مجتبی عسگری: برگزاری کنسرت با نصف ظرفیت به‌صرفه نیست

85

1399/4/22

12:00


خواننده و مدرس موسیقی سنتی درباره می‌گوید موسیقی اولین هنری است که شیوع بیماری کرونا می‌تواند به آن ضربه بزند.

مجتبی عسگری: برگزاری کنسرت با نصف ظرفیت به‌صرفه نیست

سرویس موسیقی هنرآنلاین: مجتبی عسگری خواننده و مدرس موسیقی سنتی درباره فعالیت این روزهای خود گفت: کلاس‌های حضوری من به خاطر شرایط ایجادشده تعطیل شده‌اند و من در حال حاضر فقط مشغول تدریس آنلاین هستم. پیش از این فکر می‌کردم کلاس‌های آنلاین نمی‌تواند مثمر ثمر باشد و با این شیوه آموزش مخالف بودم ولی وقتی به‌اجبار این کار را انجام دادم، متوجه شدم حداقل برای یک سری از کلا‌س‌ها مثل کلاس آواز می‌شود این کار را انجام داد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پس از عادی شدن شرایط هم قصد دارد برخی از کلاس‌های آوازش را به‌صورت آنلاین برگزار کند، اظهار داشت: بله حتماً. پس از این دیگر دلیل ندارد که بخواهم کلاس‌های شهرستان خودم را به‌صورت حضوری برگزار کنم ولی کلاس‌ها تهران را حتماً به‌صورت حضوری می‌کنم.

این خواننده بیان کرد: در حال حاضر شرایط طوری نیست که آدم ذهنش درگیر کار باشد. پیشنهاد تک‌آهنگ دارم ولی متأسفانه آهنگ‌هایی که پیشنهاد می‌شود چیزی نیست که مورد پسند من باشد، وگرنه حتماً می‌پذیرم. حساسیت من نیز نسبت به قبل بیشتر شده است.

عسگری با اشاره به اینکه کرونا به موسیقی لطمه وارد کرده است، تأکید کرد: کرونا به همه مشاغل ضربه زده است ولی قطعاً موسیقی اولین هنری است که می‌تواند به آن ضربه بزند.

این خواننده در پایان در رابطه با برگزاری کنسرت با نیمی از ظرفیت، گفت: حقیقتاً من به کنسرت در این شرایط فکر نکرده‌ام، اما وقتی شرایط به‌گونه‌ای باشد که آدم باید خودش را با آن وفق بدهد چاره‌ای نیست. اگر اسپانسری بالای کار باشد که بتواند هزینه‌ها را متقبل شود ممکن است این کار را انجام بدهم. البته سیستم کاری من به‌عنوان یک خواننده‌ای که به دور از حاشیه و شهرت‌های کاذب هستم بسیار فرق می‌کند. کسی که در سالن‌های بزرگ کشور کنسرت برگزار می‌کند می‌تواند با نصف جمعیت سالن هم کنسرت اجرا کند ولی من که معمولاً به خاطر جنس موسیقی که دارم، برگزاری کنسرت با 200-300 نفر تماشاگر در تالار رودکی برایم موفقیت‌آمیز است، برگزاری کنسرت با نصف ظرفیت به‌صرفه نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو