حمایت مصطفی معین از تعویق کنکور

منبع: برترین ها

72

1399/4/21

20:55


یک فعال سیاسی گفت: هیچ ملاحظه ای از ترجیح سیاست و انتخابات گرفته تا درآمد و اقتصاد و یا برگزاری آزمون های سراسری و برنامه آموزشی مدرسه و دانشگاه نباید در برابر "اولویت سلامت انسان" قرار گیرد.

ایلنا: مصطفی معین فعال سیاسی و وزیر اسبق وزارت علوم در دوران اصلاحات در یادداشتی با عنوان «امواج کرونا/سلامت دانشجویان!؟" نوشت:

بی تردید برخورداری از "زندگی سالم" حق اساسی همه شهروندان و حفظ و تامین آن مهم ترین وظیفه هر حکومتی است.

هیچ ملاحظه ای از ترجیح سیاست و انتخابات گرفته تا درآمد و اقتصاد و یا برگزاری آزمون های سراسری و برنامه آموزشی مدرسه و دانشگاه نباید در برابر "اولویت سلامت انسان" قرار گیرد.

هر گونه تصمیم گیری غیرکارشناسانه و شتاب زده و یا بدون توجه به نقش محوری انسان سالم در توسعه، می تواند امواج بعدی همه گیری کرونا را در پی داشته، تلفات انسانی، و خسارات اجتماعی و اقتصادی و امنیتی جبران ناپذیری را برای کشور به همراه داشته باشد.

نقش و مسئولیت اصلی و مشترک در این تصمیم گیری و پاسخگوئی نسبت به پیامدهای بهداشتی، روانی، اجتماعی و آموزشی آن بر عهده وزارتخانه های علوم و بهداشت و نیز کمسیون های آموزش و بهداشت مجلس شورا خواهد بود.

هم اکنون ۱۹ استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند و لذا ضروری است که ستاد ملی مبارزه با کرونا با اصل قرار دادن حفظ "سلامت دانش آموزان، دانشجویان و خانواده های آنان"، در اسرع وقت به درخواست گروههای کثیری از داوطلبان کنکور سراسری و آزمون های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در باره به عقب افتادن آزمون ها رسیدگی و نتیجه را با دلایل شفاف علمی و منطقی اعلان کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو