فروش چهار میلیاردی سینماها در روزهای اوج کرونا

80

1399/4/22

16:07


فروش فیلم‌های سینمایی روی پرده و اکران آنلاین طی مدت یک ماه در مجموع به عددی بالغ بر چهار میلیارد تومان رسید.

فروش چهار میلیاردی سینماها در روزهای اوج کرونا

سرویس سینمایی هنرآنلاین: در حالی که سینماهای ایران، تقریبا از اول تیرماه با دو فیلم "شنای پروانه" و "خوب،بد،جلف:ارتش سری"بازگشایی شدند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از سالن‌‎ها در شهرستان‌ها با قرمز شدن وضعیت شهرها بار دیگر بسته شد و از سویی مخاطبان به دلیل تشدید وضعیت قرمز تمایلی به رفتن و تماشای آثار در سالن‌های سینمایی ندارند، از همین رو شاید بتوان گفت تنها در هفته اول اکران فیلم‌ها فروش خوبی را پشت سر گذاشتند.

در مجموع فروش کل 17 فیلم در حال اکران تا امروز 22 تیرماه، به عدد چهار میلیارد و 108 میلیون تومان رسیده است که این رقم برای این تعداد فیلم رقم بسیار اندکی است، ضمن این که بسیاری از مدیران فرهنگی با این گمان که با اکران بهترین فیلم جشنواره سی و هشتم فیلم فجر می‌توانند مخاطبان را راضی نگه دارند اقدام به بازگشایی سالن‌ها کردند که عملا این طرح با شکست مواجه شد.

"شنای پروانه" ساخته محمد کارت و به تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در 12 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده بود با فروش یک میلیارد و 978 میلیون و 277 هزار تومان طی مدت 18 روز در صدر جدول فروش قرار گرفته است. جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و آبان عسکری در "شنای پروانه" بازی می‌کنند. کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری فیلمنامه این فیلم را که مضمونی اجتماعی دارد نوشته‌اند ودر خلاصه داستان "شنای پروانه" آمده است: "در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند.

"خوب، بد، جلف: ارتش سری" ساخته پیمان قاسم خانی که از آخرین روز بهمن ماه به روی پرده رفت و با شروع کرونا و تعطیلی سالن‌ها اکران آن نیز به تعلیق درآمد، از تیرماه بار دیگر به روی پرده رفت و در نهایت موفق به فروش یک میلیارد و  949 میلیون و 157هزار تمان رسیده است. پژمان جمشیدی، سام درخشانی و امیرمهدی ژوله در "خوب، بد، جلف 2: ارتش سری" نقش‌های خود در فیلم اول تکرار کرده‌اند و حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، مارال فرجاد و شکیب شجره از دیگر بازیگران این فیلم به تهیه‌کنندگی محسن چگینی هستند که به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در حالی که اکران سینماها در مجموع به عدد چهار میلیارد تومان رسیده است، اما در اکران آنلاین تنها سه فیلم" کشتارگاه" و "تیغ و ترمه" و "بهت" طی مدت 30 روز  به رقم فروش یک میلیارد و 350 میلیون تومان رسیدند.

فروش سینمای ایران در شرایط حال حاضر و شیوع ویروس کرونا پس از بازگشایی سالن‌های سینمایی و همچنین اکران آنلاین در مجموع به عدد بیش از چهار میلیارد تومان رسیده است و این نشان از آن دارد که اگر مدیران چاره‌ای نیندیشند صنعت سینما به سمت ورشکستگی پیش خواهد رفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو