چسب ضد بارداری چیست و قیمت آن چقدر است؟

چسب ضد بارداری چیست و قیمت آن چقدر است؟


منبع: نیک شو

420

1399/4/21

04:37


چسب ضد بارداری چیست و قیمت آن چقدر است؟

چسب ضد بارداری چیست و قیمت آن چقدر است؟

چسب ضد بارداری یا birth control patch یک روش جلوگیری از بارداری به حساب می‌آید. چسب ضد بارداری، نواری چسبنده به رنگ کِرم، بی رنگ یا شفاف است که دارای دو هورمون است که در قرص ضد بارداری نیز موجود است. این هورمون‌های موجود از باروری خانم‌ها جلوگیری می‌کنند، به این ترتیب که هورمون‌های موجود در چسب از تخمک گذاری جل.گیری کرده و راه ورود اسپرم‌ها را به به غشای مخاطی رحم سخت‌تر می‌کنند. در نتیجه اسپرم‌ها به سختی می‌توانند به رحم برسند و تخمک گذاری انجام نمی‌شود.

 

اما این روش نیز مانند سایر روش‌های جلوگیری از بارداری دارای مزایا و معایبی است که بهتر است آن‌ها را بدانیم. یکی از بزرگترین مزیت‌های این روش نسبت به باقی روش‌ها این است که اگر زمان مصرف را فراموش کنید در روند جلوگیری خللی ایجاد نمی‌شود.

چسب ضد بارداری چیست و قیمت آن چقدر است؟

چسب ضد بارداری چیست؟

این برچسب لایه‌ای نازک که حاوی ترکیبی از هورمون‌هایی است که باعث توقف تخمک‌گذاری و سخت کردن شرایط برای ورود اسپرم‌ها به رحم است. این چسب‌ها عموماً کِرم، شفاف یا بی رنگ هستند که در ناحیه پوستی زیر شکم، باسن، داخل کتف و خارج کتف چسبانده می‌شود. این روش در فعالیت‌های روزمره خللی ایجاد نمی‌کند و با خیس شدن سطح آن از پوست جدا نمی‌شود. هورمون‌های موجود در چشب بعد از جذب پوستی وارد جریان خون می‌شود و به محل مورد نظر می‌رسد.

 

این روش بسیار برای افرادی که دارای مشکلات معده و گوارشی هستند و نمی‌توانند قرص مصرف کنند مناسب است. یک چسب فقط برای 7 رروز کارایی دارد و هر هفته باید با چسب ضد بارداری جدید جا به جا شود، به مدت 3 هفته این کار تکرار شود و 1 هفته استراحت داده شود. شما با استفاده از چسب ضد بارداری می‌توانید به تمامی فعالیت‌های روزانه مثل ورزش کردن، حمام کردن و کار کردن بپردازید.

 

طریقه استفاده از چسب ضد بارداری

همیشه باید چسب را به روش زیر استفاده کنید:

• بسته را باز کنید.

• یک عدد چسب ضد بارداری و بسته آن را خارج کنید.

• چسب را در ناحیه‌هایی که قبلا گفته شد، روی پوست خشک و تمیز به شکم، باسن و کتف بچسبانید.

• سطح چسبنده را به پوس خود بچسبانبد و بقیه بسته بندی پلاستیکی را جدا کنید و روی چسب را روی پوستتان فشار دهید.

• هر 7 روز برچسب را تازه کنید. تا سه هفته

• در هفته چهارم خونریزی شما شروع می‌شود.

• اگر در انتهای زمان قاعدگی هنوز خونریزی دارید باز یک لایه چسب جدید بچسبانید.

• مراحل را تکرار کنید.

چسب ضد بارداری چیست و قیمت آن چقدر است؟

نقاطی از بدن که می توانید چسب بارداری را استفاده کنید

 

عوارض جانبی چسب ضد بارداری

این روش عوارض جانبی زیادی برای شما و صدمه‌ای برای سلامتی شما ندارد. با این حال بهتر است که با یک پزشک مشورت کنید. این روش به توانایی بارداری شما آسیبی نمیزند و با خیال راحت می‌توانید از این روش استفاده کنید. تنها مواردی که شاید برای شما اتفاق افتد، حساسیت شدن سیینه‌ها، سردرد و تهوع اس که به صورت دائم نیست و به خودی خود ناپدید می‌شوند. و قشنگ‌ترین اتفاق برای خانم‌هایی که درد قاعدگی زیادی دارند، این درد کمتر می‌شود.

 

درصد اطمینان به این چسب بسیار بالا است و فقط در شرایطی، این میزان از اطمینان کم می‌شود که:

شما وزنتان بالای 90 کیلوگرم باشد زیرا چربی‌های زیر پوستتان به راحتی هورمون ها را به خون انتقال نمی‌دهد.

در صورتی که شما مصرف درست و سر‌موقع از چسب را فراموش کنید و به صورت نامنظم استفاده کنید.

چسب ضد بارداری چیست و قیمت آن چقدر است؟

خرید و قیمت پچ ضد بارداری:

برای خرید چسب ضد بارداری حتما باید توسط پزشک نسخه بگیرید و فقط در برخی از داروخانه‌های معتبر شهر در دسترس است که با توجه به محدود بودن این محصول قیمت آن بسیار متفاوت است.

چسب ضد بارداری چیست و قیمت آن چقدر است؟

تغییرات قاعدگی با چسب ضد بارداری:

به دلیل وجود هورمون‌هایی برای جلوگیری از بارداری در چسب ضد بارداری، این هورمون‌ها به ریزش دیوار داخلی رحم که در زمان قاعدگی انجام می‌شود کمک می‌کنند. که اگر باردار نشوید، این جریان ریزش توسط قاعدگی دوباره به حالت اول باز می‌گردد.

 

زمانی که بانوان از این چسب استفاده می‌کنند، زمان پریودی تغییر می‌کند و دوران طبیعی قطع می‌شود. وقتی که ایین چسب از بدن جدا شود و دوران استفاده از آن به پایان برسد، خونریزی اتفاق می‌افتد و این به دلیل تغییرات هورمون در بدن است و به عنوان یک پریودی نرمال به حساب نمی‌آید. شاید تا 2 روز این خونریزی‌ها به طول بی انجامد و قطع شود که باعث برگشتن به حالت طبیعی دوران می‌شود. نکته مهم در زمان مصرف این است که، تا زمانی که چسب بری سطح بدن شما است، هورمون های شما هم زیاد است و پریودی اتفاق نمی‌افتد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو