همکاری با بنیاد فارابی؛ حجت قاسم‌زاده اصل اولین فیلم سینمایی‌اش را می‌سازد

منبع: سینما پرس

45

1399/4/22

15:56


سینماپرس: حجت قاسم‌زاده اصل با حمایت بنیاد سینمایی فارابی فیلم سینمایی «نیش» را می‌سازد.

حجت قاسم‌زاده اصل

سینماپرس: حجت قاسم‌زاده اصل با حمایت بنیاد سینمایی فارابی فیلم سینمایی «نیش» را می‌سازد.

به گزارش سینماپرس، حجت قاسم‌زاده اصل کارگردان تلویزیون گفت: فیلمنامه فیلم سینمایی «نیش» آماده است. پیش‌تولید این فیلم را شروع کرده بودیم که به خاطر شرایط کرونا کار متوقف شد اما از چند روز دیگر پیش‌تولید را ادامه می‌دهیم. عوامل پشت دوربین انتخاب شده‌اند و با ۲ بازیگر اصلی هم مذاکره و توافق اولیه انجام شده است.

این فیلمنامه‌نویس و کارگردان با اشاره به لزوم تنوع‌بخشی به ژانر در ارتقای کیفی تولیدات سینمای ایران، گفت: متاسفانه چند سالی است فضای ذهنی بیشتر تهیه‌کنندگان فعال سینمای ایران محدود به راه‌های رفته و امتحان پس‌داده شده، ژانرهای سینمای ایران محدود به کمدی شده است و بر این اساس، تعداد زیادی از فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان مجبور شده‌اند فقط در ژانرهای دلخواه سینماداران و تهیه‌کنندگان فیلم بسازند.

وی ادامه داد: به لحاظ آمار و از جنبه تعداد فیلم‌های تولید شده و تعداد فیلم‌های پرفروش، می‌توان به این تحلیل رسید که ژانر کمدی شکست خورده‌ترین ژانر سینمای ایران است اما این وسوسه فروش میلیاردی است که فضای خلاقانه سینمای ایران را به سمت تباهی سوق می‌دهد.

قاسم‌زاده‌اصل در ادامه با اشاره به فضای اولین فیلم بلند سینمایی خود گفت: «نیش» را می‌توان فیلمی با مضمون سرقت دانست. در این فیلم فضایی معمایی داریم و در صدد هستیم درامی درگیرکننده با کاراکترهایی جذاب برای مخاطب سینما روایت کنیم.

وی گفت: قصه «نیش» داستان آزمندی و طمع آدم‌هاست، آدم‌های باهوشی که در دام تله‌های یکدیگر می‌افتند. فیلمنامه مبتنی بر داستان‌هایی است که بخشی در گذشته اتفاق افتاده و زمان اکنون، ادامه همان توطئه‌هاست. در هم تنیدن این قصه‌ها در ۲ بستر زمانی و غافلگیری‌هایی که طراحی شده، امید ما را به ارائه فیلمی پرمخاطب برای مخاطبان سینما بیشتر کرده است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نیش» رحمان سیفی‌آزاد و فیلمنامه‌نویس و کارگردان آن حجت قاسم‌زاده اصل است.

حجت قاسم‌زاده‌اصل کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی چون «۱۰۱ راه برای ذله کردن پدر و مادرها»، «یادآوری» و بیش از ۱۰ تله‌فیلم را در کارنامه دارد و به عنوان نویسنده در پروژه‌های مختلف از جمله سریال «شیخ بهایی» و فیلم‌های «احضارشدگان» و «قتل آنلاین» فعالیت داشته و نایب‌رئیس انجمن فیلمنامه‌نویسان بوده است.

فیلم «نیش» اولین فیلم بلند سینمایی او خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو