ماموریت حشد الشعبی در مرز با ایران

منبع: برترین ها

106

1399/4/22

03:51


سازمان الحشد الشعبی به همراه نیروهای واکنش سریع عراق کنترل گذرگاه‌های مرزی در استان دیالی عراق با ایران را برعهده گرفتند.

خبرگزاری فارس: فرماندهی عملیات مشترک عراق نیروهای مامور تامین امنیت در گذرگاه‌های مندلی(سومار) و المنذریه(خسروی) در مرز استان دیالی عراق با ایران را معرفی کرد.

سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق شامگاه شنبه در اظهاراتی خبری گفت: «چهارمین عملیات ابطال العراق شامل جستجو و پاکسازی برخی مناطق مرزی شرق عراق در استان دیالی از وجود احتمالی تروریست‌ها و همچنین شامل کنترل گذرگاه‌هاست».

وی افزود: «نیروهای واکنش سریع و نیروهای الحشد الشعبی مسئول کنترل و تامین امنیت گذرگاه‌های مرزی هستند».

الخفاجی همچنین به سخنان روز شنبه الکاظمی در حین حضورش در گذرگاه مندلی اشاره کرد که بر ضرورت حفاظت از گذرگاه‌ها و ممانعت از فساد مفسدان در آنجا از طریق دزدی از بیت المال و تعقیب آنها تاکید کرد و گفت که این عملیات طبق برنامه پیش می‌رود.

سرلشکر ستاد «عبد الامیر کامل الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق، روز شنبه از آغاز عملیات پاکسازی و تعقیب و گریز عناصر سازمان تروریستی داعش در خط مرزی با ایران خبر داد و گفت: «صبح امروز مرحله چهارم عملیات ابطال العراق (قهرمانان عراق) با هدف تعقیب و گریز بقایای تروریست‌ها، برقراری امنیت و ثبات در استان‌ دیالی به اضافه پاکسازی و بازرسی نوار مرزی با جمهوری اسلامی ایران و ورود به عملیات ویژه در مناطقی که عناصر داعش از آن برای اجرای عملیات تروریستی و پناه گرفتن استفاده می‌کنند (مناطق حائل میان نیروهای فدرال و نیروهای پیشمرگه) آغاز شد».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو