واردات واکسن آنفلوانزا در سال جاری افزایش یافت

42

1399/4/21

15:46


رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه امسال واردات واکسن آنفولانزا پنج برابر افزایش می یابد، گفت: اگر بتوانیم امسال تولید داخلی این واکسن را هم به عرضه برسانیم، هیچ نگرانی برای تامین آن نخواهیم داشت.

واردات واکسن آنفلوانزا در سال جاری افزایش یافت

به گزارش بهداشت نیوز: دکتر محمدرضا شانه‌ساز درباره وضعیت تامین واکسن آنفلوانزا برای پاییز سال جاری، گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که واکسن آنفلوانزا را به میزان چهار تا پنج برابر سال قبل تامین کنیم. منتها بحث و تمرکز اصلی بر این است که هر چه زودتر واکسن آنفلوانزای تولید داخلی وارد بازار شود.

وی با بیان اینکه تلاش برای تولید داخلی واکسن انفلوانزا با جدیت دنبال می شود، افزود: امیدواریم این واکسن بتواند برای امسال در کشور تولید شود. تولیدکننده اعلام کرده که می‌توانند واکسن را برای امسال به بازار عرضه کنند. البته باید مستندات و نتایج کلینیکال آن به ما ارایه شود تا بتوانیم به طور قطعی اظهار نظر کنیم. به نظر می‌آید که نباید مشکل خاصی برای تولید داخلی واکسن آنفلوانزا وجود داشته باشد.

شانه ساز با بیان اینکه در عین حال واردات‌ واکسن آنفلوانزا از چندین کشور انجام می‌شود، گفت: بازار واکسن آنفلوانزا امسال بازاری جدی و پر تلاش است و همه دنیا می‌خواهند این واکسن را تامین کنند. این در حالیست که منابع تامین واکسن همان منابع قبلی و محدود است. بر همین اساس واردات واکسن آنفلوانزا را از کشورهای مختلف در نظر می‌گیریم.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در حوزه واکسن آنفلوانزا کمبودی ایجاد نخواهد شد و اگر بتوانیم امسال تولید داخلی را هم به عرضه برسانیم، اصلا هیچ نگرانی نخواهیم داشت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو