و آن ها را از قالب جدا نمایید و کاغذ روغنی را از کیک ها جدا کنید و آن ها را روی سطحی مناسب قرار دهید تا به صورت کامل خنک شوند.

روش تهیه کیک آمبره

در این مرحله از طرز تهیه کیک آمبره ، پودر قند و شکلات و خامه پرچرب را درون ظرف پیرکس با یکدیگر ترکیب نمایید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ظرف را درون مایکروویو قرار دهید سپس ظرف را بیرون آورید و مواد را هم بزنید. اگر شکلات ها آب نشده بودند چند ثانیه دیگر نیز ظرف را درون مایکروویو قرار دهید سپس اجازه دهید تا مخلوط شکلات ها سرد و غلیظ شوند تا آن ها را روی کیک بمالید.

ابتدا تیره ترین کیک را درون بشقاب قرار دهید و یک سوم از گاناش شکلاتی را روی کیک بمالید سپس به ترتیب از تیره ترین رنگ کیک شروع نمایید و آن ها را به صورت یکی یکی روی کیک اول قرار دهید و بین هر یک از آن ها گاناش شکلاتی بمالید.

روی همه قسمت های کیک لایه نازکی از خامه بمالید. دو بسته از خامه را درون ۵ یا ۶ کاسه به صورت مساوی تقسیم نمایید و مقادیر مختلفی از رنگ غذای سبز را درون هر یک از ظروف بریزید تا خامه ها با رنگ سبز تیره یا روشن داشته باشید درون یکی از کاسه ها رنگ غذا را نریزید تا خامه به صورت سفید بماند.

کیک خوشمزه آمبره

درون کیسه های شیرینی پزی با نوک ستاره ای را به کمک خامه پر نمایید و شروع به گذاشتن ردیف های ستاره ای روی کیک کنید در صورت تمایل می توانید تیره ترین رنگ سبز را در قسمت پایین کیک قرار دهید و روشن تر رنگ سبز را در بالای کیک قرار دهید.

قسمت بالایی کیک را به صورت دایره ای ستاره هایی را از روشن ترین تا تیره ترین رنگ بگذارید و در قسمت پایین کیک نیز یک ردیف ستاره سبز بچینید.

دستور تهیه کیک آمبره

در این مطلب طرز تهیه کیک آمبره خوشمزه و خوش طعم را به شما کدبانوهای عزیز آموزش دادیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع کیک را به راحتی در منزل بپزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو