چین هم مقامات آمریکایی را تحریم کرد

منبع: برترین ها

60

1399/4/23

15:21


دولت چین، به دلیل تحریم‌هایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه مقامات منطقه سین‌کیانگ این کشور اعمال کرد، تحریم‌هایی را علیه قانونگذاران آمریکایی اعمال کرده است.

خبر‌گزاری فارس: در ادامه تنش‌های به وجود آمده بین واشنگتن و پکن و اقدامات یکجانبه آمریکا در تحریم مقامات چینی، دولت چین امروز (دوشنبه) از اعمال تحریم‌هایی علیه قانون‌گذاران آمریکایی خبر داد.

پکن گفته به دلیل تحریم‌هایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ۴ نفر از مقامات ارشد و اداره امنیت عمومی منطقه سین‌کیانگ اعمال کرد، تحریم‌هایی را علیه قانون‌گذاران آمریکایی اعمال کرده است.

یکی از این قانونگذاران «مارکو روبیو»، سناتور جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکاست که وظیفه هدایت طرح‌های تحریمی علیه چین را بر عهده دارد.

پنجشنبه هفته گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر داد که تحریم‌هایی را علیه چهار نفر از مقامات ارشد و اداره امنیت عمومی منطقه سین‌کیانگ چین اعمال کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا این تحریم‌ها را به بهانه ادعایی نقض حقوق بشر علیه مسلمانان اویغور و دیگر اقلیتهای قومی در منطقه شین‌جیانگ‌ چین اعمال کرد.

آمریکا در حالی این تحریم‌ها را علیه چین اعمال کرده که روز سه‌شنبه هفته گذشته نیز «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با اشاره به آنچه نقض حقوق بشر توسط دولت چین در مناطق تبت خوانده بود، اعلام کرد که آمریکا محدودیتهایی برای صدور ویزا برای مقامات چینی اعمال خواهد کرد.

علت این مسئله نیز از سوی پامپئو محدودیت‌های اعمال شده مسافرتی چین به این منطقه برای دیپلمات‌ها، خبرنگاران و توریست‌های آمریکایی اعلام شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو