روحانی: تعطیلی اقتصاد امکان‌پذیر نیست

منبع: برترین ها

39

1399/4/21

13:52


رئیس جمهور با بیان اینکه تعطیلی کسب و کار و اقتصاد در بلند مدت امکان پذیر نیست، گفت: تجمعات در قالب عزا، عروسی، همایش و سمینار به طور کلی در شرایط امروز غیر قابل قبول است.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور با بیان اینکه تعطیلی کسب و کار و اقتصاد در بلند مدت امکان پذیر نیست، گفت: تجمعات در قالب عزا، عروسی، همایش و سمینار به طور کلی در شرایط امروز غیر قابل قبول است.

 حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: عادی‌سازی بیماری کووید-۱۹ و کرونا هراسی دو مساله خطرناک در جامعه است.

روحانی افزود: تعطیلی کسب و کار و اقتصاد در بلند مدت امکان پذیر نیست. هیچ دولت و ملتی چنین چیزی را نمی‌تواند قبول کند. راه حل این مساله، انجام فعالیت های اقتصادی توام با پروتکل های بهداشتی است؛ راه دومی غیر از این وجود ندارد. همه باید فعالیت کنند و همه هم باید مراعات کنند.

وی افزود: تجمعات در قالب عزا، عروسی، همایش و سمینار به طور کلی در شرایط امروز غیر قابل قبول است. امروز زمان جشنواره و سمینار نیست. اگر وزارت بهداشت نسبت به کنکور هم ایرادی دارد باید یک برنامه‌ریزی درباره آن داشته باشیم. ما نمی‌توانیم تجمعات را آزاد بگذاریم. در اروپا رستوران فقط با رزرو آزاد است، یعنی کسی مستقیما نمی‌تواند وارد رستوران شود. گشایش ها فقط با رعایت کامل پروتکل‌ها باید صورت بگیرد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما نمی‌توانیم مثل سابق با ماسک و بدون ماسک کنار هم بایستیم و حرف بزنیم. سبک زندگی را امسال یا ماه‌هایی از سال آینده باید عوض کنیم. به عنوان مثال امروز دو مرکز بزرگ صنعتی اصفهان که حدود ۱۰ هزار نفر کارگر دارند، بدون اینکه کسی کرونا گرفته باشد همه کار می‌کنند، این یعنی رعایت پروتکل های بهداشتی.

روحانی اظهار کرد: صدا و سیما و روزنامه ها و فضای مجازی و هنرمندان و اساتید همه باید به صحنه بیایند و مردم را قانع کنیم که راهی جز رعایت پروتکل‌ها نداریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو