استفاده از ماسک فیلتردار برای پیشگیری از کرونا مناسب است؟

منبع: سیمرغ

101

1399/4/23

11:52


استفاده از ماسک فیلتردار برای پیشگیری از کرونا مناسب است؟

 پوشیدن ماسک این روزها مسئله ای است که به آن توصیه اکید می شود، اما پوشیدن ماسک فیلتر دار نه تنها فایده ای ندارد بلکه برای اطرافیان خطرناک هم هست که در ادامه به علت اشاره می شود

ماسک سوپاپ‌دار برای اطرافیان‌تان خطر دارد!

ماسک سوپاپ‌دار به خاطر یک‌طرفه بودن، بازدم فرد را بیرون می‌دهد و احتمال انتقال ویروس را برای اطرافیان افزایش می‌دهد. عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این مطلب و تاکید بر این که شهروندان به هیچ‌وجه از ماسک سوپاپ‌دار در این روزهای کرونایی استفاده نکنند، افزود: "ماسک‌های سوپاپ دار که به اشتباه فیلتردار اطلاق می‌شود، یک‌طرفه است و بازدم فرد را بیرون می‌دهد، بنابراین اگر فردی مبتلا به کرونا باشد، ویروس را به راحتی از ماسک بیرون می دهد و اطرافیان را آلوده می‌‌کند."

بیشتر بدانید : کرونا ۷ روز بر روی ماسک باقی می‌ ماند

بیشتر بدانید : ماسک زدن و نکاتی بسیار مهم که باید رعایت کنید

بیشتر بدانید : 10 اشتباه کشنده و خطرناک در زمان استفاده از ماسک

استفاده از این ماسک برای خود فرد مناسب است، اما به شدت برای اطرافیان خطرناک است و احتمال انتقال ویروس را برای اطرافیان افزایش می‌دهد. بنابراین، ماسک‌های سوپاپ‌دار باید جمع‌آوری شود، زیرا برای پیشگیری از کرونا کاربرد ندارد و به گسترش آلودگی کمک می‌کند.

استفاده از ماسک‌های سه لایه بسیار مناسب‌‌تر از ماسک‌‌های سوپاپ‌دار یا نزدن ماسک است، شهروندان می‌توانند در صورت دسترسی نداشتن به ماسک‌های سه لایه پزشکی، با استفاده از پارچه‌های نخی و کتان، اقدام به دوختن ماسک پارچه‌ای دولایه یا سه لایه کنند، این ماسک‌ها نیز در جلوگیری از انتقال ویروس موثر هستند. البته باید توجه شود که بعد از هر بار استفاده، این ماسک‌ها باید شست‌وشو و ضدعفونی شوند.

بیشتر بدانید : جوش های پوستی ناشی از ماسک زدن در دوران کرونا را چطور درمان کنیم؟

بیشتر بدانید : ماسک پارچه ای در پیشگیری از کرونا موثر است؟

بیشتر بدانید : چطور کودکم را متقاعد کنم ماسک بزند؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: irna.ir

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو