نخست‌وزیر انگلیس: برگردید سر کار

منبع: برترین ها

75

1399/4/21

15:36


نخست وزیر انگلیس در آستانه پایان محدودیت‌های قرنطینه در این کشور از مردم خواست تا به محل کار خود بازگشته و عادی زندگی کنند.

خبرگزاری ایرنا: نخست وزیر انگلیس در آستانه پایان محدودیت‌های قرنطینه در این کشور از مردم خواست تا به محل کار خود بازگشته و عادی زندگی کنند.

بوریس جانسون با انتشار پیامی ویدیویی تصریح کرد که دستور «در خانه بمانید» فایده خود را از دست داده و افراد باید به فکر بازگشت به محل کار باشند.

دولت پیشتر به افراد شاغل توصیه کرده بود که در صورت امکان، دورکاری کنند. با این حال، نگرانی‌ها درباره آمار بیکاری شدت گرفته و نخست وزیر انگلیس در نطق خود تلاش کرد وانمود کند که احتمال وقوع موج دوم کرونا بسیار اندک است تا افراد را به تحرک وادار کند.

وی در این باره افزود: مایل هستم افراد بیشتری برای استفاده از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و بازگشت به محل کار احساس اطمینان کنند.

این در حالیست که به نوشته روزنامه تایمز، نزدیکان جانسون می‌گویند که او برای خارج کردن اقتصاد کشور از حالت رکود مردم را فریب می‌دهد.

ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس هفته گذشته از تخصیص ۳۰ میلیارد پوند دیگر برای کمک به اقتصاد کشور و تقویت مشاغل خبر داد تا به این ترتیب مجموعه بدهی‌های دولت برای مقابله با کرونا به ۱۸۹ میلیارد پوند برسد. وی به شرکت های تجاری وعده داد برای بازگرداندن هر کارمندی که به مرخصی اجباری فرستاده است، مبلغ یک هزار پوند پرداخت می‌کند.

با این وجود آمارها نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در انگلیس با سرعت زیادی در حال افزایش است و تنها ظرف یک هفته گذشته دو فروشگاه‌ زنجیره‌ای بوتس و جان‌لویس، هزاران کارمند خود را اخراج کردند.

بوریس جانسون در ادامه نطق خود اظهار داشت که دولت طرح خانه نشینی افراد شاغل را از اکتبر (مهر/آبان) تمدید نخواهد کرد. وی در این باره افزود: بهترین کار این است که افراد محتاطانه به محل کار خود بازگردند. اگر محل کار شما قوانین بهداشتی را رعایت می‌کند و شرایط ایمن است، شما باید سرکار خود بازگردید.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور بر اثر بحران کرونا تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر اقتصاد را به حرکت درآوریم. مایل هستیم به گونه‌ای متعادل، ایمن و محتاطانه شرایطی را ایجاد کنیم که شرکت‌ها و موسسات برای سرمایه گذاری طولانی مدت احساس اطمینان کنند.

نخست وزیر انگلیس در حالی به بازگشایی بخش‌های اقتصادی کشور اصرار می‌ورزد که اوضاع اقتصادی این کشور پیش از بحران کرونا و بر اثر خروج از اتحادیه اروپا تعریف جندانی نداشت. براساس تحقیقات صورت گرفته، برگزیت ۴۰ میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس خسارت زد و پیش بینی می‌شود که این میزان تا ۹۰ میلیارد پوند بالغ شود.

بحران کرونا همچنین رشد اقتصادی انگلیس را به پایین ترین حد در نزدیک به ۴۰ سال گذشته سوق داده است. بانک مرکزی انگلیس نسبت به بروز عمیق‌ترین رکود اقتصادی در تاریخ این کشور بر اثر بحران کرونا هشدار داده و پیش‌بینی کرده است؛ اقتصاد این کشور ۱۴ درصد از قدرت خود را تا پایان سال جاری از دست خواهد داد.

دولت انگلیس در حالی ناگزیر به کاهش محدودیت‌های قرنطینه برای جبران خسارت‌های اقتصادی سال‌های اخیر است که دانشمندان تصمیمات اتخاذ شده را شتاب‌زده خوانده و نسبت به موج دوم شیوع کرونا هشدار داده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت نیز با افزایش دوبرابری مبتلایان به کرونا در ۶ هفته گذشته در جهان، هشدار داده کشورها ممکن است مجبور شوند «قرنطینه کامل» را اجرا کنند. بر همین اساس تحلیل‌گران در انگلیس معتقدند که دولت با وجود تهدید کرونا، بهداشت اجتماعی را فدای اقتصاد کشور کرده است.

انگلیس پس از آمریکا و برزیل بیشترین آمار فوتی‌ها بر اثر کرونا را گزارش کرده است. براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت انگلیس تاکنون ۲۸۸ هزار و ۱۷۴ نفر به کرونا مبتلا و ۴۴ هزار و ۶۵۰ نفر بر اثر این بیماری زندگی خود را از دست داده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو