بررسی وان پلاس  z یک میان رده جذاب با قابلیت های مناسب

بررسی وان پلاس  z یک میان رده جذاب با قابلیت های مناسب


منبع: آرگا

87

1399/4/21

17:45


در ماه های اخیر گزارشات زیادی مبنی بر رونمایی از جدیدترین گوشی وان پلاس در ماه جولای (تیر-مرداد ماه) امسال منتشر گردیده است. این اسمارتفون میان رده بوده و وان پلاس Z نام دارد. در این مطلب به بررسی بیشتر مشخصاتی که تاکنون از وان پلاس Z ارائه شده است می پردازیم.

قرار بود وان پلاس Z همراه با گوشی های پرچمدار برند وان پلاس تولید شود ولی این موضوع قطعی نشد. با توجه به قیمت گوشی های وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو، محصول جدید این برند قرار است به جبران قیمتهای بالای این دو مدل با قیمتی ارازانتر عرضه شود. ابتدا تصور بر این بود محصول جدید وان پلاس ۸ لایت نام داشته باشد و بعد سری Z ارائه شود اما اخیرا گزارش ها حاکی از عرضه این محصول به نام وان پلاس Z در ماه جولای می باشد.

بررسی گوشی میان رده وان پلاس Z

جدیدترین اخبارهای منتشر شده حاکی از عرضه جدیدترین محصول وان پلاس در ماه جولای می باشد. این اسمارتفون میان رده بوده و وان پلاس Z نام دارد. قرار است این گوشی نخستین محصول اقتصادی این کمپانی باشد که بعد از مدت ها رونمایی می شود و اخیرا در برخی گزارش ها مشخصات و قیمت این گوشی در هند فاش شده است. با توجه به قیمت بالای اسمارتفون های وان پلاس ۸ پرو(قیمت پایه ۸۹۹ دلار) و وان پلاس ۸(۶۹۹ دلار) انتظار می رود وان پلاس Z قیمتی بین ۴۹۹-۶۴۹ دلار داشته باشد. البته هنوز اطلاع دقیقی از قیمت واقعی این اسمارتفون در دسترس نیست.

باید گفت مدتی است که وان پلاس در سیاست های کلی تولید و قیمت گذاری محصولاتش تغییراتی داده و دیگر از این برند پرطرفدار شاهد ارائه پرچمداران مقرون به صرفه نیستیم. گمان می رود تصمیم این شرکت بر ارائه وان پلاس Z گسترش دامنه تولید محصولات و ورود به بازار میان رده ها باشد. این شرکت در سال ۲۰۱۵ میان رده وان پلاس ایکس را معرفی کرد و به نظر می رسد وان پلاس Z جانشین مدرن نسخه قدیمی ایکس باشد. در ادامه به بررسی بیشتر مشخصات وان پلاس Z می پردازیم. همراه ما باشید.

بررسی وان پلاس z

طراحی و صفحه نمایش

بر اساس گزارش های منتشر شده ظاهرا وان پلاس Z از صفحه نمایش اولد با رفرش ریت ۹۰ هرتز بهره می برد . جدا از تکنولوژی به کار رفته در آن به احتمال قوی سایز نمایشگر کوچکتر از صفحه نمایش های وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو باشد. برخی شایعات گزارش از نمایشگری ۶.۴ اینچی می دهند. با توجه به تصویر واقعی نسبت داده شده به این اسممارتفون بررسی ها نشان می دهد صفحه نمایش وان پلاس Z متفاوت از نسخه های اصلی خانواده وان پلاس ۸ بوده و خمیده نیست در ضمن دوربین سلفی نیز در حفره ای در وسط بخش بالایی گوشی تعبیه شده است. همچنین به نظر می رسد حاشیه های صفحه نمایش نیز تاحدودی ضخیم تر باشد.

سخت افزار و دوربین

شاید یکی از دلایل دیر عرضه شدن سری Z مربوط به انتخاب تراشه گوشی باشد. ابتدا تصور بر این بود که این گوشی همراه با نسخه های وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو از تراشه ای مشابه بهره ببرد اما در یک منبع غیر رسمی عنوان شده که وان پلاس Z به جای بهره گیری از چیپست L Dimensity 1000 مدیاتک به چیپست اسنپدارگون ۷۶۵G مجهز شده است. اما هنوز نمی توان این خبر را جدی دانست. از نظر دوربین احتمالا از ماژول دوربینی شبیه به وان پلاس ۸ برخودار باشد. از این رو انتظار می رود دوربین سه گانه (۴۸، ۱۶، ۲) مگا پیکسل آن را همراهی کند.

باتری و نرم افزار

وان پلاس همواره در حال افزایش ظرفیت باتری گوشی های خود می باشد که بخشی از این امر مربوط به فناوری ۵G (مصرف انرژی بیشتر) می باشد. در مقایسه با وان پلاس ۸ که دارای باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت می باشد احتمال می رود وان پلاس Z از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره ببرد. و احتمالی دیگر این که این گوشی به فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی نیز مجهز باشد اما انتظار نمی رود که از فناوری شارژ بیسیم برخودار باشد. از جنبه نرم افزاری قرار است وان پلاس Z   به طور پیش فرض با سیستم عاملی بر پایه اندروید ۱۰ و لانچر انحصاری oxygen OS 10 ارائه شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو