معرفی تفریحات توریستی و دیدنی های شهر پرتوریا

معرفی تفریحات توریستی و دیدنی های شهر پرتوریا


منبع: آرگا

194

1399/4/23

00:05


یکی از شهرهای قدیمی در کشور آفریقای جنوبی شهر پرتوریا است این شهر یک پایتخت رسمی در این کشور بوده است و به دلیل جاذبه های و دیدنی های متنوعی که دارد دارای چشم اندازهای زیبایی است. هر ساله میلیون ها گردشگر به این شهر سفر می کنند این منطقه در فصل های مختلفی از سال دارای جاذبه های خاص خود است به ویژه در فصل بهار که دارای شکوفه های ارغوانی رنگ است.

پرتوریا از شهرهای نزدیک به ژوهانسبورگ است این شهر یکی از مناطق زیبا و مهم در آفریقای جنوبی است شهری که به واسطه معماری خود شناخته شده است و دارای مهم ترین بناهای قدیمی از نظر معماری است الگوهای معماری که در این شهر به چشم می خواند بسیار با اهمیت هستند ریشه نامگذاری این شهر آفریقایی به نام سازنده آن باز می گردد این شهر در اواسط قرن ۱۹ ساخته شده است.

یکی از افسانه های زیبا و شنیدنی درباره این شهر وجود درخت جوالدوز است که موجب شهرت بیشتر آن در میان گردشگران شده است وجود درختان جوالدوز موجب شده است تا این منطقه در میان گردشگران خود شناخته شده باشد از این رو یکی از مهم ترین شاخصه های طبیعی در این شهر همین درختان هستند. این شهر در فاصله ۵۰۰ کیلومتری از ژوهانسبورگ قرار دارد این منطقه توسط کوه های وسیع اطراف احاطه شده است نقش مهم و اساسی این شهر در برقراری معاملات اقتصادی و روابط سیاسی موجب شده است تا اهمیت این بیشتر شود و هر ساله تاجران و سیاستمداران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این شهر سفر کنند. این شهر یک شهر مدرن و پایتخت کشور آفریقا است به همین خاطر بسیاری از مراکز اداری مهم در این شهر واقع شده اند همچنین مهم ترین دانشگاه های دولتی نیز در این شهر واقع شده اند و هر ساله پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان هستند.

دیدنی های مهم شهر پرتوریا:

یکی از نقاط برجسته و مهم در شهر پرتوریا نوع معماری ارزشمندی است که می توانید در این شهر مشاهده کنید بافت ساختمانی در این شهر بسیار منحصر به فرد است معماری این مناطق از الگوهای استعماری الهام گرفته شده است و بخش هایی از آن نیز دربرگیرنده هنرهای بومی می باشد. این منطقه دارای میراث ملی ارزشمندی است که می توانید در سفر خود به این مناطق از نزدیک آن ها را مشاهده کنید این شهر قدیمی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است و به دلیل معماری ارزشمندی که دارد شناخته شده است. آشنایی  با مکان های دیدنی آفریقای جنوبی می تواند شما را با یکی دیگر از مناطق مهم آشنا کند شهری که در ادامه این بخش با آن آشنا می شوید و اطلاعات بیشتری را درباره آن کسب می کنید.

موزه پرتوریا

پارک ملی پرتوریا:

طبیعت بکر و پارک های ملی که در شهر پرتوریا واقع شده اند دارای چشم اندازهای طبیعی بسیار ویژه ای هستند با وجود اینکه نمی توان همه جاذبه های گردشگری این شهر را در معماری های آن خلاصه کرد باید عنوان کرد که اینش هر دارای جاذبه های متنوع دیگری همچون جاذبه های طبیعی و پارک های ملی ارزشمند است این پارک ها از مهم ترین دیدنی های پرتوریا محسوب می شوند. این شهر ایده آل های زیادی برای طبیعت گردان دارد و از مهم ترین جاذبه ها و پارک های ملی در آن می توان به “باغ ملی جانور شناسی” “باغ ملی گیاه شناسی آفریقای جنوبی” اشاره کرد پارک ها و حیات وحش این منطقه به قدری دارای تنوع گیاهی و جانوری هستند که هر ساله گردشگران زیادی را از مناطق مختلف دنیا به خود جذب می کنند زیستگاه طبیعی این منطقه دارای اهمیت زیادی است. همچنین یکی دیگر از مناطق طبیعی در زیستگاه های پرندگان آستین روبرتز است که دارای جذابیت بسیار زیادی است و مورد توجه است.

بنای تاریخی پرتوریا

جاذبه های تاریخی پرتوریا:

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی در پرتوریا جاذبه های تاریخی این شهر هستند منطقه سالووکوپ که یکی از مهم ترین پارک های این منطقه محسوب می شود می توانید جاذبه های مهمی را مشاهده کنید ایده آل هایی که در این شهر برای علاقه مندان وجود دارد موجب می شود تا هر ساله گردشگران زیادی به این شهر سفر کنند. یکی از بناهای تاریخی که در این منطقه وجود دارد بنای یادبود دموکراسی در پارک سالووکوپ است همچنین خانه های تاریخی در این منطقه دارای ارزش بسیار زیادی هستند. خانه تاریخی پاول کروگر که خانه قدیمی رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی است یکی از جاذبه های تاریخی در این شهر محسوب می شود که می توانید از آن دیدن کنید. بسیاری از جاذبه های تاریخی و بناهای تاریخی در این شهر بیانگر و نشان دهنده تاریخ چند صد ساله این شهر می باشند. موزه ملی و فرهنگی نیز می تواند یکی دیگر از دیدنی های پرتوریا باشد که با عنوان موزه دیتسونگ از آن یاد می شود این موزه تاریخی دارای مجموعه ای از آثار تاریخی است دوران پارینه سنگی، عصر آهن، تزئینات معماری و … از مهم ترین جذابیت های این بناها محسوب می شوند.

دیدنی های پرتوریا

جاذبه های طبیعی پرتوریا:

اگر از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی هستید می توانید سری به جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای این شهر نیز بزنید طبیعت این منطقه بسیار بکر و چشم نواز است و شامل باغ ملی و پارک های ملی هستند همچنین حیات وحش این منطقه از تنوع و اهمیت بسیار زیادی در دنیا برخوردار است و جالب است بدانید هر ساله علاقه مندان زیادی تنها برای بازدید از این جاذبه های به آفریقا سفر می کنند. از مهم ترین جاذبه های طبیعی این شهر می توان به پارک های حیات وحش، باغ ملی جانورشناسی، باغ ملی گیاه شناسی و پارک ملی اشاره کرد که هر یک از چشم اندازها و جذابیت های خاص خود برخوردار هستند.

طبیعت پرتوریا

دیدنی های پرتوریا بسیار جذاب و تماشایی هستند این شهر در کشور آفریقا دارای اهمیت بسیار زیادی است و به دلیل وجود گردشگران زیاد هر ساله علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند سفر به این شهر می تواند تجریبات زیادی را برای گردشگران داشته باشد تجربه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی که می توانید با سفر به این شهر به دست آورید موجب می شود تا میزان گردشگران در این شهر رو به افزایش باشد. این شهر یکی از مهم ترین دیدنی های آفریقا نیز محسوب می شود معرفی دیدنی های آفریقای جنوبی در لینک اطلاعات گردشگری زیادی را درباره این منطقه در اختیار شما قرار می دهد. در فصل های مختلفی از سال این شهر جاذبه های بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است و در هر فصل از چشم اندازهای خاص خود برخوردار می باشد که می توانید از آن ها دیدن کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو