معنی اسم نیلا

منبع: آرگا

345

1399/4/21

02:37


نیلا نامی است دخترانه و زیبا که به دلیل ترکیب نیل و الف ریشه آن را فارسی و ایرانی می دانند، اسم نیلا به معنای نیلی رنگ و به رنگ نیلی می باشد.

اسامی کلمات و اصطلاح هایی هستند که از آنها برای شناسایی هر چیزی استفاده می شود و همچنین برای هویت بخشیدن به افراد از آنها استفاده می شود. اسامی دارای معانی مختلفی هستند و اغلب افراد دارای اسامی با معنا می باشند.

معنی اسم دخترانه نیلا

انتخاب یک نام زیبا که معنای خوبی نیز داشته باشد یکی از بزرگترین دغدغه های والدین هنگام فرزنددار شدن است، البته در خانواده های ایرانی علاوه بر پدرو مادرها دیگر اعضای خانواده و فامیل در این انتخاب سهیم هستند و پیشنهاداتی را به والدین اعلام می دارند. برخی از پدر و مادرها به دنبال یک نام اصیل و ایرانی برای فرزند خود هستند و برخی از خانواده ها ترجیح می دهند تا یک نام مذهبی و اسلامی برای فرزند خود انتخاب کنند، در هر حال والدین نامی را انتخاب می کنند که از نظر معنا و مفهوم نیز زیبا باشد و در آینده کودکشان را دچار مشکل نکند. در این مطلب می خواهیم شما را با معانی اسم زیبا و دخترانه نیلا آشنا سازیم. اگر می خواهید اسم نیلا را برای دختر خود انتخاب کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

معنای نام زیبای نیلا

 ریشه اسم نیلا

نام زیبای نیلا در دسته اسامی اصیل ایرانی قرار می گیرد و ریشه فارسی دارد، البته واژه نیل ریشه سنسکریت دارد که از زبان های کهن و باستانی می باشد، در جهان اسم نیلل با ریشه هندی شناخته می شود که البته خیلی دور از ذهن هم نیست زیرا سنسکریت زبان باستانی مردم هندوستان است.

معنای اسم نیلا

اسم نیلا از ترکیب نیل و آ تشکیل شده است و به معنی نیلی رنگ و به رنگ نیلی می باشد، نیلی یکی از رنگ ها است که در خانواده بین رنگ های آبی و فیروزه ای قرار می گیرد. نیلی رنگ آسمان در روزهای پر نور می باشد.

معنی اسم دخترانه نیلا

معنای نام نیلا در دیگر زبان ها

در لاتین ریشه نام نیلا را عبری می دانند و نیلا در این زبان به معنای دختر موفق می باشد، برخی از منابع که نیلا را اسم سنسکریت می دانند معنای آبی تیره و یاقوت کبود را به آن داده اند، برخی از زبان ها نیز اسم نیلا را کوتاه شده اسم دانیال و به معنای خداوند قاضی من است می دانند. با توجه به این ادعاها اسم نیلا را می توانیم یک نام بین المللی دخترانه بدانیم، نامی که در عبری، هندی، فارسی معنا دارد، ما ایرانی ها به این خاصر این اسم را فارسی می دانیم که از ترکیب نیل و الف نسبت در فارسی ساخته شده است.

اسم نیلا در ثبت احوال

همانطور که گفتیم نیلا یک اسم ایرانی است و در ثبت احوال نیز به ثبت رسیده است و به همین شکل نیلا نوشته می شود.

فراوانی اسم نیلا

فراوانی اسم نیلا بر طبق آمار موجود در ثبت احوال در سال ۱۳۹۶ حدود ۱۲۲۷۱ نفر بوده است.

معنای اسم نیلا

اسامی مشابه با اسم نیلا

برخی از اسامی مشابه و هم آوا با اسم نیلا در ادامه آورده شده است:

اسامی دخترانه مثل: الینا، نازیلا، شیلا، هلنا، ملینا، هیلا، لنا، دینا، لنیا، آرمیا، شرمیلا، شکیلا و لینا.

اسامی پسرانه مثل آتیلا، میلاد، سینا و آریا.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو