تهران ۳۳ هزار ساختمان ناایمن دارد

منبع: برترین ها

60

1399/4/22

11:48


نوری گفت:در پایش‌های سال گذشته ۳۳ هزار پلاک نا ایمن تشخیص داده شده که از این تعداد ۳ هزار پلاک ایمن سازی شدند.

باشگاه خبرنگاران: زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت پایش ساختمان های نا ایمن در پایتخت با تاکید بر این نکته که دستگاه های ذی‌ربط باید به فعالیت ساختمان های نا ایمن ورود کنند گفت: فعالیت ساختمان های نا ایمن در پایتخت بازی با جان شهروندان است و نکته حائز اهمیت این است که متاسفانه اخطارها را جدی نمی گیرند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: ایمنی یک چرخه و فرآیند است که باید ذی‌نفعان به آن توجه کنند و نیاز است این توجه به شکل مستمر باشد.

نوری ادامه داد: ممکن است یک ساختمان پر تردد در پایتخت در ماه جاری ایمن باشد اما وضعیت ایمنی آن در ماه بعد از بین برود و به همین دلیل نیاز است بازرسی ها و کنترل ها به صورت دائم باشد تا یک محیط ایمن جهت استفاده شهروندان داشته باشیم.

او با تاکید بر این نکته که تعداد پلاک های نا ایمن در پایتخت به شکلی کلی احصا نشده است، تصریح کرد: در پایتخت نزدیک به 4 میلیون پلاک بر روی 1 میلیون پارسل (قطعه زمین) واقع شده است که از این تعداد در پایش سال گذشته تنها 33 هزار پلاک نا ایمن تشخیص داده شدند که از این تعداد تنها 3 هزار پلاک در حال ایمن سازی ساختمان خود هستند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که ایمن سازی ساختمان دارای چه سر فصل‌هایی است، گفت: تاسیسات برق، دسترسی به ساختمان، تعداد نیروی انسانی و سیستم اعلان و اطفاء حریق بخشی از سر فصل های ایمنی ساختمان ها است.

نوری با تاکید بر این نکته که ممکن است یک واحد تجاری نا ایمنی کمتری نسبت به یک واحد فرهنگی داشته باشد گفت: موضوع حائز اهمیت این است که واحد هایی که در آن میزان رفت و آمد بیشتر است باید کنترل ایمنی در آن ها با حساسیت زیادی دنبال شود.

او با اشاره به این نکته که 30 درصد ماموریت های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران مربوط به حریق است گفت: نیمی از عملیات حریق اعلام شده مربوط به حریق ساختمان ها است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا از سوت زنی شهروندان برای شناسایی ساختمان های نا ایمن استقبال می کنید یا خیر گفت: من همواره از مشارکت شهروندان در شناسایی ساختمان های نا ایمن استقبال می‌کنم زیرا پایش ساختمان های نا‌ایمن در پایتخت با این وسعت از عهده یک نهاد تنها بر نمی آید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو