انتقال کرونا از طریق هوا! به گفته سازمان جهانی بهداشت

منبع: سیمرغ

115

1399/4/21

11:43


انتقال کرونا از طریق هوا! به گفته سازمان جهانی بهداشت

ویروس کرونا یکی ز وروس هایی است که خیلی راحت منتقل می شود، به تازگی دانشمندان دریافته اند که این ویروس از طریق هوا هم به راحتی منتقل می شود

کرونا از طریق هوا هم منتقل می شود!

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه به صورت رسمی تایید کرد که قطرات حاوی ویروس کرونا می‌توانند در فضاهای سرپوشیده از طریق هوا نیز منتقل شوند و کسانی که مدت طولانی در چنین فضاهایی بدون تهویه کافی حضور داشته باشند، ممکن است در خطر آلوده شدن به این ویروس قرار گیرند.

این سازمان همچنین با صراحت تایید کرد افرادی که هیچ یک از علایم کرونا را ندارند نیز می‌توانند ناقل این ویروس به افراد دیگر باشند.

بیش از ۲۰۰ نفر از دانشمندان که پیشتر در نامه‌ای خواستار تایید احتمال انتقال کرونا از طریق هوا توسط سازمان جهانی بهداشت شده بودند، تایید امروز این سازمان را اذعان با تاخیر دانسته‌اند.

اکنون سازمان جهانی بهداشت بر این باور است که ممکن است علت شیوع کووید۱۹ در برخی اماکن مثل رستوران‌ها یا عبادت‌گاه‌ها که افراد در آن صحبت می‌کنند یا آواز می‌خوانند، همین امکان انتقال آن از طریق ذرات هواپخش باشد.

با این وجود، این سازمان همچنان ذرات و قطرات درشتی را که از طریق سرفه یا عطسه پراکنده شده و از راه تنفس وارد بدن می‌شوند و تماس با افراد آلوده را به عنوان عامل عمده انتقال ویروس کرونا می‌داند.

سازمان جهانی بهداشت در توصیه‌های به‌روز شده خود بر خودداری از تماس با افراد آلوده، شستن دست‌ها، پرهیز از حضور در اماکن شلوغ، مکان‌هایی مستلزم تماس نزدیک یا فضاهای بسته و فاقد تهویه کافی تاکید می‌کند.

دانشمندان سراسر جهان با هدف توجه بیشتر به تدابیر پیشگیرانه، این هفته با اعلام فراخوانی خواستار تایید انتشار ویروس کرونا از طریق هوا توسط سازمان جهانی بهداشت و سایر متخصصان شدند. این فراخوان با امضای ۲۳۰ دانشمند از ۳۲ کشور جهان مطرح شده است.

دانشمندان در این فراخوان نوشتند: "ما نگران این هستیم که عدم توجه به خطر انتقال کووید ۱۹ از طریق هوا و فقدان توصیه‌های مناسب برای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، پیامدهای غیرقابل جبرانی داشته باشد. ممکن است مردم تصور کنند با رعایت توصیه‌های فعلی، کاملا از خود محافظت می‌کنند اما در واقع برای جلوگیری از انتقال ویروس از طریق هوا لازم است تدابیر مضاعفی اتخاذ شود."

بیشتر بدانید : سرگیجه مربوط به کرونا چه علائمی دارد؟

بیشتر بدانید : این فلز ویروس کرونا را به سرعت از بین می برد!

بیشتر بدانید : ویتامین های مهمی که با ویروس کرونا مقابله می کنند!

بیشتر بدانید : ویروس کرونا چند روز روی موی سر فعال می ماند؟

 گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: irna.ir

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو