طرز تهیه سوپ جو سفید خوشمزه و مجلسی به سبک سرآشپزهای حرفه ای

طرز تهیه سوپ جو سفید خوشمزه و مجلسی به سبک سرآشپزهای حرفه ای


منبع: آرگا

113

1399/4/24

11:34


سوپ جو سفید عذایی سالم و مغذی بوده که سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان می باشد. این غذای خوشمزه باب طبع همه افراد در تمام سنین خواهد بود. طرز تهیه آسانی دارد و مواد اولیه آن نیز به راحتی در دسترس می باشد. این سوپ مجلسی در مهمانی ها نیز بسیار پرطرفدار خواهد بود. البته خوردن این سوپ گرم در هوای سرد زمستان نیز بسیار لذت بخش است. اگر مایلید تا شما نیز این سوپ دلچسب را در منزل تهیه نماید با طرز تهیه سوپ جو سفید همراه ما باشید.

از غذاهای پر طرفدار در هر گروه سنی، سوپ ها می باشند که بیشتر به عنوان پیش غذا استفاده می شوند. سوپ ها علاوه بر خوشمزه بودن، بلع و هضم راحتی نیز دارند و به این خاطر پرطرفدار هم هستند. یکی از این سوپ های محبوب که طرفداران زیادی در منزل حتی رستوران ها دارد سوپ جو سفید است که در این مقاله با روش پخت آن آشنا می شوید.

آشنایی با طرز تهیه سوپ جو سفید

دستو پخت سوپ جو سفید

یکی از سوپ های مجلسی و پرطرفدار سوپ جو سفید است که جزو سوپ های رستورانی نیز به شمار می رود. دستور تهیه این سوپ بسیار آسان بوده و حتی افراد مبتدی در آشپزی نیز می توانند آن را به راحتی آماده کنند. مواد اولیه به کار رفته در آن نیز شامل هویج، جوپرک، گوشت مرغ  و… بوده که به آسانی در دسترس هستند. بعلاوه هر یک از این مواد مغذی و پرخاصیت نیز می باشند. به طور مثال جو پرک سرشار از انرژی و پروتئین مورد نیاز برای کودکان و بزرگسالان بوده و اسیداورئیک را نیز کاهش می دهد. با طرز تهیه سوپ جو سفید خوشمزه و پرطرفدار همراه ما باشید.

مواد لازم:

  • جو پرک : یک لیوان
  • پیاز: یک عدد متوسط
  • شیر: یک لیوان
  • سینه مرغ: صد گرم
  • هویج: یک عدد متوسط
  • خامه: سی گرم دلخواه
  • آرد: دو قاشق غذاخوری
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به مقدار نیاز
  • کره: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

۱. ابتدا در قابلمه ای جوپرک خیس خورده از شب قبل  را به همراه آب روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید.  سپس حرارت را ملایم کنید. می توانید از جو نیز استفاده نمایید. (لازم است که جو را از شب قبل در کاسه آب خیسانده باشید و چند مرتبه ای آب آن را عوض نموده باشید). هر چه جو خوب خیس خورده باشد زودتر می پزد.

انواع سوپ جو

۲. در قابلمه ای دیگر مرغ را به همراه مقداری آب ،نمک، زردچوبه و فلفل روی حرارت متوسط قرار داده تا بپزد.

۳. در فاصله ای  که مرغ  و جو پرک در حال پخت است پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد کنید و به هر قابلمه مقداری پیاز اضافه کنید. توجه داشته باشید که جوپرک را هر چند دقیقه هم بزنید تا ته نگیرد.

۴. هویج را بنا به سلیقه نگینی خرد کنید یا رنده نموده و به قابلمه جوپرک اضافه کنید سپس مرغ را نیز آبکشی کنید. بعد آن را ریش ریش نموده درون سوپ جو بریزید. ومواد را هم بزنید. و اجازه دهید تا سوپ به آرامی بپزد.

طرز تهیه سوپ جو سفید دلچسب

۵. حالا شیر داغ کن را روی حرارت قرار داده و در آن کره را آب نمایید.

سوپ جو سفید یک سوپ رستورانی

۶.سپس آرد را کم کم اضافه نموده و تفت بدهید تا مایع کرمی رنگی حاصل شود. بعد شیر یا خامه را اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید تا سس یکدستی به دست آید. توجه کنید شیر یا خامه ای که می خواهید اضافه کنید را از قبل  حدود یک ربع در دمای محیط قرار داده باشید. چرا که اگر خیلی سرد باشد شیر به اصلاح می برد.

روش تهیه سوپ جو سفید

۷. سس آماده شده را به سوپ اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا خوب مخلوط شود. سپس کمی صبر کنید تا سوپ خوب بپزد و به اصطلاح جا بیافتد.

موادلازم برای تهیه سوپ جو

۷. در ادامه برای خوشرنگ تر شدن سوپ جعفری خرد شده را اضافه کنید و بعد از پنج دقیقه ای حرارت را خاموش کنید.

۸. سوپ جو سفید آماده سرو می باشد.می توانید آن را با لیموی تازه یا آبلیمو میل کنید. نوش جان

سوپ جو قرمز و سوپ شیر نیز از جمله سوپ های مجلسی محسوب می شوند که می توانید در مجله آرگا با طرز تهیه آن ها نیز آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو