فضاپیمایی که ساکنان زمین را میلیاردر می‌کند

منبع: برترین ها

76

1399/4/21

18:48


ناسا تصمیم دارد برای اکتشاف سیارک «سایکی» فضاپیمایی بسازد و به این سیارک غنی از فلزات ارسال کند.

دیلی میل: ناسا تصمیم دارد برای اکتشاف سیارک «سایکی» فضاپیمایی بسازد و به این سیارک غنی از فلزات ارسال کند.

ناسا مشغول ساخت فضاپیمایی است که برای اکتشاف یک سیارک غنی از فلزات به نام سایکی(Psyche)به فضا ارسال می شود.

فضاپیمایی که ساکنان زمین را میلیاردر می‌کند

به گفته محققان میزان فلزات گرانبهای مدفون در این سیارک در صورت استخراج و ارسال به زمین، هریک از ساکنان کره خاکی را به میلیاردر تبدیل می کند.

ناسا طراحی فضاپیما را تکمیل و اکنون ساخت کاوشگری را آغاز کرده که همراه موشک فالکون هوی در آگوست ۲۰۲۲ میلادی به فضا پرتاب می شود. به این پروژه بودجه ۱۱۷ میلیون دلاری اختصاص داده شده است.

سایکی علاوه بر انبوه فلزات، یک شی آسمانی مهم است زیرا محققان معتقدند این سیارک در حقیقت قلب یک سیاره است که لایه های خارجی آن از بین رفته است. این صخره فضایی حدود ۱۴۰ مایل عرض دارد .

تایید طراحی فضاپیما بدان معنا است که فرایند ساخت کاوشگر از جمله تولید سخت افزار آن آغاز خواهد شد.

به گفته ناسا این سیارک احتمالا مشابه هسته زمین و غنی از آهن و نیکل است. محققان با بررسی آن می توانند به اطلاعات بیشتری درباره تشکیل زمین نیز دست یابند.

کاوشگر پس از پرتاب فراتر از مریخ به کمربند سیارکی می رود که بین سیاره سرخ و مشتری قرار دارد. در مرحله بعد با استفاده از مغناطیس سنج میدان مغناطیسی سیارک اندازه گیری می شود و یک دوربین چند طیفی تصاویری از سطح آن ثبت می کند.

این ماموریت اطلاعاتی درباره ترکیبات و توپوگرافی سنگ فلزات فراهم می کند . به گفته ناسا طیف سنج ها نوترون ها و اشعه های گاما روی سطح سیارک را بررسی می کنند تا عناصر تشکیل دهنده سیارک را شناسایی کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو