روش های طبیعی که سنگ کیسه صفرا را از بین می برند

روش های طبیعی که سنگ کیسه صفرا را از بین می برند


منبع: آرگا

120

1399/4/22

15:41


سنگ کیسه صفرا یکی از بیماری هایی است که درد شدیدی دارد و می توان با انواع روش های خانگی و به صورت طبیعی این بیماری را درمان کرد. در این مقاله با درمان سنگ کیسه صفرا با انواع روش های خانگی و طبیعی آشنا خواهید شد.

کیسه صفرا عضوی از بدن است که در بخش تحتانی کبد وجود دارد مواد ترشح شده از کبد یعنی مواد صفراوی در آن تجمع می یابند و در هنگام نیاز از طریق مجرای صفراوی به روده کوچک ریخته می شود. سنگ کیسه صفرا در داخل کیسه صفرا به وجود می آید. علایم سنگ کیسه صفرا مانند نفخ، درد شکم، استفراغ و تهوع در این قسمت بدن هستند. از این رو مراقبت و تشخیص لازم برای  از بین بردن سنگ کیسه صفرا لازم است.

این سنگ ها ناشی از سخت شدن کلسترول اضافی در کیسه صفرا است. یک سنگ کوچک کیسه صفرا می تواند به اندازه یک توپ گلف باشد، اندازه این سنگ ها با هم فرق دارند و امکان بزرگتر بودن آن هم هست. سنگ کیسه صفرا می تواند دردی شدید را به همراه داشته باشد، به ویژه اگر در مجرای صفراوی قرار گرفته باشد. از این رو باید سریع اقدامات لازم برای رفع سنگ کیسه صفرا را انجام داد.

درمان سنگ کیسه صفرا

بررسی روشهای درمان سنگ کیسه صفرا به صورت طبیعی در منزل

عوامل بسیاری در ایجاد سنگ کیسه صفرا وجود دارند، مهمترین این عوامل عارضه چاقی است، زیرا با افزایش وزن بدن میزان ترشح کلسترول در صفرا بیشتر می شود و این افزایش کلسترول در صفرا باعث می شود میزان کلسترول عادی موجود در صفرا از حالت محلول خارج شود و موجب شود تا به صورت کریستال های کلسترولی یا همان سنگ های کلسترولی صفراوی شکل گیرد. برای درمان خانگی سنگ کیسه صفرا روش های طبیعی و موثری وجود دارند.

سنگ کیسه صفرا

روغن کرچک برای درمان سنگ صفرا

یکی از مواد طبیعی که می تواند سنگ کیسه صفرا را از بین ببرد  روغن کرچک است. این روغن به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به کاهش تورم و درد کمک می کند. برای این منظور و رفع سنگ کیسه صفرا می توانید یک فنجان روغن کرچک خالص را گرم کنید، یک تور را با این روغن گرم آغشته نمایید و فشار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. این تور را در سمت راست شکم قرار دهید و با یک پلاستیک روی آن را بپوشانید. سپس روی پلاستیک یک کمپرس آب گرم قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت اجازه دهید در همان حالت بماند. برای بهبود  موثر این کار را چند بار در طول هفته انجام دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد، از این رو برای رفع و بهبود سنگ کیسه صفرا مفید است. برای این منظور می توانید یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب سیب مخلوط نمایید و این مایع را بنوشید. نوشیدن این مایع موجب تسکین و کاهش درد می شود. همچنین می توانید برای رفع سنگ صفرا سرکه سیب را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو را در یک لیوان اب گرم بریزید و به طور روزانه و منظم میل نمایید تا سنگ های کیسه صفرا از بین روند.

سرکه سیب برای بهبود سنگ کیسه صفرا

آبلیمو موجب بهبود سنگ کیسه صفرا می شود

ویتامین C موجود در آبلیمو موجب می شود تا کلسترول از بین رود. همچنین آبلیمو دارای پکتین است که که به تسکین و بهبود درد کمک می کند. از بین رفتن کلسترول موجب می شود تا سنگ های کیسه صفرا نیز از بین بروند. همه افراد می توانند برای پیشگیری و همچنین بهبود طبیعی سنگ کیسه صفرا از آبلیمو استفاده نمایند. می توانید، آبلیمو را در یک لیوان آب مخلوط نمایید و با معده خالی میل نمایید تا سنگ کیسه صفرا شما بهبود یابد. این روش درمانی را به مدت یک هفته انجام دهید.

 

treatment-of-gallstones-4

زردچوبه

این ادویه علاوه بر اینکه در آشپزی کاربرد فراوان دارد نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند و برای رفع سنگ کیسه صفرا گزینه بسیار مناسبی است، یک دوم قاشق چای خوری زردچوبه و عسل را با هم ترکیب نمایید سپس مخلوط به دست آمده را هر روز میل کنید از این روش به منظور داشتن کیسه صفرا سالم هر روز استفاده کنید.

چای سبز

از دیگر روش های خانگی و طبیعی جهت رفع سنگ کیسه صفرا استفاده از چای سبز است بنابراین دو قاشق چای خوری برگ چای سبز را به مدت پنج تا ده دقیقه داخل یک فنجان آب داغ قرار دهید سپس به منظور طعم بهتر به آن کمی عسل و آب لیمو اضافه کنید و تا گرم است آن را بنوشید، به منظور دریافت نتیجه بهتری روزی دو تا سه بار از این روش استفاده کنید.

درمان سنگ کیسه صفرا با روش های طبیعی

تربچه

 به منظور از بین بردن سنگ کیسه صفرا می توانید از تربچه کمک بگیرید بنابراین پوست تربچه را گرفته و به قطعات کوچک تقسیم نمایید سپس با مقداری آب مخلوط نمایید و دو قاشق غذا خوری از محلول به دست آمده را میل نمایید.

برگ نعناع

استفاده از برگ نعناع از روش های مفید و تاثیر گذار جهت از بین بردن سنگ کیسه صفرا است بنابراین چند برگ نعناع تازه را با یک فنجان آب گرم بیافزایید سپس در فنجان را پوشانده و پس از زمان چند دقیقه محلول به دست آمده را بچلانید تا برگ ها خارج شوند سپس به آن کمی عسل بیافزایید و بنوشید.

روش های طبیعی جهت از بین بردن سنگ کیسه صفرا

نکته: در بین وعده های غذایی می توانید از این نوشیدنی استفاده کنید.

آب گلابی

از دیگر راهکارهای طبیعی و مفید جهت رفع سنگ کیسه صفرا استفاده از آب گلابی می باشد بنابراین به یک دوم لیوان آب داغ یک دوم لیوان آب گلابی بیافزایید سپس به آن دو قاشق غذا خوری عسل اضافه کنید و تا گرم است آن را بنوشید، به منظور تاثیر گذاری بیشتر روزی سه بار از این نوشیدنی استفاده کنید.

عواملی که خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را افزایش می دهد

  • باردار بودن
  • زن بودن
  • سن بالای چهل سال
  • داشتن دیابت
  • مصرف رژیم کم فیبر
  • دیابت
  • سابقه خانوادگی
  • کلسترول بالا
  • دارو های ضد بارداری
  • بیماری کبد

از بین بردن سنگ کیسه صفرا با روش های طبیعی

با این مواد طبیعی که بررسی شد می توانید این درد شدید سنگ کیسه صفرا را کاهش دهید و به تدریج بیماری خود را بهبود دهید. به یاد داشته باشید از بین بردن سنگ کیسه صفرا با روش های خانگی و طبیعی نیازمند صرف زمان و صبر بیشتری است. امیدواریم این مقاله راهنمای مناسبی برای بهیود این بیماری در منزلتان باشد به منظور آشنایی با دیگر روش های درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو